Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 1 maja 2025 07:10
Reklama
REKLAMA

Polska wołowina kulinarna – poznaj jej potencjał

Spożycie wołowiny w Polsce od lat pozostaje na niskim poziomie. Niektórzy przygotowują z niej pieczeń, inni dodają do rosołu, ale to wciąż za mało, by dobrze ją poznać. W tym artykule odczarowujemy polską wołowinę kulinarną. Przeczytaj i przekonaj się o jej niezwykłym potencjale!

Czym wyróżnia się polska wołowina kulinarna?

Polska wołowina kulinarna to mięso wysokiej jakości, nieprzetworzone. Pochodzi od bydła hodowanego w przyjaznych warunkach. Zwierzęta są karmione wyłącznie naturalnymi paszami, które nie zawierają konserwantów ani innych chemicznych dodatków. Nie od dziś wiadomo, że sposób karmienia, ale też samej hodowli wpływa na jakość mięsa. Jeśli pochodzi ono z produkcji masowej, nie posiada takich samych walorów ani właściwości odżywczych.

Jak wykorzystać polską wołowinę w kuchni?

Wołowina ekologiczna znajduje szerokie zastosowanie w kuchni. W zależności od tego, jaki styl żywienia preferujesz, możesz dodać ją do:

  • zupy,
  • leczo,
  • gulaszu,
  • dań jednogarnkowych z makaronem, ziemniakami lub ryżem,
  • zapiekanek.

Co oczywiste, wołowina jest też doskonałą bazą do przygotowania steków. Polskie steki nie mają sobie równych, a popularność zawdzięczają wysokiej jakości wołowinie. Jak je przygotować? Wystarczy kawałek wysokiej jakości mięsa i przyprawy. Na początek doprowadź je do temperatury pokojowej. To ważne dla uzyskania optymalnej temperatury smażenia. Następnie przypraw je delikatnie i umieść na patelni lub grillu. Aby uzyskać odpowiedni stopień wysmażenia, sprawdzaj temperaturę przy pomocy termometru. Smaczny, polski stek jest gotowy już po kilku minutach!

Polska wołowina sezonowana na steki

Sezonowane steki to prawdziwa uczta kulinarna. Mięso przed obróbką termiczną podlega sezonowaniu, które wydobywa z niego smak i aromat. Ponadto pozwala uzyskać optymalną strukturę. Polska wołowina na steki może być sezonowana na sucho bądź na mokro. Drugi sposób jest krótszy, ponieważ cała procedura trwa zaledwie, a zarazem co najmniej 6 dni. Tymczasem sezonowanie na sucho zajmuje minimum 3 tygodnie. Z drugiej strony, miłośnicy steków stwierdzą, że to właśnie metoda na sucho pozwala wydobyć głębię tego, co najlepsze w mięsie. Stek sezonowany w ten sposób uchodzi za najlepszy, jaki można zjeść.

Klucz do sukcesu tkwi oczywiście w odpowiednim przygotowaniu mięsa. Sezonowanie nie jest trudne, ale jak już wiesz, czasochłonne. To właśnie sprawia, że wielu, zamiast sezonować w domowych warunkach, woli kupić gotowe mięso. Jest to dobre rozwiązanie, o ile wybierzesz wysokiej jakości kawałki. Steki sezonowane na sucho kupisz w dobrych sklepach z mięsem, także tych prowadzących sprzedaż online.

Nigdy nie jest za późno, by odkryć polską wołowinę!

Steki z polskiej wołowiny przeżywają dziś swoisty renesans. W coraz większym stopniu zaczynamy doceniać walory smakowe i odżywcze tego mięsa. Chcemy pewnej odmiany, która należy nam się po latach spożywania kurczaka i wieprzowiny. Jeśli steki wołowe sezonowane nie gościły do tej pory na Twoim talerzu, czas na zmiany!

Wołowina to mięso, które dostarcza odpowiednich ilości białka, żelaza i witamin. Możesz przygotować je na wiele sposobów, zaczynając od wywarów mięsnych, na stekach kończąc. Wołowina powinna zagościć na przyjęciach grillowych, zastępując dobrze znaną wieprzowinę. Dzięki temu odkryjesz nowe smaki i możliwości obróbki mięs!

Gdzie kupić wysokiej klasy wołowinę kulinarną?

Wołowina kulinarna jest dostępne w marketach, ale jej jakość pozostawia wiele do życzenia. Najczęściej pochodzi z produkcji masowej - niech nie zmyli Cię dopisek “ekologiczny” na opakowaniu! Wybieraj wyłącznie produkty, co do których pochodzenia masz absolutną pewność. Jeśli w Twojej okolicy nie ma zaufanego rzeźnika, postaw na sklep internetowy. W ten sposób zamówisz wysokiej klasy mięso bez wychodzenia z domu. Pamiętaj, że wyłącznie najlepsza wołowina kulinarna pozwoli Ci na nowo odkryć niezwykły smak. Mięso z produkcji masowej pozbawione jest nawet typowego zapachu, a jego struktura - zamiast miękka i delikatna, jest twarda i zbita.

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

Reklama
PRZECZYTAJ
Reklama
Reklama
Reklama