Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 5 grudnia 2024 18:21
Reklama

Gdzie Pan jest, Panie prezydencie? - felieton Mateusza Durlika

Jak myślicie – czy prezydent Warszawy słucha głosu mieszkańców i wspiera drobnych przedsiębiorców?

Ile razy słyszeliście zapewnienia, że Warszawa wsłuchuje się w głos mieszkańców i odpowiada na Wasze potrzeby? Ile razy ze strony władz stolicy padły publicznie deklaracje wsparcia dla drobnych przedsiębiorców, poszanowania dla ich pracy na rzecz lokalnych społeczności i budowania wspólnotowości w naszych małych ojczyznach – warszawskich dzielnicach?
Nie macie wrażenia, że te zapewnienia i deklaracje dziś są tylko WYDMUSZKĄ?! 

Władze Warszawy jak dotąd lekceważą Wasz głos – głos blisko 7 tys. mieszkańców, którzy podpisali petycję w sprawie „Prochowni Żoliborz”, a także tych, którzy wzięli udział w protestach. Mają również za nic Wasz głos, w postaci setek maili i pism wyrażających zadowolenie z jakości działań „Prochowni Żoliborz”, które wysłaliście w ramach konsultacji społecznych, przeprowadzonych przez ZZW jesienią ub.r. – a przecież konsultacje społeczne miały być formą transparentnego dialogu z mieszkańcami.

Przeczytaj również: Prochownia ma nowego właściciela. Umowa podpisana

Bez reakcji pozostał także głos środowiska kultury i sztuki przedstawionego wyrażony w liście otwartym zaadresowanym do Rafała Trzaskowskiego, prezydenta Warszawy, w którym podpisani sygnatariusze wyrażają głębokie zaniepokojenie w sprawie przebiegu oraz rozstrzygnięcia konkursu na dzierżawcę Prochowni Północnej w Parku Żeromskiego, co odbija się negatywnie na mieszkańcach Warszawy, w tym żoliborzanach. Pan Prezydent do dziś nie odpowiedział na list podpisany przez kilkudziesięciu twórców, artystów i dziennikarzy.

Panie Prezydencie, czy słyszy Pan głos tysięcy warszawiaków w sprawie „Prochowni Żoliborz” i czy doczekamy się odpowiedzi? Czy wypełni Pan treścią swoje wcześniejsze zapewnienia i deklaracje wielokrotnie składane publicznie mieszkańcom i małym przedsiębiorcom, którzy teraz powiedzieli „sprawdzam” zwracając się do Pana w sprawie „Prochowni Żoliborz”?  

CZY ZARZĄD ZIELENI M.ST. WARSZAWY UCZCIWIE I RZETELNIE WYPEŁNIA SWOJE ZADANIA?

Przypomnijmy, że przed ogłoszeniem przez ZZW konkursu na dzierżawcę budynku Prochowni Północnej odbyły się rozmowy – pomiędzy stroną społeczną a Magdaleną Młochowską, dyrektorką koordynatorką ds. zielonej Warszawy i przedstawicielami ZZW.

W toku rozmów ustalone zostały warunki brzegowe konkursu, w tym kryteria oceny i ich waga – „doświadczenie i referencje” oraz „program” miały być najistotniejszym kryterium przy wyborze oferty, zaś „cena” najmniej istotnym kryterium (doświadczenie i referencje w prowadzeniu działalności gastronomicznej z funkcją aktywizującą – 35 pkt, program – 35 pkt, sposób zagospodarowania – 15 pkt, oferowany czynsz – 15 pkt).

Jak faktycznie wyglądała ocena komisji konkursowej ZZW w ramach kryterium „doświadczenie i referencje”?

W kategorii „doświadczenie i referencje” komisja konkursowa przyznała ofercie złożonej przez „Prochownię Żoliborz” 34 punkty na 35 możliwych, zaś zwycięskiej ofercie firmy Dapius – 32,6 pkt., czyli różnica wynosi tylko 1,4 punktu. Powyższe wyniki sugerują, że oferty, w ocenie członków komisji konkursowej, były do siebie bardzo zbliżone pod względem zawartych w nich opisów doświadczenia oraz referencji…

...tyle tylko, że:

W ramach „doświadczenia” 

Zwycięska oferta firmy Dapius obejmowała jedynie ok. 30 pozycji, z których na dodatek część nie miała związku z wymaganą funkcją aktywizującą społeczność lokalną. Natomiast oferta „Prochowni Żoliborz” zawierała bogaty opis wydarzeń – ponad 430 pozycji, o wiele bardziej zróżnicowanych pod kątem atrakcyjności dla mieszkańców. 

W ramach „referencji” 

Wymagane referencje załączone do zwycięskiej oferty firmy Dapius zostały wystawione przez spółkę zależną (w obydwu spółkach prezesem jest ta sama osoba, która podpisała zarówno ofertę jak i referencje do niej załączone). Jednocześnie jedna z referencji dotyczy wydarzeń organizowanych w sezonach letnich 2017 oraz 2018, podczas gdy firma Dapius została zarejestrowana w kwietniu 2018 roku. 

