Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 5 września 2025 22:19
Reklama
TYLKO U NAS

Czy niedoróbki przy remoncie odcinka ul. Broniewskiego pozostaną?

W drugiej połowie sierpnia drogowcy przeprowadzili remont ul. Broniewskiego na odcinku między pl. Grunwaldzkim a ul. Krasińskiego. Oprócz położenia nowego asfaltu, wykonano także prace brukarskie, które wzbudziły zdziwienie. Czy mimo deklaracji, Zarząd Dróg Miejskich uwzględni nasze uwagi?
Czy niedoróbki przy remoncie odcinka ul. Broniewskiego pozostaną?

Autor: Wiktor Zając

W tym artykule przeczytasz o:

  • remoncie ul. Broniewskiego między pl. Grunwaldzkim a ul. Krasińskiego;
  • przystanku autobusowym "widmo" współdzielonym z przystankiem tramwajowym;
  • absurdalnej barierze architektonicznej;
  • montażu starych słupków na nowym chodniku;
  • deklaracjach Zarządu Dróg Miejskich. 

Od 18 do 22 sierpnia Zarząd Dróg Miejskich przeprowadził remont niespełna 600-metrowego odcinka ul. Broniewskiego, między pl. Grunwaldzkim a ul. Krasińskiego. W ramach tych prac położono nową nawierzchnię bitumiczną, wcześniej wymieniając krawężniki i niektóre nawierzchnie betonowe. Ulica nabrała większej elegancji, kiedy zamiast betonowych krawężników pojawiły się granitowe, a także opaski z kostki łupanej. Wymieniono również część nawierzchni, zastępując starą kostkę bauma kwadratowymi płytami betonowymi o wymiarach 50x50 cm.

Tak prezentował się przystanek autobusowy Sady Żoliborskie 01 w połączeniu z przystankiem tramwajowym Sady Żoliborskie 04 przed remontem. Zdjęcie: Google Maps

Problemy ze współdzielonymi przystankami Sady Żoliborskie 01 i 04

Niestety, największą uwagę zwrócił przystanek autobusowy współdzielony z przystankiem tramwajowym na Sadach Żoliborskich. O ile z tego przystanku autobusowego, za wyjątkiem wyjątkowych okazji, takich jak objazdy lub kursowanie komunikacji zastępczej, nie odjechał żaden autobus od 19 lat, kiedyś odjeżdżały stąd autobusy linii 103 w kierunku Dworca Wschodniego. Linia ta kursowała przez al. Jana Pawła II, ul. Słomińskiego, most Gdański i pl. Hallera. Linia 103 jeździła ul. Broniewskiego nieprzerwanie od 1966 r., od momentu, gdy otwarto trasę N-S do ul. Jarzębskiego na Bielanach. Wraz z liniami 121 i 148 jeździła przez ul. Perzyńskiego. Natomiast ul. Broniewskiego, wzdłuż Serka Żoliborskiego, miała tylko jedną linię autobusową w stronę ronda Babki. Od 2007 r. ten odcinek ul. Broniewskiego pozbawiony jest jakiejkolwiek linii autobusowej. Oczywiście alternatywą jest tramwaj, ale w przypadku awarii nie ma bezpośredniego połączenia między Arkadią a Sadami Żoliborskimi.

Absurdalna przebudowa zespołu przystanków Sady Żoliborskie 01 i 04

Infrastruktura przystanku autobusowego Sady Żoliborskie 01 do chwili remontu była bardzo archaiczna. Poziom chodnika na przystanku niemal zlewał się z płaszczyzną jezdni. W efekcie współdzielony peron z przystankiem tramwajowym Sady Żoliborskie 04, z którego odjeżdżają tramwaje w kierunku Bielan, dzielił duży krawężnik, ponieważ krawędź peronowa przystanku tramwajowego znajdowała się znacznie wyżej. Podczas remontu ulicy poziom nawierzchni bitumicznej po frezowaniu znacznie się podwyższył, co wymusiło podniesienie nawierzchni nieczynnego przystanku autobusowego na wyższy poziom. Była to okazja do zrównania wysokości obu przystanków, poprzez wymianę posadzki całego peronu na jednolitą nawierzchnię i usunięcie barier architektonicznych. Niestety, tak się nie stało. Drogowcy skupili się wyłącznie na remoncie przystanku autobusowego „widmo”. Stare krawężniki wymieniono na nowe, stare płyty wymieniono na nowe, a tuż obok znajduje się wąski pasek peronu tramwajowego wykonanego z kostki bauma. Jeszcze bardziej absurdalne okazało się tzw. „czoło” przystanku autobusowego. Całkowita długość krawędzi peronowej dla tramwajów wynosi na tym przystanku 78 metrów, z czego blisko 20 metrów na samym końcu jest wygrodzona barierą prętową typu U-12a.

