Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
środa, 10 września 2025 00:31
Reklama
TYLKO U NAS

Przebudowa skrzyżowania Broniewskiego i Krasińskiego. Czy ZDM uwzględni budowę drogi rowerowej?

Czy odkładana w czasie modernizacja linii tramwajowej wzdłuż ul. Broniewskiego koliduje chociażby z budową drogi dla rowerów wzdłuż ul. Krasińskiego? Co z koniecznością przebudowy niebezpiecznego przejścia dla pieszych na wysokości ul. Braci Załuskich, potrzebą budowy dodatkowego przejścia bliżej ul. Włościańskiej czy przebudową skrzyżowania z ul. Krasińskiego? Postanowiliśmy sprawdzić u źródła, co dzieje się z najbardziej problematycznym odcinkiem jednej z głównych dróg na Żoliborzu
Przebudowa skrzyżowania Broniewskiego i Krasińskiego. Czy ZDM uwzględni budowę drogi rowerowej?

Autor: Wiktor Zając

W tym artykule przeczytasz o:

  • problemach inwestycyjnych kolidujących z modernizacją linii tramwajowej wzdłuż ul. Broniewskiego przez co najmniej najbliższe 5 lat;
  • wyremontowanych fragmentach ul. Broniewskiego;
  • potrzebie budowy dróg dla rowerów zarówno na ul. Krasińskiego jak i po południowej stronie ul. Broniewskiego;
  • niekończącym się problemem dzikiego parkowania wzdłuż Osiedla WSM Zatrasie;
  • potrzebnych nowych przejściach dla pieszych i modernizacji niebezpiecznego na wyskości ul. Braci Załuskich;
  • niespełnionych obietnicach Tramwajów Warszawskich i ZDM. 

Problemy inwestycyjne na Żoliborzu

Struktura organizacyjna Urzędu Miasta podzielona jest na różne jednostki pomocnicze i administracyjne, które odpowiadają za poszczególne aspekty życia w mieście. Niekiedy mieszkańcom wydaje się, że w pierwszej kolejności odpowiada burmistrz dzielnicy. Niestety tak nie jest, choć rolą burmistrza powinno być nie tylko nadzorowanie administracji znajdującej się w Urzędzie Dzielnicy, ale także reprezentowanie mieszkańców w innych miejskich jednostkach, szczególnie tam, gdzie mieszkańcy nie mają bezpośredniego przełożenia. Największym problemem są te inwestycje, za które odpowiada nie tylko jedna jednostka. Dobrym przykładem jest ul. Broniewskiego, posiadająca szereg problemów nierozwiązanych od dziesiątek lat.

Tędy chodzą dzeci zarówno do Szkoły Podstawowej nr 92 jak i 267 po drugiej stronie. Tak prezentuje się nawierzchnia na drodze pożarowej na wysokości Przedszkola Publicznego nr 87. Tuż obok niebezpieczne przejście przez Broniewskiego...

Co już wyremontowano, a co czeka na inwestycję?

W ostatnim czasie Zarząd Dróg Miejskich przeprowadził remont ul. Broniewskiego zarówno na całym bielańskim odcinku, jak i między pl. Grunwaldzkim a ul. Krasińskiego. Obecnie jedynym niewyremontowanym fragmentem pozostaje odcinek wzdłuż Sadów Żoliborskich, Zatrasia i Rudawki, czyli od ul. Krasińskiego do al. Armii Krajowej. O ile odcinek między Serkiem Żoliborskim a Instytutem Chemii Przemysłowej nie wymagał większych zmian i drogowcom wystarczyło przeprowadzenie remontu polegającego na wymianie krawężników, frezowaniu oraz drobnych pracach brukarskich, to fragment w stronę Trasy AK wymaga poważniejszych zmian w przekroju ulicy. Mieszkańcy Żoliborza Południowego oraz Powązek od dłuższego czasu dopominają się budowy drogi dla rowerów między ul. Powązkowską a ul. Broniewskiego, a w zasadzie ciągu, który połączyłby się z dalszym odcinkiem za ul. ks. Popiełuszki. Wielu mieszkańców wyobrażało sobie, że w momencie powstania skweru Krasińskiego powstanie również droga dla rowerów. Jak zauważyła pani Krystyna, mieszkanka Zatrasia, rowery pędzą po stronie jej osiedla: „Z tej strony jest prosty i szeroki chodnik, który zaczyna się od ul. Broniewskiego i kończy się na Powązkowskiej. Rowerzyści nie jeżdżą po tamtej stronie, gdzie w zasadzie są dwa chodniki” – podkreśla mieszkanka.

