Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
czwartek, 11 września 2025 22:29
Reklama
TYLKO U NAS

Koniec klubu radnych „Żoliborz ma Głos”. Dwójka radnych złożyła oświadczenie

Radna Joanna Cichecka i radny Łukasz Ostrowski złożyli oficjalne oświadczenie o rezygnacji z członkostwa w Klubie Radnych „Żoliborz ma Głos”, co doprowadziło do samorozwiązania klubu. Co było powodem ich rezygnacji i jakie konsekwencje rodzi to dla komitetu – przeczytacie w niniejszym artykule
Koniec klubu radnych „Żoliborz ma Głos”. Dwójka radnych złożyła oświadczenie
Radna Joanna Cichecka i Radny Łukasz Ostrowski

Źródło: zoliborz.esesja.pl

W tym artykule przeczytasz o:

  • rezygnacji radnej Joanny Cicheckiej i Łukasza Ostrowskiego z członkostwa w Klubie Radnych "Żoliborz ma głos";
  • końcu komitetu radnych;
  • okolicznościach powstania nowego komitetu wyborczego podczas zeszłej kampanii samorządowej;
  • braku wspólnego mianownika między radnymi z Żoliborza ma Głos.

Rezygnacja Joanny Cicheckiej i Łukasza Ostrowskiego

Późnym wieczorem w niedzielę 7 września radna Joanna Cichecka zamieściła na swoim profilu oświadczenie podpisane przez siebie oraz radnego Łukasza Ostrowskiego. Ta sama treść pojawiła się następnego dnia na oficjalnym profilu radnego Ostrowskiego:

„Szanowni Państwo,
My, niżej podpisani Radni Dzielnicy Żoliborz, niniejszym składamy oficjalne oświadczenie o rezygnacji z członkostwa w Klubie Radnych „Żoliborz ma Głos”. Od tego momentu będziemy pełnić nasze obowiązki jako radni niezależni, działający w oparciu o własne przekonania i w pełnej zgodzie z wartościami, które deklarowaliśmy w trakcie kampanii wyborczej.

Decyzja ta dojrzewała w nas przez dłuższy czas i jest wynikiem wnikliwej oceny dotychczasowej współpracy w ramach Klubu. Podjęcie tego kroku nie było łatwe – zarówno z powodu zobowiązań i publicznych deklaracji złożonych w czasie kampanii samorządowej w 2024 roku, jak i z uwagi na więzi oraz relacje z osobami, które z oddaniem angażowały się w działania Komitetu „Żoliborz ma Głos”. Szanujemy i doceniamy ich wysiłek oraz zaangażowanie.

Doświadczenia ostatnich miesięcy pokazały, że nasze rozumienie misji radnego, podejście do pracy w Radzie Dzielnicy oraz sposób reprezentowania interesów mieszkańców – osób, które powierzyły nam swój mandat zaufania – znacząco się różni. Widzimy brak realnych perspektyw na spójną i partnerską współpracę, w tym na bieżące kształtowanie wspólnych stanowisk w kluczowych dla Dzielnicy i Mieszkańców sprawach.

Pragniemy podkreślić, że nie utożsamiamy się z żadną opcją polityczną. Naszym jedynym celem jest konsekwentne działanie na rzecz Żoliborza oraz dobra jego mieszkańców. Z determinacją będziemy pracować dla naszej Dzielnicy, w duchu uczciwości, transparentności i rzetelności, realizując mandat, którym obdarzyli nas mieszkańcy, aż do końca bieżącej kadencji.

Joanna Cichecka
Łukasz Ostrowski”

Problemy z jednością w klubie

O tym, że w klubie od dawna trudno było zauważyć jedność i jednomyślność, wiadomo nie od dziś. Widać to chociażby podczas głosowań na sesjach Rady Dzielnicy, gdzie głosy czwórki radnych z klubu „Żoliborz ma Głos” często były rozbieżne. Aby zrozumieć, dlaczego tak było, należałoby cofnąć się zarówno do kampanii wyborczej, jak i do początku kadencji.

Komitet Wyborczy Wyborców "Żoliborz ma Głos" podczas kampanii samorządowej w 2024 r. 