O ile przystanek Sady Żoliborskie 01 - ten dla autobusów nikomu nie służy, to wysiadanie z tramwaju jest mało komfortowe, zwkłaszcza kiedy wysiada więcej pasażerów

Kwestia słupków i chodników wzdłuż Serka Żoliborskiego

Z kolei po parzystej stronie ul. Broniewskiego również można zauważyć zderzenie „dwóch światów”. Tuż obok poczty przy ul. Broniewskiego 2 znajduje się także przystanek „widmo” Plac Grunwaldzki 06. Między przystankiem autobusowym a drogą dla rowerów stoi szpaler 25 słupków „patriotków” – grubych, zużytych biało-czerwonych słupków, a także rozciąga się tam „morze” finezyjnej kostki bauma typu fala, popularnej w latach 90. Część tej kostki musiała zostać czasowo rozebrana, żeby położyć nowe granitowe krawężniki. Była to okazja, by pozbyć się jej na rzecz płyt, ale przede wszystkim na rzecz zwiększenia powierzchni biologicznie czynnej. Zamiast szpecących „patriotków” można było stworzyć przestrzeń na krzewy. Najwięcej do życzenia pozostaje sam pl. Grunwaldzki, który w większości podlega Urzędowi Dzielnicy, ale to temat na inną okazję.

W tym miejscu można byłoby zredukować ilość powierzchni z kostki bauma

Ostatnim elementem są prostopadłe do jezdni chodniki, które powstały wraz z budową ul. Broniewskiego oraz przylegającymi do niej budynkami Serka Żoliborskiego. Pierwotnie chodniki te prowadziły do wyjść ewakuacyjnych w budynkach Broniewskiego 4, 6 i Krasińskiego 39. W późniejszym czasie chodniki te zaczęły pełnić funkcję dzikiego parkingu, co skutkowało ustawieniem słupków „patriotków”. Z chwilą wprowadzenia Strefy Płatnego Parkowania Niestrzeżonego na Żoliborzu, ZDM zmienił organizację ruchu. Wprowadzono parkowanie równoległe na jezdni, przez co słupki te straciły sens, a mało znaczące chodniki zaczęły pełnić rolę dojścia między głównym ciągiem pieszym a samochodami parkującymi na jezdni.

Podczas remontu jezdni drogowcy wymienili krótkie fragmenty tych chodników, wymieniając kostkę bauma na płyty chodnikowe. W ramach tych prac wymieniono jedynie odcinki znajdujące się pomiędzy drogą dla rowerów a jezdnią. Najbardziej zaskakującą kwestią było zamontowanie starych, zdezelowanych biało-czerwonych słupków na nowej nawierzchni chodnika.

Stare słupki tzw. "patriotki" zamontowane na nowym chodniku, obok granitowej opaski

Zarząd Dróg Miejskich reaguje na uwagi

O tym, jak wyglądają przystanki, a także o sprawie montażu starych słupków na nowych chodnikach, poinformowaliśmy Zarząd Dróg Miejskich. Jak poinformował nas dwa tygodnie temu rzecznik prasowy ZDM, Jacek Dybalski, remont ul. Broniewskiego jest w połowie – wykonawca ma termin do 18 października. Rzecznik prasowy ZDM podkreślił, że zarówno przystanek Sady Żoliborskie 01, jak i pozostałe nowe nawierzchnie z zamontowanymi słupkami będą dopiero odebrane. „Przystanek pierwotnie nie był w zakresie remontu, został do niego włączony, ponieważ nie spełniał żadnych standardów. Cały czas rozmawiamy z wykonawcą o docelowym kształcie. Co do słupków, nie sądzę, żeby finalnie pozostały tam te biało-czerwone, na to też zwrócimy uwagę” – podkreślił Jacek Dybalski.

Przystanek autobusowy Sady Żoliborskie 01 po zakończonych pracach brukarskich

Warto także dodać, że na całym żoliborskim odcinku ul. Broniewskiego mamy do czynienia z różnymi nawierzchniami chodników wymienanymi w różnym czasie. Spotkamy tu stare i nowe płyty chodnikowe, jak również kilka wzorów zużytej kostki bauma. Po stronie Zatrasia na wysokości budynku Broniewskiego 21 w ogóle nie ma chodnika. Jest tam coś w rodzaju ciągu pieszo-jezdnego wykonanego z mocno zniszczonej trylinki. 

Mimo wznowienia ruchu między pl. Grunwaldzkim a ul. Krasińskiego, prace na przystanku autobusowym Sady Żoliborskie 01, jak i montaż starych słupków, zostały zakończone. Póki co nie widać, aby miały nastąpić jakieś zmiany. Mamy jednak nadzieję, że do października Zarząd Dróg Miejskich uwzględni nasze uwagi. 

Powiązane galerie zdjęć:

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

Reklama
PRZECZYTAJ
Reklama
Reklama
Reklama