Ulica Krasińskiego łączy Powązki i Nowy Żoliborz, ze Starym Żoliborzem, mijając po drodze Zatrasie i Sady. Wciąż brakuje tutaj infrastruktury rowerowej

Na niewielkim fragmencie potrzebna jest także droga dla rowerów po południowej stronie ul. Broniewskiego. O ile między ul. Elbląską a budynkiem przy ul. Broniewskiego 9E, gdzie znajduje się oddział Banku BNP Paribas (dawniej BGŻ), przebiega droga serwisowa i w tym miejscu DDR nie jest konieczna, to zachodzi potrzeba jej budowy od końca drogi serwisowej do ul. Krasińskiego, a następnie wzdłuż Instytutu Chemii Przemysłowej, gdzie niedawno powstał skwer Broniewskiego, nazywany również „psim wybiegiem”. Takie rozwiązanie przyjęto podczas konsultacji społecznych w ramach programu „zazieleniania ulic” już w 2018 r. O ile początkowo nie było dużej presji, aby budować DDR po tej stronie ul. Broniewskiego, skoro istniała już po stronie północnej, to problem zaczął narastać, kiedy w mieście pojawiły się hulajnogi elektryczne oraz dostawcy jedzenia poruszający się na rowerach elektrycznych czy nawet na skuterach. Łatwo można zaobserwować, że dostawcy dowożący jedzenie do budynków na Zatrasiu od strony ul. Broniewskiego wjeżdżają drogą serwisową od ul. Elbląskiej, a po dostarczeniu zamówienia nie wracają tą samą drogą, lecz próbują dostać się do ul. Krasińskiego. Prawdopodobnie zakładają, że droga serwisowa ma drugi wylot, a gdy orientują się, że jest inaczej, zamiast zawrócić, przeciskają się między barierkami na przejściu dla pieszych na wysokości ul. Braci Załuskich lub jadą jednym z dwóch wąskich chodników wzdłuż pawilonu handlowego przy ul. Broniewskiego 7. Zarówno najemcy, jak i klienci lokali użytkowych w tym pawilonie narzekają, że sytuacja stała się bardzo niebezpieczna. Powodem jest chodnik biegnący wzdłuż ściany pawilonu – jeśli ktoś wychodzi z jednego z lokali i nie rozejrzy się, może zostać potrącony przez pędzącego rowerzystę lub osobę jadącą na hulajnodze. Wcześniej na tym odcinku można było sporadycznie zobaczyć rowerzystę wyjeżdżającego z osiedla, w związku z czym problem nie był tak dotkliwy jak obecnie.

Między drogą serwisową a ul. Krasińskiego dostawcy jedzenia pędzą na rowerach elektrycznych tym wąskim chodnikiem lub bezpośrednio pod pawilonem Broniewskiego 7 widocznym po prawej stronie

Obietnice modernizacji tramwajowej dopiero po 2030 roku

O ile Zarząd Dróg Miejskich nie śpieszy się z jakimikolwiek inwestycjami, tłumacząc to planowaną modernizacją linii tramwajowej, o tyle jeszcze miesiąc temu rzecznik prasowy ZDM, Jakub Dybalski, w odpowiedzi udzielonej redaktorowi Raportu Warszawskiego podkreślił, że Tramwaje Warszawskie przygotowują przebudowę trasy wzdłuż ul. Broniewskiego, wraz z modernizacją skrzyżowań – w tym skrzyżowania Broniewskiego i Krasińskiego. W ramach tych zmian miałyby powstać przejazdy rowerowe umożliwiające rowerzystom przejazd na drugą stronę torowiska. „Wtedy będzie można planować trasę wzdłuż ul. Krasińskiego, jest na to rezerwa, również wzdłuż skweru, który utworzył Zarząd Zieleni” – tłumaczył wówczas Dybalski.

