Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 26 września 2025 00:09
Reklama
TYLKO U NAS

Prawie 340 tysięcy złotych na organizację Kosmicznych 99. Urodzin Placu Wilsona

Jak co roku, nasza redakcja postanowiła sprawdzić, jakie koszty ponieśli podatnicy na organizację Urodzin Placu Wilsona. Na jakie aktywności i atrakcje wydano przeznaczone środki? Wielu mieszkańców zwróciło uwagę na wulgarne treści utworów Janusza Walczuka, choć zarówno on, jak i Grupa 5K wystąpili nieodpłatnie. Mimo to, dlaczego całe wydarzenie aż tak drogie?

W tym artykule przeczytasz o:

  • poniesionych wydatkach na organizację Kosmicznych 99. Urodzin Placu Wilsona;
  • kosztach poniesionych w 2024 a 2025 r. na organizację wydarzenia;
  • nieodpłatnym koncercie Janusza Walczuka i Grupy 5K;
  • kontrowersjach wokół wulgarnych treści utworów Janusza Walczuka;
  • reakcji Urządu Dzielnicy po koncercie. 

Porónanie kosztów organizacji wydarzenia w 2024 i 2025 r.

Organizacja Kosmicznych 99. Urodzin Placu Wilsona kosztowała jeszcze więcej niż w roku ubiegłym. Za poprzednią edycję wydarzenia podatnicy zapłacili ponad 310 tysięcy złotych, z czego 281 tysięcy złotych brutto stanowiła kompleksowa umowa na organizację Urodzin, a dodatkowo zawarto dwie umowy na łączną kwotę niemal 14 tysięcy złotych oraz 8,5 tysiąca złotych. Ponadto, w 2024 roku przeznaczono 10 tysięcy złotych na organizację dwóch Żoliborskich Potańcówek, z których jedna odbyła się tego samego dnia co 98. Urodziny Placu Wilsona. Z kolei w bieżącym roku, mimo braku włączenia Żoliborskiej Potańcówki, padł rekord – całkowity koszt wydarzenia wyniósł 336 765 złotych brutto.

Dawid Kwiatkowski podczas Kosmicznych 99. Urodzin Placu Wilsona

Warto dodać, że w ubiegłym roku w ramach kwoty 281 tysięcy złotych zorganizowano trzy koncerty, m.in. Kai Kaźmierczyk, Ani Dąbrowskiej oraz Zespołu Kombi Łosowski. W tę kwotę wchodziły nie tylko honoraria dla artystów, ale także cała obsługa techniczna, przygotowanie sceny z zadaszeniem, nagłośnienie i inne wydatki związane z organizacją. W tym roku mogliśmy natomiast usłyszeć koncert Dawida Kwiatkowskiego, Janusza Walczuka oraz Grupy 5K.

Nieodpłatny koncert Janusza Walczuka i Grupy 5K

Jak poinformowała nas rzeczniczka prasowa Urzędu Dzielnicy Żoliborz, Donata Wancel, Janusz Walczuk oraz Grupa 5K wystąpili nieodpłatnie. „Nie ponosiliśmy również kosztów związanych z riderami technicznymi ani socjalnymi” – dodała.

Największym wydatkiem okazała się organizacja występu Dawida Kwiatkowskiego z zespołem, który kosztował aż 234 069 złotych. Do tej kwoty należy doliczyć koszty wykonania riderów technicznych i socjalnych pozostałych artystów (Małe TGD). Warto zaznaczyć, że na organizację wydarzenia Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego, jako współorganizator, przekazał dofinansowanie w wysokości 115 866 złotych.

Janusz Walczuk podczas swojego koncertu w Parku Żeromskiego

Kolejne poniesione wydatki to spektakl „Podróż dookoła Słońca” z animacjami, który kosztował 9 500 złotych, oraz warsztaty, na które przeznaczono 57 649 złotych. Dodatkowo, na obsługę techniczną warsztatów i organizację poszczególnych stref, w tym strefy aktywności rekreacyjno-ruchowych, wydano 35 547 złotych.

Kontrowersje wokół wulgarnych treści utworów Janusza Walczuka

Podczas koncertu Janusza Walczuka trudno było nie zauważyć wulgarnych słów, które padały z ust artysty. Wiele osób zaczęło zastanawiać się, czy treści zawarte w utworach Walczuka są odpowiednie do familijnego charakteru Urodzin Placu Wilsona. Należy jednak podkreślić, że przed koncertem artyści zostali poproszeni, w miarę możliwości, o ograniczenie używania wulgaryzmów podczas swoich występów, co potwierdza sam Urząd Dzielnicy.

Choć mieszkańcy nie złożyli oficjalnych skarg na koncert Janusza Walczuka, pojawiły się negatywne komentarze na facebookowym profilu Urzędu Dzielnicy Żoliborz. Jak napisała jedna z internautek: „Może mnie wszyscy zaraz zjedzą, ale… myślę, że bluzgające zespoły w towarzystwie małych dzieci to słaby pomysł. Dziecko zapytało mnie, dlaczego ci Panowie przeklinają? Nie dziwimy się, że później młodzież na ulicach się tak odzywa. Myślę, że warto zastanowić się nad kolejnością występów. Nie podważam ich talentu, ale… Występ Dawida – rewelacja!”.

"Dlaczego ci panowie przeklinają" - pyta dziecko swoją matkę

Reakcja Urzędu Dzielnicy po koncercie Janusza Walczuka

Rzeczniczka prasowa Urzędu Dzielnicy Żoliborz, Donata Wancel, zwróciła uwagę, że rap i hip-hop stanowią część współczesnego rynku muzycznego i są obecne w przestrzeni publicznej. „Urodziny Placu Wilsona to wydarzenie dedykowane wszystkim grupom wiekowym, dlatego staramy się, aby atrakcje były dostosowane do jak najszerszego grona odbiorców. Zależy nam, aby każdy mógł znaleźć coś interesującego. Dobór wykonawców z gatunku rap to odpowiedź na oczekiwania, zwłaszcza młodszych mieszkańców dzielnicy. Mamy świadomość, że wykonawcy tego gatunku muzycznego wyrażają swoje emocje w sposób ekspresyjny, dlatego zadbaliśmy o to, by ich występy rozpoczynały się po zamknięciu strefy warsztatowej i rekreacyjnej, przygotowanej z myślą o młodszych uczestnikach” – podkreśliła. Dodała również, że koncert Janusza Walczuka rozpoczął się po zmroku, kiedy nie działały już stanowiska z atrakcjami dla dzieci. „Tak długo, jak młodzieżowa część mieszkańców Żoliborza będzie oczekiwała koncertów rapowych, nie wykluczamy dalszej współpracy z Januszem Walczukiem, który cieszy się tutaj dużą popularnością. Niemniej jednak, wyciągając wnioski z ostatniego koncertu, w przyszłości jeszcze bardziej skupimy się na kulturze wypowiedzi i ekspresji artystycznej zapraszanych wykonawców” – zaznaczyła rzeczniczka.

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

Reklama
PRZECZYTAJ
bezchmurnie

Temperatura: 9°C Miasto: Warszawa

Ciśnienie: 1030 hPa
Wiatr: 17 km/h

Reklama
Reklama
Reklama