Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
czwartek, 31 lipca 2025 15:06
Reklama
Reklama

Przewodnik po graniu w podróży w 2025 roku

Przewodnik po graniu w podróży w 2025 roku

Branża gier wideo w ciągu ostatnich 20, może 30 lat przeszła prawdziwą rewolucję. Pokonała drogę od bycia zabawką dla dzieci do sytuacji, w której jest warta więcej, niż branża filmowa. Grać chcą wszyscy, od dzieci, przez młodych ludzi po seniorów i to niezależnie od płci czy zainteresowań. Rozrywka, która kojarzyła się z banalną i monotonną zabawą dla najmłodszych, w ciągu zaledwie jednego pokolenia zmieniła się w jedną z najpopularniejszych form spędzania wolnego czasu.

 

Trend ten widzą zarówno producenci konsol, jak i gier, przez co tworzą produkty próbujące znaleźć jeszcze wolne przestrzenie w tej branży. Jednym z pól, na których trudno jeszcze mówić o takiej dominacji, jak choćby ta, którą udało się uzyskać marce PlayStation na polu konsol stacjonarnych, jest branża gier mobilnych. Ciągle powstają nowe konsole, które to mają przejąć ten rynek i go zrewolucjonizować, ale jakoś nikomu do tej pory się to w pełni nie udało. Dlatego też wybór najlepszej konsoli mobilnej wciąż jest tak trudny.

 

Podobnie wygląda sytuacja na rynku gier mobilnych. Deweloperzy prześcigają się między sobą, próbując tworzyć gry, które albo wykorzystają popularność już dostępnych konsol mobilnych, albo coraz większe możliwości współczesnych smartfonów. Jeśli więc chcesz wiedzieć, w co i jak gra się podczas podróży w 2025 roku, to zapraszamy do dalszej lektury.

Najlepsze konsole przenośne

Jak już wspomnieliśmy, na polu konsol mobilnych trudno mówić o takiej dominacji, jak w przypadku konsol stacjonarnych, gdzie już niemal niekwestionowanym królem jest PlayStation. W przypadku konsol mobilnych możemy mówić o trzech najpopularniejszych produktach: Nintendo Switch, Steam Deck, PlayStation Portal. Każda z nich ma swoje zalety, ale też wady, trudno jest więc mówić o jednym faworycie, a wybór zależy od indywidualnych preferencji i stylu grania.

 

PlayStation Portal to średniej wielkości konsola mobilna, która wyglądem przypomina rozcięty na pół pad do PlayStation, do którego w środku ktoś dokleił smartfona. Taka, a nie inna stylistyka nie każdemu przypada do gustu, ale faktem jest, że jest to jedno z najbardziej ergonomicznych rozwiązań. Inną zaletą tej konsoli mobilnej jest jej ścisłe połączenie ze stacjonarną konsolą tej samej marki. Jest to więc w naszej opinii najlepszy wybór dla osób, które już w domu mają stacjonarną wersję konsoli Sony, ale potrzebują bardziej mobilnego urządzenia.

 

Steam Deck to z kolei bardziej niezależna konsola mobilna, która jako bazę posiada bibliotekę Steam. Dzięki temu dostęp do ogromnej biblioteki gier jest niezwykle łatwy i może być łatwo połączony z biblioteką gier na komputerze. To więc najlepszy wybór dla osób, które swoje gry kupują na Steam i chcą mieć urządzenie, które działa samodzielnie, a nie wymaga posiadania w domu wersji stacjonarnej konsoli.

 

Ostatnia z trzech popularnych obecnie konsol mobilnych, a więc Nintendo Switch, jest najbardziej rewolucyjnym produktem na naszej liście. Jest to bowiem niejako połączenie konsoli mobilnej i konsoli stacjonarnej. Niewielkie pady po bokach ekranu można odpiąć, a samą konsolę umieścić w stacji dokującej podłączonej do telewizora i w ten sposób zamienić ją w konsolę stacjonarną. Jest to więc doskonały wybór dla osób, które grają głównie w podróży, ale jednocześnie chcą mieć możliwość podłączenia swojej konsoli do większego ekranu i grania w domu.