Wszystko brzmiałoby świetnie, gdyby nie fakt, że Tramwaje Warszawskie planują modernizację linii dopiero po 2030 r. „Na razie mówimy o ogólnej koncepcji, czyli założeniach ideowych, a nie gotowym projekcie modernizacji. W chwili obecnej zakładamy, że modernizacja ta – w całości bądź w podziale na etapy – mogłaby nastąpić najwcześniej po 2030 r., po rozpoczęciu i zakończeniu prac projektowych oraz pod warunkiem zabezpieczenia środków finansowych” – podkreślił rzecznik prasowy Tramwajów Warszawskich, Witold Urbanowicz. „Niezależnie od tego, do czasu ewentualnej modernizacji, planujemy na tym odcinku prace remontowe i utrzymaniowe, bez zasadniczej ingerencji w rozwiązania komunikacyjne – w ciągu najbliższych 2–3 lat zakładamy np. remont torów między Włościańską a Parkiem Olszyna” – dodał rzecznik.

Ogromny teren zarządzany przez GDDKiA, gdzie można byłoby posadzić drzewa. Po lewej stronie widoczny  fragment południowej jezdni ul. Broniewskiego dwukrotnie przecina linię tramwajową, co powoduje korki i opoóźnienia w kursowaniu tramwajów

Dodatkowym problemem jest zrealizowany w połowie lat 90. krótki fragment południowej jezdni ul. Broniewskiego. Z nieoficjalnych źródeł wiemy, że Zarząd Zieleni prowadzi rozmowy, żeby przebudować ten fragment, chociażby poszerzając północny odcinek w zamian za likwidację południowego. Niemniej na ten moment rozmowy te stanęły na niczym. Biorąc pod uwagę, że nie będzie drugiego odcinka ul. Broniewskiego, podwójna kolizja z tramwajem zarówno po żoliborskiej jak i bielańskiej stronie jest absurdem. Nawet posadzenie kilku drzew na dość szerokim trawniku między jezdniami a torami tramwajowymi jest problemem, ponieważ część tego terenu podlega pod GDDKiA a część pod ZDM I ZZW. 

Czy przebudowa torowiska blokuje inne inwestycje?

Jednocześnie, z informacji uzyskanych od Tramwajów Warszawskich wynika, że planowana modernizacja torowiska – która przede wszystkim będzie prowadzona po istniejącym śladzie – nie blokuje i nie wstrzymuje innych inwestycji. Przykładem jest zapowiadana przez ZDM rozbudowa skrzyżowania Krasińskiego i Broniewskiego, oparta na rozwiązaniach przedstawionych w naszej koncepcji. „Po to przygotowujemy, uzgadniamy i przekazujemy koncepcję, by inne jednostki miejskie znały nasze zamierzenia i mogły je odpowiednio uwzględniać w swoich planach” – zaznaczył Urbanowicz.

W tym miejscu wciąż brakuje lewoskrętu, dzięki któremu kierowcy skręcający w stronę Bielan nie będą blokować ruchu na wprost w stronę pl. Wilsona

Skrzyżowanie do przebudowy, ale bez DDR?

I tu dochodzimy do sedna sprawy. Jaki jest problem z przeprowadzeniem drogi dla rowerów przez ul. Broniewskiego i torowisko, skoro w niedługim czasie planowana jest przebudowa skrzyżowania ul. Broniewskiego i ul. Krasińskiego? Wydawałoby się rzeczą oczywistą, że skoro zmieni się częściowo przekrój ulicy, to wraz z nim powinien zmienić się również układ chodników. W związku z tym infrastruktura powinna być od razu przygotowana pod drogę dla rowerów, aby za kilka lat nie trzeba było ponownie ingerować w układ ciągów pieszych. Już absurdem jest fakt, że Zarząd Zieleni wykonał w ramach budżetu obywatelskiego dwa skwery, nie uzgadniając wcześniej z ZDM kolejności działań, aby w pierwszej kolejności uwzględnić budowę DDR. To o tyle istotne, że późniejsze prowadzenie inwestycji jest znacznie trudniejsze, ponieważ wymaga zachowania roślinności, która już została tam posadzona.

