Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 12 grudnia 2024 11:21
Reklama

Adam Buława - dyrektor Muzeum Wojska Polskiego

Wywiad z dr. Adamem Buławą, Przewodniczącym Zarządu Żoliborskiego Komitetu Prawa i Sprawiedliwości w bieżącej kadencji. Zawodowo pełni funkcję Dyrektora Muzeum Wojska Polskiego, jest także wykładowcą historii na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego   Panie Doktorze, na początek chciałbym serdecznie pogratulować zwycięstwa w ostatnich wyborach w żoliborskim kole Prawa i Sprawiedliwości. Czy żoliborski PiS jest za tym, aby na Żoliborzu wprowadzić strefę płatnego parkowania? Jasne, właśnie w tym celu wiceburmistrz Grzegorz Hlebowicz poddał pod obrady           Komisji Infrastruktury oraz Komisji Ładu Przestrzennego pomysł na przeprowadzenie analizy sensowności wprowadzenia strefy płatnego parkowania.   Wkrótce odbędą się kolejne wybory do Rady Dzielnicy, jak ocenia Pan szanse Prawa i Sprawiedliwości? Od dwóch kadencji osiągamy wynik 8 mandatów na możliwych 21. W tej sytuacji uznajemy to za normę planu do wykonania. Rzecz jasna możliwy jest też pułap np. 7 albo raczej 9 mandatów, w każdym przypadku jednak wygląda na to, że powinniśmy być największym klubem radnych. Bez nas trudno będzie utworzyć stabilną większość w Radzie Dzielnicy oraz wyłonić cieszący się takim właśnie poparciem Zarząd.   Czy uważa Pan, że centralne działania PiS mogą mieć jakiś wpływ na wynik wyborów w naszej dzielnicy?   Ponieważ mieszkamy w Warszawie, wszyscy mieszkańcy stolicy w mniej lub bardziej wytężony sposób spotykają się z lub interesują się tzw. wielką polityką. Niekoniecznie jednak musi mieć to przełożenie na lokalną rzeczywistość. Dzielnicowy PiS pokazał, że potrafi odpowiedzialnie współrządzić z koalicjantem, którego poglądy na temat polityki krajowej bywają odległe od jego własnego spektrum polityczno-ideologicznego.   Jakie w takim razie mają Państwo plany na Żoliborz? No cóż, jeszcze w pierwszym półroczu przyszłego roku żoliborski PiS zaprosi mieszkańców na spotkanie podsumowujące mijającą kadencję samorządu. Wysłuchamy uwag i opinii, zaprezentujemy nasze wstępne pomysły na kampanię wyborczą w takich dziedzinach jak architektura, budownictwo mieszkaniowe, infrastruktura, bezpieczeństwo, oświata, polityka historyczna, polityka kulturalna, sport i rekreacja.   Czy po wyborach rozważacie koalicję np. z ruchami miejskimi, które zapewne też będą mocnym graczem? Z pewnością jest to bardzo poważna opcja do rozważenia. Tym bardziej, że często kontestują one obecne władze m.st. Warszawy, od 3 kadencji wywodzące się z Platformy Obywatelskiej. W ostatnim wywiadzie w gazecie burmistrz Hlebowicz wspominał o dość ciężkiej współpracy z „miastem”, chodziło dokładnie o środki na różne inwestycje. Czy Pan, jako szef Rady Dzielnicy, ma podobne przemyślenia? Dokładnie tak. Ratusz reprezentuje tendencję do centralizacji władzy. Co ciekawe, można przy tym zauważyć nawet nie tyle autokrację oświeconą Pani Prezydent, co raczej tzw. Dyrektoriat, gdyż to dyrektorzy różnych biur miejskich dyktują warunki działania na szczeblu ogólnowarszawskim oraz dzielnicowym.   Chciałbym podziękować za sprawne przegłosowanie na ostatniej sesji zapisów Planu Miejscowego dla Żoliborza Południowego. Miasto pracowało nad tym ponad dekadę, a Wam udało się załatwić sprawę w trzy tygodnie. Rada niemal jednogłośnie (z wyłączeniem radnego Romana Krakowskiego) zagłosowała za szybkim jego uchwaleniem. Widzi Pan jeszcze jakieś zagrożenia na drodze do uchwalenia go w mieście?    No cóż, 13 lat w zupełności wystarczy. Na szczeblu Rady Miasta pojawią się zapewne ci sami deweloperzy, lobbyści i lokalni inwestorzy, co na komisji rady oraz sesji Rady Dzielnicy. Będą podnosić te same uwagi i zastrzeżenia, a nawet skarżyć plan po jego uchwaleniu. Planowi mogą również bacznie przyjrzeć się służby Wojewody Mazowieckiego, wówczas zobaczymy, co da się zrobić, aby mpzp jak najszybciej wszedł w życie. Ostatnio bardzo głośno było o dekomunizacja ul. Tołwińskiego” Dlaczego Żoliborski PiS, uważa, że ta ulica powinna zostać zmieniona? Trudno zaprzeczyć, że Stanisław Tołwiński uczestniczył w tzw. Rewolucji Październikowej w Rosji po stronie bolszewickiej. Nie da się również nie dostrzec faktu, że po okresie przynależności do PPS wybrał ścieżkę koniunkturalnej kariery w PPR (założonej przez Grupę Inicjatywną, zrzuconą z Moskwy), a później w PZPR. Pełnienie przezeń oficjalnych funkcji w powojennej  Polsce wiązało się z byciem prominentnym funkcjonariuszem partii komunistycznej. Inna rzecz, że dekomunizacja nazewnictwa ulic powinna zostać przeprowadzona całościowo i jednorazowo, a nie na raty, jak to ma miejsce w polskiej rzeczywistości po 1989 r.   Na zakończenie możemy już niemal oficjalnie pochwalić się tym, że od przyszłego numeru Gazety Nowego Żoliborza (od lutego) rozpoczniemy na łamach sekcji historia, cykl poświęcony historii Wojska Polskiego, pod patronatem Muzeum Wojska Polskiego, którym pan zarządza. To świetna informacja dla naszych czytelników. Bardzo dziękuję za wywiad.
Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

Reklama
PRZECZYTAJ
Reklama
Reklama
Reklama