Natomiast oferta „Prochowni Żoliborz” zawierała aż 10 niezależnych referencji wystawionych przez m.in. Fundację Edukacyjną Jacka Kuronia, Fundację Rozwoju Kinematografii, Stowarzyszenię Inicjatyw Twórczych „Windą w bok”, Stowarzyszenię Inicjatywa Razem, Ośrodek Pomocy Społecznej Żoliborz i wielu innych współpracujących z nimi przez lata podmiotów. Ponadto jako dodatkowe referencje załączono maile mieszkańców wyrażających swe pozytywne opinie na temat działalności „Prochowni Żoliborz”, które zostały zebrane w ramach niedawno przeprowadzonych przez ZZW konsultacji społecznych dotyczących Parku Żeromskiego.

Czy faktycznie kryterium „cena” było przez ZZW potraktowane, zgodnie z wcześniejszą deklaracją, jako najmniej istotne?

Przeczytaj również: Stuhr, Zamachowski, Damięcki, Muller i inni apelują do Trzaskowskiego w sprawie Prochowni

Po ogłoszeniu wyników konkursu, w odpowiedzi na nasze pytanie o metodologię przyznawania przez komisję konkursową punktów, rzeczniczka prasowa Karolina Kwiecień-Łukaszewska napisała: „Powyższa punktacja pokazuje, że o wyniku konkursu na dzierżawę terenu zabudowanego Prochownią Północną zaważyło… kryterium ceny.” (!!!) 

W ramach „ceny”

Komisja konkursowa przyznała zwycięskiej ofercie firmy Dapius za zaproponowaną cenę 6800 zł netto – aż 15 pkt. Podczas gdy ofercie „Prochowni Żoliborz” za propozycję 3300 zł netto przyznano – tylko 3,3 pkt. Logarytm ceny był więc taki, że za dwukrotnie wyższą cenę, zwycięska oferta dostała aż 5 razy więcej punktów (!), niż złożona przez „Prochownię Żoliborz”.

Warto tu podkreślić, że propozycja ceny złożona przez „Prochownię Żoliborz” zakładała, wzorem lat ubiegłych, przeznaczenie lwiej części zysku wypracowanego przez zespół „Prochowni Żoliborz” na organizację wielu bezpłatnych wydarzeń dla mieszkańców, tak wysoko przez nich cenionych.

Zatem wbrew wcześniejszym deklaracjom przedstawicieli m.st. Warszawy i wbrew oczekiwaniom mieszkańców o wyborze przyszłego dzierżawcy budynku Prochowni Północnej przesądziła cena, ponadto wyliczona w sposób, który za dwukrotność przyznawał aż pięciokrotną przewagę w punktacji w ramach tego kryterium.

CZY FIRMA DAPIUS (ZWYCIĘSKI OFERENT) MIJA SIĘ Z PRAWDĄ?

W odpowiedzi na pytanie TVN Warszawa, firma Dapius podkreśla: „że wszyscy reprezentanci spółki mieli zaświadczenia o niekaralności, oferta była zszyta i opieczętowana na wszystkich stronach, zgodnie z wymogami konkursu”…

…tyle tylko, że:

Z opublikowanych na stronie internetowej ZZW dokumentów ofert konkursowych, a także z dokumentacji zdjęciowej wykonanej przez stronę społeczną podczas otwarcia oryginałów ofert w ramach etapu jawnego konkursu – jasno wynika, że oferta firmy Dapius nie była zszyta, nie była też opieczętowana na wszystkich stronach (brak pieczątek na łącznie 13 stronach). Ponadto do oferty firmy Dapius dołączone zostało tylko jedno zaświadczenie o niekaralności (brak zaświadczeń o niekaralności pozostałych 2 właścicieli spółki).

Nadmieńmy tu, że ZZW odrzucił złożoną w tej sprawie skargę dotyczącą m.in. ww. wad formalno-prawnych oferty firmy Dapius, zasłaniając się przepisami prawa ograniczającymi możliwość zaskarżenia procedury konkursowej na 3-letnią dzierżawę. 

CO WY – MIESZKAŃCY MOŻECIE JESZCZE ZROBIĆ W SPRAWIE „PROCHOWNI ŻOLIBORZ”?

Jeśli czujecie potrzebę zabrania głosu w sprawie budzącego głębokie zaniepokojenie przebiegu oraz rozstrzygnięcia konkursu na dzierżawcę Prochowni Północnej w Parku Żeromskiego, możecie okazać wsparcie dla „Prochowni Żoliborz”:

Kliknij w ten link

i wyślij mail do Rafała Trzaskowskiego, Prezydenta m.st. Warszawy, Magdaleny Młochowskiej, Dyrektorki koordynatorki ds. zielonej warszawy, Moniki Gołębiewskiej-Kozakiewicz Dyrektorki Zarządu Zieleni m.st. Warszawy.

TO PROSTE – możecie po prostu skorzystać z proponowanej treści lub sformułować własną.

Przeczytaj również: Mieszkańcy nie odpuszczają w sprawie Prochowni

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

Reklama
PRZECZYTAJ
Reklama
Reklama
Reklama