W tym artykule przeczytasz między innymi o:
- zmianach na trasie S8
- projekcie reorganizacji ruchu
Warszawski fragment trasy S8 od lat znajduje się w czołówce najbardziej zatłoczonych dróg w Polsce. Każdego dnia przejeżdża nim ponad 200 tys. pojazdów, a kierowcy regularnie mierzą się z korkami, które potrafią wydłużyć podróż o kilkadziesiąt minut. W równie trudnej sytuacji jest Most Grota-Roweckiego, z którego korzysta niemal 180 tys. samochodów dziennie – to najintensywniej eksploatowana przeprawa w kraju.
W odpowiedzi na dramatyczne przeciążenie trasy, GDDKiA zapowiedziała zmiany, o które od lat zabiegali kierowcy oraz lokalne społeczności. Projekt organizacji ruchu został zatwierdzony 12 listopada 2025 roku, a jego realizacja ma rozpocząć się w II–III kwartale 2026 r.
Najważniejsze usprawnienia na S8
1. Wisłostrada – Marymont: koniec buspasa i pasa awaryjnego
Na tym newralgicznym odcinku zlikwidowane zostaną:
- buspas,
- pas awaryjny.
W zamian kierowcy zyskają czwarty pas ruchu w obu kierunkach, co powinno znacząco poprawić przepustowość.
2. Węzeł Modlińska: dodatkowy pas do wjazdu na most
Dla kierowców jadących od Marek powstanie dodatkowy pas na jezdni zbiorczo-rozprowadzającej, ułatwiający wjazd na Most Grota-Roweckiego.
Z kolei wjeżdżający od ul. Modlińskiej będą korzystać z jednego pasa zamiast dotychczasowych dwóch, co uporządkuje ruch i wyeliminuje niebezpieczne „ściganie się” przed włączeniem do głównego nurtu.
3. Węzeł Łabiszyńska: płynniejsza jazda na wprost
Skrajny prawy pas w kierunku Białegostoku będzie można wykorzystać nie tylko do skrętu, ale również do jazdy na wprost, co zwiększy przepustowość całej jezdni.
4. Węzeł Powązkowska: nowy układ pod wiaduktem
Zlikwidowany zostanie pas awaryjny, a pas włączający w kierunku ul. Broniewskiego stanie się dodatkowym pasem zjazdowym, ułatwiającym rozładowanie ruchu przed węzłem.
Zmiany na S8 mają być jednym z najbardziej oczekiwanych usprawnień w stołecznej sieci drogowej. Jeśli realizacja przebiegnie zgodnie z planem, już w 2026 roku kierowcy mogą odczuć wyraźną poprawę płynności ruchu na tej kluczowej arterii Warszawy.





















Napisz komentarz
Komentarze