Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 12 grudnia 2024 11:57
Reklama

Kino plenerowe na Cytadeli - Rejs i Kobiela na plaży

Od lipca w parku na Cytadeli przy Muzeum Historii Polski rusza kino plenerowe. Pierwszy seans już w sobotę, 6 lipca Będzie można zobaczyć kultowy "Rejs" Marka Piwowskiego oraz dokument "Kobiela na plaży".
"Rejs"

Źródło: Muzeum Historii Polski

W tym artykule przeczytasz o:

  • kinie plenerowym w muzealnym parku
  • filmie "Rejs"
  • filmie "Kobiela na plaży"
  • terminach kolejnych seansów

Od lipca Muzeum Historii Polski w muzealnym parku uruchamia kino plenerowe. W programie ciekawe filmy, dzięki którym można będzie poczuć klimat wakacji nie ruszając się z leżaka! - Będziemy wędrować przez miejsca i dekady, aby przybliżyć Wam, jak kiedyś Polacy spędzali letnie miesiące. Zaczniemy od „Rejsu" statkiem po Wiśle i plaży w Sopocie, następnie odwiedzimy letni obóz dla młodych małżeństw pod Augustowem, zażyjemy nieco „lata w stolicy”, a zakończymy na letnisku w przedwojennym Kazimierzu nad Wisłą - zapowiadają organizatorzy. Seanse pod hasłem „Jesteśmy na wczasach” odbywać się będą w wybrane soboty wakacji w parku przy Muzeum Historii Polski, obok placu zabaw. Wstęp wolny!

Pierwszy pokaz już w najbliższą sobotę, 6 lipca, o godzinie 21:30. Będzie można zobaczyć najbardziej kultową komedię w historii polskiego kina, czyli nieśmiertelny "Rejs" Marka Piwowskiego, a do kompletu przezabawną i socjologicznie wciąż poniekąd aktualną etiudę dokumentalną Andrzeja Kondratiuka „Kobiela na plaży”. Oba filmy to kapitalne przykłady groteski w polskim kinie zrealizowane w upalnych, wakacyjnych okolicznościach. W filmie "Kobiela na plaży" fenomenalny aktor Bogumił Kobiela uprawia brawurową błazenadę na plaży w Sopocie, co rejestruje z oddali ukryta kamera. W "Rejsie" Stanisław Tym w roli instruktora kulturalno-oświatowego prowadzi pełen absurdów program wczasów pracowniczych na statku wycieczkowym „Neptun”. "Rejs" to film kultowy do czego nie trzeba nikogo przekonywać. Aktorzy - w tym wielu naturszczyków - w kolejnych scenach dochodzą do absolutnych granic parodii i komizmu, legendarne dialogi, improwizowany charakter uczyniły go ponadczasową komedią, która stała się jednocześnie symbolem peerelowskiej, dziwacznej Polski.


REJS

Jest to z pewnością jeden z najoryginalniejszych polskich filmów jakie kiedykolwiek powstały. To próba zupełnie nowego spojrzenia na rzeczywistość, wychwycenia elementów komediowych z sytuacji rodzących się spontanicznie w pewnej określonej grupie ludzi dobranej świadomie przez reżysera i pozostawionej własnemu losowi. Marek Piwowski rozbudował w "Rejsie" metodę wypróbowaną w poprzednich filmach. Polega ona na niedostrzegalnym wprowadzeniu elementów inscenizacji w sytuacje tworzące się w wyniku naturalnego biegu wydarzeń, a następnie obserwowanie ich metodą nowoczesnego reportażu z zapisem obrazu i dźwięku "na żywo". Redukuje to rolę scenariusza i scenopisu do pewnego rejestru zamierzeń, a ostateczny kształt filmu staje się rezultatem wspólnej pracy zespołu realizatorów i aktorów.

