W tym artykule przeczytasz między innymi o:
- ruchu dla umysłu
- innowacyjnym projekcie w SP 267
Pedałując do lepszej koncentracji – innowacyjne rotory w SP nr 267
W Szkole Podstawowej nr 267 pojawiło się nietypowe, ale niezwykle nowatorskie rozwiązanie, które już teraz zdobywa uznanie uczniów, nauczycieli i władz dzielnicy. Mowa o rotorach – podławkowych rowerkach, które pozwalają uczniom łączyć naukę z aktywnością fizyczną. Pomysłodawczynią projektu jest nauczycielka języka francuskiego, mgr Donata Paźniewska.
– Wpadłam na pomysł wprowadzenia rotorów po obejrzeniu francuskiego reportażu o innowacyjności w szkołach i wykorzystaniu biurek zintegrowanych z rowerem. Moi uczniowie dwujęzyczni spędzają w szkole więcej czasu niż uczniowie klas ogólnych i mają dużo niespożytkowanej energii – mówi inicjatorka projektu. – Obserwuję u nich duże zaangażowanie i większą motywację do przychodzenia na zajęcia.
Rotory, czyli niewielkie urządzenia pedałowe umieszczone pod ławkami, pozwalają uczniom z trudnościami w koncentracji rozładować nadmiar energii w sposób kontrolowany, nie zakłócając jednocześnie przebiegu lekcji. Krótkie, rytmiczne ruchy nóg wspierają skupienie, poprawiają wytrzymałość poznawczą i zmniejszają potrzebę wychodzenia z klasy w trakcie zajęć. To szczególnie ważne dla dzieci, które uczą się efektywniej w ruchu.
– Rotory są stałym elementem wyposażenia klasy, z którego uczniowie mogą korzystać w zależności od własnych potrzeb. Taka możliwość łączenia ruchu z nauką nie przeszkadza w prowadzeniu lekcji, a doświadczenia Szkoły Podstawowej nr 267 pokazują, że indywidualne podejście i przemyślane innowacje znacząco podnoszą jakość nauki – podkreśla Renata Kozłowska, burmistrz Żoliborza.
Oprócz wsparcia koncentracji i komfortu psychicznego, rotory mają także wymierne korzyści zdrowotne – poprawiają mobilność, wzmacniają mięśnie nóg, rozwijają koordynację ruchową i korzystnie wpływają na układ krążenia oraz nerwowy.
Dzięki determinacji mgr Donaty Paźniewskiej i skutecznemu pozyskaniu środków na realizację pilotażowego programu, SP nr 267 stała się pionierem nowoczesnego podejścia do edukacji, które uwzględnia zróżnicowane potrzeby uczniów. To krok w stronę szkoły przyszłości – bardziej otwartej, elastycznej i przyjaznej dzieciom.
Napisz komentarz
Komentarze