Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 12 grudnia 2024 12:46
Reklama

Transakcje, które wspominam z uśmiechem

Znajomość rynku nieruchomości jest narzędziem, które pozwala agentowi nieruchomości spełnić oczekiwania klientów. Dzięki wiedzy zdobytej wieloletnią pracą wiem, jak efektywnie i z korzyścią dla swoich klientów sprzedać, kupić lub zamienić mieszkanie.

Rodzina – dwójka dorosłych ludzi, dwóje dzieci i trzy psy – szuka mieszkania. Ich dotychczasowy lokal, w miarę jak dochodzili kolejni członkowie rodziny, stał się za ciasny. Swoje 50 m kw. na Żoliborzu, które nadaje się do remontu, chcą zamienić na 70 m kw. po remoncie i też w Warszawie. Dotychczasowe mieszkanie wycenili w swojej świadomości na 700 tys. zł. W tym samym budynku, kilka miesięcy wcześniej sprzedałem podobne mieszkanie za około pół miliona.

Przed przystąpieniem do działania badam potrzeby klientów. Zacząłem dość nietypowo, bo od rozmowy o nowym, większym mieszkaniu. Analizując wymagania jakie postawiła rodzina oraz realia panujące na rynku nieruchomości, na większe mieszkanie potrzebne będzie około 550 tys. zł. Konieczna jest jednak przeprowadzka na Bemowo. Czy rodzinie z mieszkania przy Krajewskiego udało się znaleźć wymarzone mieszkanie?

By tak się stało, w relacji z klientem stawiam na szczerość i wzajemne zaufanie. Jako ekspert od nieruchomości zawsze wyjaśniam mechanizmy rynku nieruchomości, które nie są aż tak oczywiste, a pozwalają klientowi realniej spojrzeć na swoje zamiary. W tym przypadku konieczne było urealnienie ceny sprzedawanego mieszkania, a także wytłumaczenie pewnych zależności przy sprzedaży nieruchomości. Chodzi m.in. o negocjację czasową na wyprowadzkę. Ustaliliśmy, że najlepszym klientem będzie ten, który stara się o kredyt. W ten sposób zyskujemy czas na znalezienie idealnego mieszkania.

Nie próżnując, znalazłem kilka obiecujących ofert na Bemowie. Kwestia ceny mieszkania nadal pozostawała otwarta. Zdarzyło się jednak coś, na co liczyłem. Rodzina z Żoliborza znalazła swoje wymarzone mieszkanie – na to liczę przy każdej współpracy – ale za 530 tys. zł. Dodałem związane z zakupem opłaty, uwzględniłem koszty remontu nowego mieszkania oraz wynagrodzenie agencji. Finalnie okazało się, że do spełnienia marzenia potrzebują w sumie 560 tys. zł. Rynek nieruchomości jest dynamiczny, więc w obliczu niektórych wyzwań trzeba działać szybko i zdecydowanie. W tym przypadku kwestia ceny sprzedawanego mieszkania wciąż nie była wyjaśniona.

Przygotowałem ofertę sprzedaży mieszkania na Żoliborzu. Promuję ją. Telefony zaczynają dzwonić. Spotkania z potencjalnymi nabywcami są umówione. By uniknąć złudzeń właścicieli i zbędnych negocjacji, cena mieszkania przy ulicy Krajewskiego z 700 tys. zł ukształtowała się na poziomie 580 tys. zł. Na czas prezentacji właściciele mieszkania opuszczają je, aby potencjalni kupcy czuli się swobodnie.

Nic nie wskazuje na szybką sprzedaż. Pierwszy klient kończy spotkanie pytaniem, czy znajdzie się inna nieruchomość w okolicy. Na drugą prezentację przychodzi młode małżeństwo. Przemierzają mieszkanie z uwagą, dopytują o szczegóły, ale nie wykazują szczególnego entuzjazmu. To koniec.

Zdaję relację właścicielom, kiedy nagle dzwoni mój telefon. To numer pary, która przed chwilą oglądała mieszkanie.

W przeciągu kilku dni zawarliśmy umowę przedwstępną na zakup mieszkania na Bemowie. Mieszkanie na Żoliborzu sprzedaliśmy za 560 tys. zł. Można? Ze mną na pewno.

Rzadko podbijam cenę nieruchomości, ale są momenty kiedy warto

Zjawiam się na umówione spotkanie ze starszym mężczyzną. Trafiam w sam środek negocjacji właściciela nieruchomości z inwestorem, który ma przygotowaną gotówkę i umowę kupna. Był to moment, kiedy musiałem interweniować, by uchronić interesy mojego klienta.

Mężczyzna, z którym umówiłem się na spotkanie, miał do sprzedania dwupokojowe mieszkanie w starej kamienicy na trzecim piętrze. To była przerobiona kawalerka na Starych Bielanach o powierzchni 35 m kw. Według swojej znajomości rynku, wyceniłem tę nieruchomość w granicach od 330 tys. do 340 tys. zł. Inwestor, który próbował przekonać właściciela do sprzedaży, proponował 300 tys. zł. To był moment, kiedy potencjalnego kupca musiałem wyprosić.

Bardzo rzadko podbijam cenę, ponieważ ryzykuję utratą wiarygodności, sam sobie zwiększam trudność sprzedaży, a przy okazji mogę zmarnować czas właściciela. Postawiłem zaufać swojej intuicji i przygotowałem ofertę uwzględniającą delikatną negocjację, czyli 345 tys. zł. Po krótkiej rozmowie właściciel postanowił mi zaufać.

Umówiliśmy się na tydzień intensywnej pracy. Zamieściłem ogłoszenie na wszystkich branżowych portalach w 10 minut po wyjściu z mieszkania. Obdzwoniłem swoich klientów, którzy szukali mieszkania o podobnych parametrach. Na drugi dzień miałem 14 umówionych prezentacji. Moja znajomość rynku nie zwiodła mnie. Dzięki temu, że jest deficyt na tego typu nieruchomości, mogłem pozwolić sobie na odrobinę brawury. Mieszkanie oczywiście sprzedałem pierwszego dnia za 340 tys. zł, czyli za kwotę odrobinę wyższą od wartości rynkowej.


Filip Siejka - specjalista ds. nieruchomości z sześcioletnim doświadczeniem w branży. Miłośnik Żoliborza i ekspert w negocjacjach z trudnymi klientami. Prywatnie entuzjasta książek o starej Warszawie oraz aktywności fizycznej. Tel: 507 770 190


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

Reklama
PRZECZYTAJ
zachmurzenie umiarkowane

Temperatura: 3°C Miasto: Warszawa

Ciśnienie: 1029 hPa
Wiatr: 17 km/h

Reklama
Reklama
Reklama