Reżyseria: Marek Piwowski
Obsada: Stanisław Tym, Zdzisław Maklakiewicz, Jan Himilsbach, Jolanta Lothe, Wanda Stanisławska-Lothe, Jerzy Dobrowolski, Andrzej Dobosz
Kraj produkcji: Polska
Rok produkcji: 1970
Czas trwania: 65 minut
Seans: Kino plenerowe na Cytadeli:
sobota, 6 lipca    21:30


KOBIELA NA PLAŻY

Niemiłosiernie zatłoczona plaża w Sopocie. Z jednej z kabin wychodzi Bogumił Kobiela. Jest w kombinezonie, wełnianej czapeczce, goglach. Na nogach ma narty. W takim przebraniu rusza między opalających się, budząc sensację wśród dzieciaków i rozbawienie dorosłych, którzy nie wiedzą, że aktor ma przypięty mikrofon wielkości guzika, a śledzi go z oddali ukryta kamera. Tak zaczyna się szalona prowokacja.

Reżyseria: Andrzej Kondratiuk
Obsada: Bogumił Kobiela
Kraj produkcji: Polska
Rok produkcji: 1963
Czas trwania: 32 minuty
Seans: Kino plenerowe na Cytadeli:
sobota, 6 lipca    21:30


Program pokazów kina plenerowego:

W następnych tygodniach w muzealnym kinie plenerowym będzie można zobaczyć następujące filmy: 

20 lipca (sobota)
godz. 21.30
Jak żyć? (fab/dok. 1977, 83’), reż. Marcel Łoziński
Jeden z najciekawszych filmów dokumentalnych epoki Peerelu, który ogląda się jak wciągającą fabułę trafnie obrazującą absurdy minionego systemu. Lato 1977, na pojezierzu augustowskim odbywa się obóz szkoleniowy dla młodych małżeństw, członków Związku Socjalistycznej Młodzieży Polskiej. 
Kamera rejestruje codzienne, obozowe życie –  konkurs „Wzorowa rodzina”, w którym małżeństwa zbierają punkty, a zwycięzcy mają otrzymać pralkę automatyczną, apele, zwykłe międzyludzkie interakcje. 
Jak żyć? nie jest czystym dokumentem – wśród prawdziwych uczestników reżyser umieścił dwie „podstawione rodziny” – Zymanów, występujących jako główni aktywiści i rodzinę Rozhinów, stojących w opozycji do obozowej społeczności

3 sierpnia (sobota)
godz. 21.00
Hydrozagadka (1970, 70’), reż. Andrzej Kondratiuk
Tytułową zagadką jest niewytłumaczalne znikanie wody w Warszawie podczas największych upałów. Nad jej rozwiązaniem pracuje naukowiec, profesor Milczarek. Pomaga mu nieustraszony detektyw As – rodzima wersja Supermena połączonego z Batmanem. As podejmuje nierówną walkę z tajemniczym, demonicznym przeciwnikiem – sprawcą całej wodnej afery.
Groteskowa komedia Kondratiuka nawiązuje do poetyki zachodnich komiksów z superbohaterami. Reżyser przenosi ją na rodzimy, przaśny, gomułkowski grunt. Efekt komiczny – porażający!

31 sierpnia (sobota)
godz. 21.00
Dwa księżyce (fab. 1993, 133’), reż. Andrzej Barański

Lato 1930 roku. Do Kazimierza nad Wisłą, jak co roku, zjeżdżają letnicy. Skupieni na życiu towarzyskim artyści, pisarze, inteligenci beztrosko spędzają czas obok niezamożnych miejscowych – zajętych pracą i codziennymi problemami.
Dwa księżyce to dwugodzinna, wielowątkowa panorama tych dwóch społeczności Kazimierza - żyjących osobno, choć tuż obok siebie. Film składa się z 17 epizodów, wzięło w nim udział 107 aktorów, w tym 40 w rolach istotnych! Krytycy zgodnie podkreślali malarskość i poetyckość zrealizowanego obrazu oraz staranność z jaką odtworzono letnią atmosferę przedwojennego Kazimierza.

Informacje o projekcjach i wyświetlanych filmach będziemy publikować na naszych łamach przed kolejnymi seansami. 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

Reklama
PRZECZYTAJ
Reklama
Reklama
Reklama