Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
piątek, 6 grudnia 2024 17:16
Reklama

Bielański Ośrodek Kultury obchodzi 40-lecie!

W tym roku Bielański Ośrodek Kultury obchodzi 40-lecie swojej działalności. To oznacza moc atrakcji i wydarzeń kulturalnych podkreślających ten wyjątkowy rok. Czego mogą spodziewać się mieszkańcy i jakie wyzwania czekają na pracowników placówki?

– Kultura jest czymś co łączy, integruje i zacieśnia więzi sąsiedzkie. Podkreśla tożsamość miejsca, w którym żyjemy. Kreując kulturę sprawiamy, że mieszkańcy chcą identyfikować się z dzielnicą – mówi Jarosław Bobin, dyrektor Bielańskiego Ośrodka Kultury i dodaje: – Ważne jest też, by proponować oryginalne formy kultury, co jest wyzwaniem w dobie łatwego dostępu do różnego rodzaju dóbr kulturalnych.

Bielański Ośrodek Kultury jest dziś centralnym miejscem dzielnicy, gdzie toczy się życie kulturalne. Na korytarzach placówki można spotkać zarówno seniorów, młodzież, jak również rodziców z dziećmi. To miejsce gdzie odbywa się szereg zajęć między innymi tanecznych, ruchowych, językowych, muzycznych czy teatralnych. Są nawet takie, które przybliżają zarówno dzieciom, jak i dorosłym świat technologii. – Nasza oferta musi być szeroko zakrojona. Przede wszystkim głównymi odbiorcami są seniorzy, młodzież i dzieci. Innymi regułami rządzą się wydarzenia, w których razem z dziećmi udział biorą rodzice – wyjaśnia dyrektor BOK-u.

W celu zwiększenia dostępności kultury w innych częściach Bielan, w 2003 roku utworzono filię ośrodka przy ulicy Estrady. Działa tam również MAL „Studnia”. Trzy lata temu swoją działalność rozpoczęło Miejsce Aktywności Lokalnej przy ulicy Samogłoska. – Wspomniane miejsca są przestrzenią, w której mieszkańcy mogą realizować swoje pomysły. My im w tym pomagamy udostępniając miejsce, sprzęt czy kupując niezbędne do realizacji danego projektu przedmioty. Kultura sąsiedzka jest dla nas ważna. W ten sposób narodziły się grupy artystyczne takie jak na przykład chór „Kohezja” czy zespół „The Mleko”. Ośrodek współpracuje również z osiedlowymi klubami mieszkańców oraz klubami seniorów organizując zajęcia artystyczne w coraz odleglejszych od centralnej placówki miejscach – mówi Jarosław Bobin. Już 11 lat prężnie działa i ciągle się rozwija również Bielański Uniwersytet Trzeciego Wieku.

Bielański Ośrodek Kultury jest placówką rozpoznawalną, która ma swoją widownię i odgrywa niebagatelną rolę w kształtowaniu oferty kulturalnej dzielnicy. Na przestrzeni ostatnich lat dorobił się imprez – marek, które cieszą się dużym zainteresowaniem mieszkańców. Wśród nich są między innymi „Wieczory Międzynarodowe”, „Dwie Godziny dla Rodziny”, „Muzyka na Wodzie”, czy „Grające podwórka”.

„Powrót do przeszłości”

W 1890 roku na Bielanach utworzono Dzielnicowe Centrum Kultury Robotniczej. Swoje miejsce znalazł w nim powstały rok wcześniej Robotniczy Klub Pracy Twórczej. Klub zrzeszał robotników uzdolnionych w różnych dziedzinach – malarzy, rzeźbiarzy, poetów, pisarzy. Siedem lat później placówkę przekształcono na Dzielnicowy Dom Kultury a następnie w 1994 zmieniono nazwę na Dzielnicowy Ośrodek Kultury. Rok później, wraz z powstaniem Gminy Warszawa-Bielany, Ośrodek przy Goldoniego stał się instytucją gminną, wskutek czego  kolejny raz zmieniono jego nazwę na Bielański Ośrodek Kultury.

W związku z 40-leciem BOK-u na mieszkańców czeka moc wyjątkowych atrakcji. W każdym miesiącu, od marca do grudnia, będzie można wziąć udział w bezpłatnym wydarzeniu artystyczno-kulturalnym.

– Kolejną propozycją dla wszystkich mieszkańców Bielan z okazji 40-lecia BOK-u będzie impreza plenerowa, na którą serdecznie zapraszam. Chcemy powrócić do czasów, kiedy wszystko się zaczęło, czyli do lat 80. Usłyszymy koncert przebojów „z tamtych lat” (polskich i zagranicznych), powrócimy do dawnych smaków, przypomnimy sobie zajęcia praktyczno-techniczne w Leśnej Stolarni, zrobimy okolicznościowe znaczki. Będzie można pojeździć po okolicy „ogórkiem”, a na zakończenie imprezy zaprosimy na koncert Natalii Kukulskiej z zespołem (również związanej od lat z naszą dzielnicą), która zaśpiewa piosenki swojej mamy – Anny Jantar. Te i wiele innych atrakcji zaplanowaliśmy na nasze 40. urodziny w plenerze – zapowiada Jarosław Bobin.

Jaka jest przyszłość kultury na Bielanach?

– Przed nami nowe wyzwania związane z przyszłością ośrodków kultury. W dzielnicy, zwłaszcza w jej północnej części, w szybkim tempie powstają nowe osiedla. Rodzi się więc potrzeba budowy nowego i większego ośrodka kultury. W ciągu ostatnich 10 lat liczba uczestników zajęć stałych zwiększyła się o 100%, liczba sekcji artystycznych o 60%. Roczna liczba wydarzeń artystycznych sięga 360, przez co rośnie ilość uczestników. Poza nowym centralnym miejscem, potrzebne są również dodatkowe miejsca aktywności lokalnej w rejonie Chomiczówki północnej i Wawrzyszewa. Te wyzwania wiążą się z zaspokajaniem potrzeb mieszkańców, którzy chcą mieć ofertę kulturalną blisko miejsca zamieszkania – tłumaczy dyrektor BOKU-u.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

Reklama
PRZECZYTAJ
zachmurzenie małe

Temperatura: 2°C Miasto: Warszawa

Ciśnienie: 1012 hPa
Wiatr: 19 km/h

Reklama
Reklama
Reklama