Przebudowa tego odcinka drogi w ramach modernizacji skrzyżowania wymagać będzie przesunięcia chodników, w tym przystanku autobusowego. Po drugiej stronie jezdni jest rezerwa pod DDR. Czy ZDM weżmie pod uwagę połączenie dróg rowerowych przy przebudowie?

Budżet i decyzje Rady Warszawy

W maju 2024 r. dyrektor Biura Zarządzania Ruchem Drogowym, Tamas Dombi, w odpowiedzi na interpelację radnego Piotra Wertensteina-Żuławskiego poinformował, że w tamtym czasie nie było planów poszerzenia wylotu w ramach odrębnego zadania. „Natomiast przygotowywana jest przez Tramwaje Warszawskie koncepcja kompleksowej przebudowy ulicy, która zakłada poszerzenie wspomnianego wylotu do dwóch pasów ruchu. Biuro Zarządzania Ruchem Drogowym nie posiada informacji dotyczących terminu realizacji tego przedsięwzięcia” – czytamy w odpowiedzi.

Pod koniec 2024 r. Rada Warszawy, głosując nad budżetem na kolejny rok, przyznała jednak milion złotych na przebudowę skrzyżowania ul. Krasińskiego i ul. Broniewskiego. Biorąc pod uwagę, że przygotowania do realizacji tego zadania już trwają, postanowiliśmy zapytać Zarząd Dróg Miejskich, jak wygląda kwestia budowy drogi dla rowerów. „Jesteśmy w trakcie przygotowywania postępowania przetargowego na wykonanie projektu. Główne założenie to oczywiście przebudowa sygnalizacji, ale również znaczące zmiany w zakresie geometrii skrzyżowania oraz budowa kolejnego etapu drogi rowerowej na ul. Krasińskiego” – podkreśla rzecznik prasowy ZDM, Maciej Dziubiński. „Więcej będzie można powiedzieć, gdy zostanie ogłoszony przetarg, w którym zawarte będą wytyczne dla projektanta. Ostateczny kształt poznamy oczywiście dopiero wtedy, gdy otrzymamy gotowy projekt” – dodał rzecznik.

Droga rowerowa donikąd? Tak wygląda przerwana droga zaraz obok ronda na skrzyżowaniu z ul. Przasnyską. Większość rowerzystów wybiera chodnik od strony Skweru im. A. Piłsudskiej i Osiedla WSM Zatrasie

ZDM unika konkretów w sprawie rowerów

ZDM nie ujawnia konkretnych rozwiązań komunikacyjnych dotyczących powiązania skrzyżowania z drogami rowerowymi. Przy tej okazji zapytaliśmy, czy w przypadku realizacji dróg rowerowych w ramach tego zadania powstaną one wyłącznie wokół skrzyżowania – tak jak zrobiono to wokół ronda z ul. Przasnyską – czy też zostaną połączone i przedłużone aż do ul. Powązkowskiej. Jak podkreślił rzecznik ZDM, ostateczny kształt inwestycji poznamy dopiero wtedy, gdy powstanie gotowy projekt. To stwierdzenie wydaje się jednak zaskakujące, ponieważ to zamawiający powinien określić, jaki zakres robót ma uwzględnić projektant.

Warto przy tej okazji zaznaczyć, że oprócz wspomnianego wcześniej niewyremontowanego odcinka ul. Broniewskiego, wciąż nie wyremontowano także ul. Krasińskiego na fragmencie między ul. Broniewskiego a ul. Przasnyską. W 2018 r. ZDM zlecił frezowanie ul. Krasińskiego od ul. Elbląskiej do ul. Przasnyskiej. Początkowo zakładano, że prace obejmą odcinek aż do ul. Broniewskiego, jednak ZDM wyjaśniał wówczas, że zabrakło środków finansowych. Od lat ten fragment drogi boryka się z różnymi problemami, takimi jak zapadliska. Co pewien czas pojawiają się tam drogowcy, którzy wylewają kolejne łaty asfaltu.