Różne kluby, różne interesy i priorytety

Komitet Wyborczy Wyborców „Komitet ma Głos” powstał po wielu rozczarowaniach związanych z tym, jak funkcjonował samorząd w poprzedniej kadencji, kiedy samodzielnie rządziła Koalicja Obywatelska. Lokalni aktywiści szukali alternatywy dla upartyjnionych samorządów, a także dla Stowarzyszenia Miasto Jest Nasze, które miało różne opinie po dwóch kadencjach. Z jednej strony zarzucano MJN-owi, że nie ma w zwyczaju słuchać mieszkańców, lecz odgórnie narzucać rozwiązania, które bywały różnie oceniane. W kadencji 2014–2018 Miasto Jest Nasze działało w opozycji, mając jednego radnego – Konrada Smocznego. W kolejnej kadencji liczba radnych wzrosła do trzech: Konrada Smocznego, Marty Szczepańskiej i Łukasza Porębskiego. Na początku tej kadencji Miasto Jest Nasze miało swoją przedstawicielkę w Zarządzie Dzielnicy – Marię Popielawską. W tamtym okresie stowarzyszenie utworzyło listę wyborczą ruchów miejskich, gdzie oprócz rdzennych członków MJN znaleźli się także wspólni koalicjanci – Donata Rapacka oraz Izabela Rychter. Po niespełna roku Maria Popielawska została odwołana przez Radę Dzielnicy i tym samym rozpadła się koalicja tzw. Ruchów Miejskich z Koalicją Obywatelską. Przez kolejne pięć lat Koalicja Obywatelska rządziła już samodzielnie.

Po 5-letniej kadencji podjęto decyzję o utworzeniu nowej inicjatywy pod nazwą „Żoliborz ma Głos”, której twarzą została Danuta Kuroń, wdowa po znanym przywódcy opozycji w okresie PRL, współzałożycielu Komitetu Obrony Robotników i dwukrotnym ministrze pracy i polityki społecznej po transformacji ustrojowej – Jacku Kuroniu. W komitecie znalazła się również Jolanta Zjawińska (niegdyś związana z partią .Nowoczesna, będącą wcześniej koalicjantem w ramach Koalicji Obywatelskiej), a także wiele osób zupełnie niezrzeszonych i niezwiązanych z żadną partią, działających na rzecz lokalnej społeczności, m.in. Maria Janiak reprezentująca grupę inicjatywną Owocowe Sady Żoliborskie oraz inne osoby, które dopiero zaczynały swoją działalność na rzecz mieszkańców, chcąc mieć większy wpływ na decyzje zapadające na szczeblu samorządowym.

Radna Joanna Cichecka

Sukces wyborczy, ale i pierwsze trudności

Podczas ubiegłorocznych wyborów samorządowych komitet wyborczy odniósł duży sukces. W każdym z czterech okręgów wyborczych zdobył po jednym mandacie. W okręgu nr 1 mandat uzyskała Joanna Cichecka, w okręgu nr 2 – Maria Janiak, w okręgu nr 3 – Tadeusz Müller, a w okręgu nr 4 – Jolanta Zjawińska. Po ukonstytuowaniu się nowej Rady radni wybrani z list KWW „Żoliborz ma Głos” mogli powołać własny klub, dzięki czemu ugrupowanie miało swojego wiceprzewodniczącego w Prezydium – został nim Tadeusz Müller. Z kolei Maria Janiak została przewodniczącą Komisji Budżetu, w której w krótkim czasie doszło do obstrukcji. Po trwającym od dłuższego czasu sporze między radną Janiak a Przewodniczącym Rady Dzielnicy Wiktorem Jasionowskim (KO) oraz innymi radnymi z koalicji rządzącej doszło do zmiany przewodniczącej komisji. W międzyczasie radny Tadeusz Müller w styczniu br. złożył mandat radnego. Powodem rezygnacji były obowiązki rodzinne. W niedługim czasie komisarz wyborczy powołał na jego miejsce Łukasza Ostrowskiego, który uzyskał drugi najwyższy wynik na tej samej liście w okręgu nr 3.

Po kilku miesiącach działalności Łukasz Ostrowski, podobnie jak radna Joanna Cichecka, utwierdził się w przekonaniu, że dialog i współpraca w klubie przestają mieć jakikolwiek sens. Jak udało nam się nieoficjalnie ustalić, oboje radnych nie chcieli odpowiadać za działania czy decyzje radnych Zjawińskiej i Janiak, podkreślając, że nie były to ich wspólne decyzje, a tym samym nie chcą się z nich tłumaczyć przed innymi.

Radny Łukasz Ostrowski

Rozbieżności w głosowaniach i brak stanowiska pozostałych radnych

Analizując kilka ostatnich sesji Rady Dzielnicy, można zauważyć, że w głosowaniach nad poszczególnymi uchwałami radni z klubu „Żoliborz ma Głos” rzadko głosowali jednomyślnie. Widać to zarówno podczas głosowań nad budżetem, jak i np. przy głosowaniu w sprawie zakazu nocnej sprzedaży alkoholu na ostatniej sesji. Do chwili publikacji tego artykułu nie pojawiło się żadne oświadczenie ze strony radnej Jolanty Zjawińskiej ani Marii Janiak. Być może jednym z problemem, jaki leżał od początku był brak wspólnego programu wyborczego, co podczas kampanii uważano za atut. Niezależnie od tego jak ambitne plany wobec Żoliborza miał każdy z kandydatów, być może brak ściśle określonego programu spowodował, że każdy z radnych tego klubu posiada inną wizję, z którą pozostali niekoniecznie muszą się zgadzać. 

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

Reklama
PRZECZYTAJ
Reklama
Reklama
Reklama