Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
środa, 1 października 2025 22:24
Reklama
TYLKO U NAS

Co z remontem Jasnodworskiej i łącznika przy Archelanie?

W czwartek, 25 września, odbyła się Komisja Infrastruktury, Bezpieczeństwa i Ochrony Środowiska Rady Dzielnicy, na której omówiono potrzeby remontowe ul. Jasnodworskiej oraz projekt zmian w rejonie sklepu Archelan. Kiedy można spodziewać się realizacji obu inwestycji i jakie przeszkody stoją na drodze? O tym przeczytacie w poniższym artykule
Co z remontem Jasnodworskiej i łącznika przy Archelanie?

Autor: Wiktor Zając

W tym artykule przeczytasz o:

  • posiedzeniu Komisji Infrastruktury, Bezpieczenstwa i Ochrony Środowiska na temat ul. Jasnodworskiej i łącznika przy Archelanie;
  • skomplikowanym stanie własnościowym ul. Jasnodworskiej;
  • potrzebach i oczekiwaniach mieszkańców wobec tej inwestycji;
  • głównych założeniach projektowych modernizacji łącznika przy Archelanie;
  • uwagach radnych i mieszkańców, a także o perspektywach finansowych.

Ulica Jasnodworska potrzebuje pilnego remontu

Na posiedzeniu obecni byli liczni mieszkańcy oraz przedstawiciele Warszawskiej Spółdzielni Mieszkaniowej, zainteresowani inwestycjami w swojej okolicy. Wielu z nich zwróciło uwagę, że infrastruktura ul. Jasnodworskiej pozostaje w niezmienionej formie od czasów budowy Osiedla WSM Rudawka, czyli od początku lat 70. Stan nawierzchni jezdni i chodników zdecydowanie odbiega od współczesnych standardów.

Tak prezentuje się chodnik i jezdnia ul. Jasnodworskiej w bliskim sąsiedztwie Przychodni SPZZLO przy ul. Elbląskiej 35

Po krótkim wstępie przewodniczący Komisji Infrastruktury, Bezpieczeństwa i Ochrony Środowiska Łukasz Porębski oddał głos mieszkańcom, aby mogli przedstawić swoje oczekiwania wobec remontu ul. Jasnodworskiej. Obecnie nie rozpoczęto jeszcze żadnych przygotowań ani opracowywania dokumentacji technicznej. Tym samym nie ma zabezpieczonych środków inwestycyjnych na to zadanie – o nie trzeba będzie wystąpić do Rady Warszawy.

Problemy z parkowaniem i deficyt drzew

Jednym z głównych problemów poruszanych podczas obrad był deficyt miejsc postojowych oraz brak zieleni. Najbardziej dotkliwym problemem jest parkowanie przy Przychodni Publicznej PZZLO, z której korzystają nie tylko mieszkańcy okolicznych osiedli, ale też pacjenci z innych części dzielnicy. Wskazywano także, że na ul. Jasnodworskiej obowiązuje wyłącznie strefa mieszkańca – bez parkomatów. Radny Hlebowicz żartobliwie zauważył, że „legendy głoszą”, iż samochód sprawdzający rejestracje parkujących tam pojazdów przejechał tędy zaledwie raz i to dawno temu.

Konieczna regulacja gruntów

Poważnym utrudnieniem w planowaniu inwestycji jest nieuregulowany status prawny części działek w pasie drogowym ul. Jasnodworskiej. Dyrektor Osiedla WSM Rudawka, Marzena Bieńkowska, wyjaśniła, że problem dotyczy m.in. wąskiej działki nr 36 z obrębu 7-02-09 przy budynkach Jasnodworska 2 i 4. Działka ta jest własnością miasta, ale w użytkowaniu wieczystym WSM, a przez jej teren przebiega stary, mocno wyeksploatowany chodnik.

Na komisji przybyli liczni mieszkańcy i przedstawiciele WSM Rudawka

Jeszcze trudniejsza sytuacja dotyczy chodnika przy budynkach Jasnodworska 6 i 8. W tym przypadku teren wchodzi w skład nieruchomości budynkowych, co komplikuje procedury. W przeciwieństwie do działki nr 36 – będącej niezależną nieruchomością – tu niezbędne są decyzje dotyczące gruntów należących bezpośrednio do spółdzielni. Problemem jest m.in. chodnik prowadzący w stronę zamkniętej części ul. Jasnodworskiej (stanowiącej parking WSM), przecinający działki nr 2/16 i 2/17.