Kasyna internetowe

Ciekawą formą grania w podróży, która popularność zaczęła zyskiwać dopiero w ostatnich latach, jest granie w gry kasynowe przez internet. Taką możliwość dają kasyna internetowe, a więc miejsca, które oferują typowe dla kasyn gry, takie jak black jack, poker, bakarat, ruletkę czy automaty, ale przeniesione do wersji cyfrowej. Dostarczają zatem usługi podobne do tych oferowanych przez tradycyjne kasyna, ale przez internet. Dzięki temu fani gier kasynowych nie muszą fizycznie odwiedzać kasyn czy barów z automatami, aby cieszyć się swoją ulubioną formą rozrywki, a mogą to robić z dowolnego miejsca. Jedynym warunkiem jest posiadania urządzenia wyposażonego w przeglądarkę internetową i połączenie z internetem.

 

Jest to możliwe dzięki temu, że kasyna internetowe wykorzystują nowoczesną technologię HTML, dzięki której strona kasyna jest w stanie dostosować się do wielkości ekranu i pozwala grać na niemal każdym urządzeniu. Warto jednak pamiętać, że kasyna internetowe oferują grę na prawdziwe pieniądze, dlatego przed zarejestrowaniem się na stronie kasyna polecamy dokładne sprawdzenie ofert różnych stron. Tutaj może przydać się narzędzie do porównywania kasyn online, takie jak Kasyno Orzel. Ponieważ dokładnie analizuje oferty i dostępne bonusy poszczególnych witryn, a następnie przedstawia swoje wnioski w przejrzysty sposób w rankingu.

 

Choć możliwości nowoczesnych stron kasyn potrafią być imponujące, to często granie z poziomu przeglądarki nie jest najlepszym pomysłem. Jeszcze wygodniejsze jest bowiem granie z poziomu dedykowanej aplikacji mobilnej, która powoli staje się normą w renomowanych kasynach. Co prawda pobranie i zainstalowanie takiej aplikacji jest nieco bardziej wymagające od zainstalowania innych, niezwiązanych z hazardem aplikacji, i wymaga odwiedzenia strony kasyna, ale wysiłek ten zostanie ci wynagrodzony poprzez jeszcze lepsze wrażenia z grania w trakcie podróży, a czasami również przez specjalne bonusy i promocje przygotowane specjalnie dla graczy korzystających z aplikacji.

Gry mobilne na smartfony

Brak wyraźnego lidera na polu konsol mobilnych, o którym pisaliśmy wcześniej, wynika być może z faktu, że tego typu rozwiązania są raczej tymczasowe, a tym, do czego branża zmierza, jest sytuacja, w której zrezygnujemy całkowicie z konsol mobilnych i będziemy wykorzystywali wyłącznie miniaturowe komputery, które już przy sobie codziennie nosimy, a więc oczywiście smartfony. Ich możliwości są już przecież zbliżone do konsol stacjonarnych produkowanych zaledwie kilka lat temu, a noszenie dodatkowego sprzętu wydaje się w takiej sytuacji nieco niepotrzebne.

 

Bardzo prawdopodobne jest, że to właśnie gry mobilne na smartfony są przyszłością grania w podróży. Jeśli więc szykujesz się na dłuższy wyjazd i chcesz zapewnić sobie jakąś rozrywkę, to nie koniecznie musisz inwestować w konsolę, a być może wszystkim, czego potrzebujesz, jest dobra gra na telefon.

 

Musimy jednak zaznaczyć, że choć granie podczas podróży na smartfonie jest najbardziej rozsądne z finansowego punktu widzenia, to pod względem wygody może już nie być najlepsze. Sterowanie przy pomocy ekranu dotykowego nie należy do najłatwiejszych, choć dużo w tej sytuacji zależy od konkretnej gry.

Wnioski

Granie w trakcie podróży w 2025 roku będzie się najprawdopodobniej głównie opierało o gry mobilne na smartfony, a bardziej zaawansowani gracze będą w naszej opinii wybierali takie konsole mobilne, które najlepiej sprawdzają się ze sprzętem, który już posiadają. Spodziewamy się też, że branża konsol mobilnych będzie coraz mocniej przejmowana przez gry na smartfony.

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

Reklama
PRZECZYTAJ
Reklama
Reklama
Reklama