Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
środa, 5 listopada 2025 20:49
Reklama

„Przybliżenia – okiem psychoanalizy” w Kinie Wisła: seans filmu „Człowiek – Słoń” i dyskusja z ekspertami

Kino Wisła, pod patronatem Polskiego Towarzystwa Psychoterapii Psychoanalitycznej, zaprasza na kolejne spotkanie z cyklu filmowego „Przybliżenia – okiem psychoanalizy”, które odbędzie się 14 listopada (piątek) o godz. 20:00.
  • Źródło: Kino Wisła
„Przybliżenia – okiem psychoanalizy” w Kinie Wisła: seans filmu „Człowiek – Słoń” i dyskusja z ekspertami
Kino Wisła, pod patronatem Polskiego Towarzystwa Psychoterapii Psychoanalitycznej, zaprasza na kolejne spotkanie z cyklu filmowego „Przybliżenia – okiem psychoanalizy”, które odbędzie się 14 listopada (piątek) o godz. 20:00.

Źródło: Kino Wisła

W tym artykule przeczytasz między innymi o:

  • seansie w Kinie Wisła
  • terminie wydarzenia

Film, który porusza do głębi

„Człowiek – Słoń” to klasyczne dzieło z 1980 roku, uznawane za jeden z najważniejszych filmów w dorobku Davida Lyncha. Reżyser, nawiązując do tradycji niemieckiego ekspresjonizmu, stworzył przejmującą opowieść o człowieczeństwie, godności i braku akceptacji dla inności.

Akcja filmu toczy się w wiktoriańskiej Anglii, gdzie młody chirurg Frederick Treves (Anthony Hopkins) spotyka Johna Merricka (John Hurt) – mężczyznę cierpiącego na rzadką chorobę genetyczną, przez którą jego ciało uległo ogromnym deformacjom. Merrick, dotąd występujący jako „dziwoląg” na jarmarkach, po raz pierwszy doświadcza empatii i szacunku.

Film zdobył osiem nominacji do Oscara, cztery do Złotych Globów oraz trzy nagrody BAFTA. W 2025 roku mija 45 lat od jego premiery – to doskonała okazja, by na nowo przyjrzeć się temu niezwykłemu dziełu.

Dyskusja po seansie – psychoanaliza w praktyce

Po projekcji odbędzie się rozmowa, w której wezmą udział:

  • Karolina Pniewska – psycholożka, socjolożka i certyfikowana psychoterapeutka, pracująca psychoanalitycznie z osobami dorosłymi, parami i rodzinami w Warszawie. Członkini zarządu Sekcji Psychoterapii Par i Rodzin PTPP. Pasjonatka twórczości Davida Lyncha i podcastu „SpoilerMaster”.
  • Michał Oleszczyk – scenarzysta, konsultant scenariuszowy i wykładowca Uniwersytetu Warszawskiego oraz Łódzkiej Szkoły Filmowej. Współscenarzysta filmu „Wszystkie nasze strachy”, autor książki „Gorycz wygnania: Kino Terence’a Daviesa”, były dyrektor artystyczny FPFF w Gdyni i twórca podcastu „SpoilerMaster”.
  • Marta Bierć – psycholożka kliniczna, psychoterapeutka, doktor nauk o zdrowiu, współzałożycielka Fundacji Warszawskie Centrum Psychoonkologii, przez wiele lat związana z Dziecięcym Szpitalem Klinicznym WUM.

Przybliżenia – spojrzenie w głąb

Tytuł cyklu nie jest przypadkowy. Jak przypomina Béla Balázs, „za pomocą zbliżeń film pokazał ukryte sprężyny życia”.
Podobnie jak w psychoanalizie – gdzie, jak pisał Wilfred Bion, zmiana ogniskowej pozwala dostrzec nowe wymiary doświadczenia – tak i tutaj organizatorzy zapraszają do głębszego spojrzenia na film, emocje i ludzką naturę.

Spotkanie dla wszystkich miłośników kina i refleksji

Cykl „Przybliżenia – okiem psychoanalizy” to wyjątkowa przestrzeń dla widzów, którzy lubią łączyć sztukę filmową z refleksją nad człowiekiem, emocjami i relacjami. To nie tylko seans, ale też możliwość wymiany myśli i odkrywania nowych perspektyw.

Bilety już w sprzedaży!

Bilety na pokaz filmu „Człowiek – Słoń” są już dostępne w kasach Kina Wisła oraz online.
Liczba miejsc jest ograniczona – warto zarezerwować je wcześniej.

Kiedy: 14 listopada (piątek), godz. 20:00
Gdzie: Kino Wisła, Plac Wilsona, Warszawa
Film: „Człowiek – Słoń” (reż. David Lynch)
Po seansie: dyskusja z Karoliną Pniewską, Michałem Oleszczykiem i Martą Bierć


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

Reklama
PRZECZYTAJ
Reklama
Reklama
Reklama