Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 5 grudnia 2024 16:35
Reklama

Żoliborz podzielony w sprawie zakazu palenia papierosów na balkonach

Czy palenie papierosów na balkonie powinno być zabronione? Dyskusja na ten temat wraca właściwie co wiosnę. Co myślą o tym pomyśle warszawianie przedstawia przeprowadzona sonda.

Zakaz palenia papierosów na balkonie od 1 stycznia wprowadziła Litwa. Warszawska radna Renata Niewitecka (Nowoczesna) uznała, że Polska powinna brać przykład ze swoich sąsiadów. Dyskusja na ten temat ożyła jeszcze bardziej przy okazji ankiety, dzięki której jej autorka mogła poznać zdanie mieszkańców Warszawy z podziałem na dzielnice.

Celem radnej jest również wywołanie ogólnopolskiej dyskusji, która właściwie toczy się w każdej wspólnocie. Temat powraca każdej wiosny jak bumerang, a dyskusja w dobie pandemii jak się okazuje jest jeszcze bardziej potrzebna. – Mam pod sobą sąsiada, który od ubiegłego roku jest na home office. Niestety ja też. Dla mnie oznacza to kilkukrotne w ciągu godziny trucie powietrza w moim mieszkaniu. Przy otwartym oknie ten dym czuć – opisuje pani Agnieszka, która popiera zakaz palenia na balkonie. Innym przeszkadzają również niedopałki lądujące na wspólnym terenie, balkonach czy parapetach.

Zobacz też: [Wideo] Debata Samorządowa: SPPN na Żoliborzu. Zarząd Dzielnicy Żoliborz poszukuje dodatkowych miejsc parkingowych. Czy ucierpi zieleń?

Jak twierdzi stołeczna radna niektóre osoby z powodu uciążliwości palaczy na balkonach musiały przeprowadzić się do innego mieszkania. Jedną z takich historii są losy matki dziecka z chorobą płuc, która musiała zmienić mieszkanie ze względu na pogarszający się stan zdrowia syna.

Z kolei osoby palące podkreślają, że zakaz zabiera swobodę życia we własnym mieszkaniu, którego balkon w sensie praktycznym jest jego częścią. Niektórzy wyśmiewają cały pomysł mówiąc: - Zakażmy w takim razie jeżdżenia samochodami, bo zatruwają powietrze – oburza się pan Rafał.

Kto za zakazem, a kto przeciw?

fot.  fot. Radna Renata Niewitecka/Facebook

Internetowa sonda ruszyła pod koniec marca. „W piątek 1 stycznia 2021 roku na Litwie zaczął obowiązywać zakaz palenia papierosów na prywatnych balkonach bloków mieszkalnych oraz na tarasach czy loggiach, jeśli sprzeciwi się temu choć jeden z sąsiadów. Co myślicie o takim pomyśle?” - zapytała internautów stołeczna radna. Udział w ankiecie wzięło 5 tys. osób, a zebrane opinie będą stanowiły podstawę do rozmowy o problemie na forum Rady Miasta. Legislacja zakazu leży po stronie Sejmu.

Wyniki sondy ujrzały już światło dzienne. W kontekście stolicy zdania w sprawie zakazu palenia papierosów na balkonach są dość mocno podzielone. Głosowanie pokazuje jak silnie spolaryzowane jest w tej kwestii społeczeństwo. Brak poparcia dla zakazu wyraziło 50,8 proc., zaś 49,2 proc. mieszkańców jest za wprowadzeniem tego typu ograniczeń dla palaczy. Różnica – jedyne 79 głosów.

Wyniki są bardziej rozbieżne biorąc pod uwagę dane z poszczególnych dzielnic. Gdyby mieszkańcy Ursynowa, Bemowa i Wilanowa mieli decydować o zakazie, to okazuje się, że stałby się elementem naszej rzeczywistości. Zdecydowanie przeciwni zakazowi są mieszkańcy Wesołej, Rembertowa i Pragi Północ. Łącznie przeciw wprowadzeniu zakazu palenia papierosów na balkonie są mieszkańcy 11 dzielnic. W tym gronie znalazł się również Żoliborz, gdzie sprzeciw wobec zakazu wyraziło 52,11 proc. ankietowanych.

Zobacz też: Żoliborzanie z osiedla sPlace od prawie dwóch lat boją się otworzyć okno. Wszystkiemu winne śmieci

Wstęp do ogólnokrajowej dyskusji

Sonda ma być jedynie początkiem do szerokiej dyskusji na poziomie krajowym, by zacząć zbierać podpisy pod obywatelskim projektem ustawy w tej sprawie. „Popieram wprowadzenie zakazu palenia na balkonach i będę podejmowała działania zmierzające do wprowadzenia go na terenie naszego kraju. Musimy dać ludziom możliwość formalnego reagowania, kiedy „nasz sąsiad” naraża nas na bierne palenie i smród, który utrudnia nam normalne korzystanie z naszej nieruchomości” – pisze miejska radna.

Wcześniej, bo 11 lat temu w Polsce wprowadzono zakaz palenia papierosów w miejscach publicznych. Palić nie wolno na przystankach komunikacji miejskiej, w lokalach gastronomicznych, miejscach przeznaczonych na wypoczynek i rekreację.

Wprowadzony na Litwie zakaz palenia papierosów na balkonie nie działa z tzw. „automatu”. Działa dopiero wtedy, gdy zakazu domaga się przynajmniej jeden z mieszkańców wspólnoty.

Zobacz też: Metro Plac Wilsona. Pierwszy pociąg odjechał stąd 16 lat temu.


sonda-palacze

sonda-palacze


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

Reklama
PRZECZYTAJ
Reklama
Reklama
Reklama