Przewodnicząca Rady Osiedla WSM Rudawka, Anna Babicka, nie kryła rozczarowania, że sprawa Jasnodworskiej dopiero teraz staje się przedmiotem rozmów, mimo że o konieczności uregulowania gruntów mówi się od wielu lat. Wielu radnych z tego okręgu również od dawna podkreśla potrzebę remontu tej ulicy.

O projekcie łącznika przy Archelanie

Druga część posiedzenia komisji poświęcona była łącznikowi obok sklepu Archelan, znajdującemu się między ul. Powązkowską a ul. Sybilli. Sprawa ciągnie się od kilku lat. Chodzi o wąską jezdnię między sklepem a budynkiem Jasnodworska 7. Mieszkańcy i aktywiści wielokrotnie skarżyli się na fatalny stan nawierzchni – pełnej głębokich dziur – oraz na niebezpieczne wymuszanie pierwszeństwa na pieszych, mimo obowiązującej strefy zamieszkania. To właśnie tym łącznikiem jeździ większość furgonetek, ciężarówek, a nawet śmieciarki. Piesi nie mają do dyspozycji chodnika, a dodatkowo ubytki w jezdni utrudniają im zejście z drogi.

Tak prezentuje się stan nawierzchni łącznika przy Archelanie

W przeciwieństwie do sprawy Jasnodworskiej, temat łącznika jest już na bardziej zaawansowanym etapie. Na posiedzenie zaproszono projektanta odpowiedzialnego za zmiany organizacji ruchu. Głównym założeniem projektu jest przecięcie parkingu przed sklepem Archelan – tak, aby oddzielić część należącą do sklepu od części dzielnicowej. Dzięki temu łącznik stanie się wyłącznie wjazdem na niewielki parking między Archelanem a kamienicą przy ul. Powązkowskiej 70. Na przecięciu obu parkingów planowany jest chodnik z pasem zieleni, prawdopodobnie w formie żywopłotu.

Mieszkańcy zgodni z głównymi założeniami koncepcji

Mieszkańcy zaakceptowali główne założenia projektu, zgłaszając jedynie drobne uwagi. Dyskutowano m.in. nad budową chodnika wzdłuż samego łącznika oraz po drugiej stronie pawilonu, gdzie znajduje się dojście do paczkomatu. To szczególnie ważne miejsce, bo znajduje się przy rozwidleniu dróg jednokierunkowych od strony zaplecza sklepu i w kierunku ul. Sybilli, gdzie ruch samochodowy jest spory, a nie obowiązuje strefa zamieszkania.

Brak doświetlenia 

Radna Anna Świeżawska zwróciła uwagę na brak latarni od strony ul. Powązkowskiej. Naczelnik Wydziału Infrastruktury, Maria Szwałko, odpowiedziała, że projekt nie przewiduje dodatkowego oświetlenia, a dotychczas nie zgłaszano takiej potrzeby. Zachęciła radną do złożenia interpelacji, podkreślając, że teren ten leży już w pasie drogowym ul. Powązkowskiej i należy do ZDM. Jeden z mieszkańców Rudawki przypomniał jednak, że sprawa oświetlenia była już podnoszona w poprzedniej kadencji u naczelnik Szwałko, ale najwidoczniej nie została odpowiednio udokumentowana.

Koncepcja przedzielenia parkingu chodnikiem

Dodatkowe chodniki

Nie omówiono natomiast kwestii przebudowy fragmentu ul. Sybilli między łącznikiem a ul. Jasnodworską. Oprócz zniszczonej nawierzchni brakuje tam bezpiecznego przejścia dla pieszych – aby dostać się do chodnika przy Jasnodworskiej 9, mieszkańcy muszą korzystać z wydeptanej ścieżki i przechodzić przez zatokę parkingową.

Naczelnik Maria Szwałko poinformowała, że urząd dzielnicy kilkakrotnie wnioskował o środki na remont łącznika do Rady Warszawy, lecz inwestycja nie uzyskała poparcia. Następnie zgłoszono ją w ramach budżetu obywatelskiego, jednak projekt nie przeszedł w głosowaniu. Obecnie urząd planuje ponownie wystąpić o finansowanie, z nadzieją, że tym razem uda się je uzyskać.

Powiązane galerie zdjęć:

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

Reklama
PRZECZYTAJ
bezchmurnie

Temperatura: 7°C Miasto: Warszawa

Ciśnienie: 1030 hPa
Wiatr: 15 km/h

Reklama
Reklama
Reklama