Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
wtorek, 15 lipca 2025 04:13
Reklama
TYLKO U NAS

Niepewna przyszłość terenów MZA przy Włościańskiej

Mieszkańcy obawiają się zabudowy na terenie Miejskiego Zakładu Autobusowego przy ul. Włościańskiej. 1 lipca mialo się odbyć posiedzenie komisji Rady Dzielnicy, lecz termin posiedzenia zmieniono. Powodem tego był brak możliwości wstępu na teren zakładu dla mieszkańców. Na posiedzeniu 8 lipca spółka zapewniła, że sprzedaży nie planuje
Niepewna przyszłość terenów MZA przy Włościańskiej

Autor: Wiktor Zając

W tym artykule przeczytasz o:

  • odwołanym posiedzeniu komisji Rady Dzielnicy poświęconej terenom Miejskich Zakładów Autobusowych;
  • nie wpuszczeniu mieszkańców na teren zakładu;
  • kolejnym posiedzeniu komisji i deklaracji ze strony przedstawiciela spółki;
  • zapisach obowiązującego planu i przyszłych zmianach planistycznych.

Komisja w ostatniej chwili odwołana

1 lipca miało odbyć się posiedzenie Komisji Samorządności i Dialogu Społecznego Rady Dzielnicy Żoliborz. Spotkanie zaplanowano na terenie Miejskich Zakładów Autobusowych przy ul. Włościańskiej i miało dotyczyć przyszłości tego obszaru. W programie przewidziano m.in. zwiedzanie hali B – zlokalizowanej w zabytkowej dawnej miejskiej cegielni, ujętej w gminnej ewidencji zabytków.

Siedziba MZA - skrzydło zabytkowego budynku dawnej Cegielni Miejskiej z końca lat 20. XX wieku

Temat wzbudzał duże zainteresowanie, zwłaszcza wśród mieszkańców Sadów Żoliborskich. Od lat podczas sąsiedzkich rozmów pojawiają się obawy, że atrakcyjny teren między ich osiedlem a Halą Marymoncką może zostać sprzedany deweloperowi. Chodzi o ponad 7-hektarowy obszar ograniczony ulicami Poli Gojawiczyńskiej, Słowackiego i Włościańską, położony tuż obok stacji metra Marymont.

Mieszkańcy zaskoczeni: wstęp na teren zakładu niemożliwy

Choć posiedzenie komisji zostało oficjalnie zwołane, a radna Maria Janiak (klub "Żoliborz ma głos") poinformowała o nim mieszkańców, komisja się nie odbyła. Gdy grupa mieszkańców stawiła się przed bramą zakładu, przez blisko 20 minut oczekiwała na możliwość wejścia. Początkowo warunkiem wstępu na teren zakładu było okazanie dokumentu tożsamości. Ostatecznie przewodniczący Rady Dzielnicy Wiktor Jasionowski oraz przewodniczący komisji Adam Buława poinformowali, że posiedzenie zostało odwołane i przeniesione jest na 8 lipca do sali konferencyjnej Urzędu Dzielnicy.

Przewodniczący Jasionowski przeprosił mieszkańców za sytuację i tłumaczył, że wstęp na teren zakładu był niemożliwy ze względu na wewnętrzne procedury spółki. Wywołało to zrozumiałe oburzenie – zgodnie z art. 11b ust. 2 ustawy o samorządzie gminnym, posiedzenia Rady Dzielnicy powinny być jawne i dostępne dla publiczności, niezależnie od miejsca ich przeprowadzenia.

Wątpliwości wzbudził także sam termin komisji – wakacje to czas, kiedy wielu mieszkańców przebywa poza Warszawą. Pojawiły się też pytania, czy radna Janiak miała prawo rozwieszać ogłoszenia o komisji. Z formalnego punktu widzenia – tak. Każdy obywatel ma prawo informować sąsiadów o sprawach publicznych, które mogą ich dotyczyć.

Zapytaliśmy rzeczniczkę prasową MZA, kto był odpowiedzialny za organizację posiedzenia. Do chwili publikacji nie otrzymaliśmy odpowiedzi. Najprawdopodobniej doszło do nieporozumienia organizacyjnego.

Co zamiast hal?

Na komisji zorganizowanej tydzień później – 8 lipca – pojawiło się już mniej mieszkańców. Uczestniczył w niej przedstawiciel MZA, który odpowiadał na pytania radnych i mieszkańców. Przewodniczący Buława zapytał o powody rozbiórki dwóch hal znajdujących się na terenie Oddziału Remontu Taboru. Przedstawiciel spółki wyjaśnił, że pierwsza z nich – położona najbliżej ul. Włościańskiej – to nieużywana od dłuższego czasu lakiernia. Druga, hala C, znajdowała się przy skrzyżowaniu ul. Poli Gojawiczyńskiej i Braci Załuskich. Teren po obu halach obecnie służy jako miejsce do odstawiania autobusów.

MZA po raz kolejny zapewniło, że nie planuje sprzedaży działki deweloperowi. Spółka zamierza natomiast wybudować stację ładowania autobusów elektrycznych.

Czy zakład zostanie przeniesiony?

Radni dopytywali również o ewentualną relokację zakładu. Radna Janiak przypomniała wcześniejsze posiedzenie komisji, podczas którego rozmawiano o planach rozwoju dzielnicy. Naczelnik Wydziału Architektury i Budownictwa Joanna Decka wskazała, że obowiązujący plan miejscowy z 2002 r. dopuszcza utrzymanie zakładu w obecnej lokalizacji, ale bez możliwości jego dalszej rozbudowy. W przyszłości zmiany mogą wynikać z opracowywanego planu ogólnego i ewentualnej nowelizacji planu miejscowego.

Posiedzenie Komisji Samorządności i Dialogu Społecznego zwołane 8 lipca. Omówiono i rozwiano wszelkie wątpliwości co do przyszłości MZA przy ul. Włościańskiej

Radni wnioskowali o stworzenie tzw. strefy planistycznej z przeznaczeniem na zieleń, rekreację, komunikację i infrastrukturę techniczną. Zapytana przez radną Janiak o ewentualne postępowania administracyjne, naczelnik Decka odpowiedziała, że żadne takie procedury nie są obecnie prowadzone – trwają jedynie konsultacje społeczne, w ramach których zbierane są propozycje mieszkańców do dalszej analizy przez ekspertów.

Kto jest właścicielem terenu?

Zgodnie z informacją przedstawiciela MZA, właścicielem terenu jest sama spółka – jako spółka prawa handlowego. Jedynym właścicielem MZA jest jednak Miasto Stołeczne Warszawa. Z tego względu przyszłość zakładu zależeć będzie od decyzji władz miasta oraz od ustaleń w miejscowych planach zagospodarowania.

Spółka podkreśla, że lokalizacja przy ul. Włościańskiej ma kluczowe znaczenie operacyjne – umożliwia szybkie podstawienie taboru zastępczego do centrum. Przeniesienie zakładu na obrzeża Warszawy znacznie ograniczyłoby taką możliwość.

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

Reklama
PRZECZYTAJ
Reklama
Reklama
Reklama