W tym miejscu od 2018 r. mieszkańcy postulują o przejście dla pieszych. Miało powstać wraz z budową ronda. Rondo powstało, a Biuro Zarządzania Ruchem Drogowym nie widzi potrzeby realizowania obietnicy ZDM sprzed 7 lat

Mieszkańcy Zatrasia narzekają, że ZDM od lat pomija odcinek ul. Broniewskiego i ul. Krasińskiego. Dotyczy to zarówno niebezpiecznego przejścia dla pieszych na wysokości ul. Braci Załuskich, potrzeby budowy dodatkowego przejścia w miejscu pierwotnie planowanej kładki – na wysokości łącznika z ul. Tołwińskiego, jak i uporządkowania problemu dzikiego parkingu – klepiska ciągnącego się od ul. Elbląskiej do Broniewskiego 11. Do tego dochodzi remont ciągu pieszo–jezdnego przy ul. Broniewskiego 21 czy wykonanie przejścia dla pieszych przez ul. Krasińskiego na wysokości parkingu między budynkami 38, 40 i 40A.

Spora część mieszkańców poczuła się również pokrzywdzona, kiedy przesunięto przystanek autobusowy Przasnyska dla linii 122. „Przystanek spod osiedla zabrano nam pod skwer im. Aleksandry Piłsudskiej, a do drugiego, w stronę pl. Wilsona, nie mamy przejścia, bo zostało przesunięte w okolice ronda. Trzeba więc nadganiać dodatkowe 100 metrów” – wskazała pani Krystyna. „Nikt nas nie pytał o zdanie” – dodała. 

Jednocześnie rzecznik prasowy ZDM, Maciej Dziubiński, zaznaczył, że obecnie na Żoliborzu, pod kątem rowerowym, kluczowe są przygotowania do inwestycji na pl. Wilsona i ul. Mickiewicza – na odcinku od placu do wiaduktu nad torami PKP, czyli bezpośrednie przedłużenie drogi rowerowej powstającej właśnie na ul. Andersa. „Prace nad dokumentacją projektową są już zaawansowane” – dodał.

W tym miejscu plan zagospodarowania przestrzennego Sadów Żoliborskich z 2002 r. przewidywał budowę kładki dla pieszych. Kładka miała powstać wraz z budową drugiej jezdni ul. Broniewskiego. Odkąd wiadomo, że druga jezdnia nie powstanie, aż się prosi w tym miejscu zrobić przejście dla pieszych. ZDM poparło ten pomysł, lecz wymagał uzgodnień z Tramwajami Warszawskimi. Te z kolei powiedziały, że są na tak, lecz po modernizacji, która wciąż odkładana jest w czasie

Niespełnione obietnice

Warto dodać, że w odpowiedzi na wniosek Stowarzyszenia Zatrasie z 2018 r. Zarząd Dróg Miejskich obiecał wyznaczenie przejścia dla pieszych na wysokości ul. Krasińskiego 40A, ale dopiero po wybudowaniu ronda. Choć rondo powstało już dawno, inwestycja została przesunięta w czasie, a dodatkowo Biuro Zarządzania Ruchem Drogowym nie zdecydowało się zlecić realizacji przejścia. Z kolei w odpowiedzi na wniosek tego samego stowarzyszenia z 2019 r. Tramwaje Warszawskie zapowiadały modernizację linii tramwajowej w 2023 r., poprzedzoną konsultacjami społecznymi. Już wtedy zgłaszano postulaty budowy dodatkowego przejścia przez ul. Broniewskiego, przesunięcia istniejącego przejścia przy ul. Braci Załuskich oraz relokacji przystanków tramwajowych. Tymczasem w międzyczasie wybuchła pandemia COVID-19 i wszelkie działania w tym kierunku zostały zaniechane.

Tak prezentuje się jedyny ciąg pieszo-jezdny wzdłuż Broniewskiego 21. Miały być słupki, zakaz parkowania, remont nawierzchni. ZDM jest na tak, ale uważa, że będzie to można zrobić przy okazji rewitalizacji całego terenu, gdzie należy chociażby wybudować zatoki do parkowania i zlikwidować klepisko. Tylko kiedy? Nie wiadomo...

Powiązane galerie zdjęć:

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

Reklama
PRZECZYTAJ
bezchmurnie

Temperatura: 16°C Miasto: Warszawa

Ciśnienie: 1017 hPa
Wiatr: 11 km/h

Reklama
Reklama
Reklama