Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
sobota, 15 lutego 2025 21:44
Reklama

Niemal 70 fałszywych alarmów pod jednym adresem. Mieszkańcy mają dość

Od wielu miesięcy, w godzinach nocnych, do jednego z budynków przy ulicy Śmiałej notorycznie wzywane są służby ratunkowe. Jak się okazuje większość zgłoszeń zakwalifikowano jako fałszywe alarmy. Sprawa trafiła do prokuratury.

Komendant Miejski Państwowej Straży Pożarnej w Warszawie, od stycznia, przyjmuje zgłoszenia związane z zawiadomieniem o ulatniającego się gazie lub pożarze jednym z mieszkań budynku przy ul. Śmiałej 5/7. Jak poinformowała KM PSP, zgłoszenia te są z reguły fałszywe. - Od 22 stycznia do 19 sierpnia odnotowano łącznie 71 zgłoszeń pod tym adresem. Trzy zdarzenia zakwalifikowano jako miejscowe zagrożenie, jedno jako alarm fałszywy – w dobrej wierze, 67 zakwalifikowano jako alarmy fałszywe – złośliwe – wyjaśnia asp. Mariusz Dragan z Wydziału Organizacyjnego KM PSP m. st. Warszawy.

Nocne interwencje zmorą mieszkańców

Sprawą zainteresowała się żoliborska radna Jolanta Zjawińska. - Od wielu miesięcy mieszkańcy są świadkami akcji oddziałów jednostek Straży Pożarnej oraz Pogotowia Ratunkowego, które w pogotowiu bojowym, na sygnałach, przyjeżdżają na ulicę Śmiałą. Zawsze są to akcje nocne i wczesno poranne, co czyni je bardzo uciążliwymi – czytamy w złożonej przez nią interpelacji. Niekiedy na internetowych grupach sąsiedzkich sami mieszkańcy dają wyraz swojej irytacji.

W ciągu jednej nocy służby ratunkowe na wezwanie przejeżdżały nawet trzy razy. Tak było 13 lipca, gdzie odnotowano trzy zgłoszenia w godzinach 1:34; 2:50 i 3:49. Podobnie 10 sierpnia - godzina 20:57 i 22:08, a także dzień później - 00:21; 1:22; 19;56. - Zgłoszenia wpływają do Stanowiska Kierowania KM PSP z Centrum Powiadamiania Ratunkowego, tj. z numeru 112 i za każdym razem osoba zawiadamiająca telefonuje z numeru zastrzeżonego, nie przedstawiając się podaje krótką treść zagrożenia i rozłącza się – zdradza asp. Dragan.

Przyjazd służb ratunkowych na Śmiałą już nikogo nie dziwi. Powtarzające się interwencje są jednak drażliwe, zwłaszcza w porze nocnej. - Od 22 już stoję w blokach startowych, żeby biec do pokoju dziecka i zatykać mu uszy przez sen, bo wiem, że w przeciągu godziny tuż pod naszymi otwartymi oknami będzie przejeżdżać kolumna karetek i straży pożarnej. Totalnie rozumiem, że muszą reagować na każde wezwanie, ale jak to jest z tymi sygnałami dźwiękowymi? – skarży się jedna z mieszkanek na sąsiedzkim forum. Pytam więc czy za każdym razem, w związku z powtarzającą się sytuacją, istnieje konieczność wysyłania więcej niż jednego wozu w dodatku w pełnym pogotowiu bojowym. - Państwowa Straż Pożarna jest formacją przeznaczoną do walki z pożarami, klęskami żywiołowymi i innymi miejscowymi zagrożeniami. Dysponuje odpowiednimi siłami i środkami oraz działa według określonych zasad i procedur zmierzających do jak najszybszego wyeliminowania powstałego zagrożenia. W chwili otrzymania zgłoszenia obowiązana jest działać zgodnie z wytycznymi i przepisami, w których nie ma miejsca na dowolną interpretację – tłumaczy asp. Mariusz Dragan.

Zawiadomienie o przestępstwie

W wyniku uporczywości zgłoszeń, które angażują nie tylko Straż Pożarną, ale Pogotowie i Policję sprawa trafiła do prokuratury. - Śledztwo jest w toku, znajduje się na etapie gromadzenia materiału dowodowego, dla dobra postępowania nie informujemy o realizowanych czynnościach oraz poczynionych na tym etapie śledztwa ustaleniach – poinformował Łukasz Łapczyński rzecznik prasowy Prokuratury Okręgowej w Warszawie.

Znieczulenie na sygnały zagrożenia

W Jednostce Ratunkowo Gaśniczej Szkoły Głównej Służby Pożarniczej temat interwencji na ulice Śmiałą jest znany. Słyszę, że stanowi on problem, który naraża na dodatkowe niebezpieczeństwa samych strażaków choćby w drodze do wezwania. Dodatkowo sam taki wyjazd generuje koszty i pochłania energie na niepotrzebny wysiłek samych strażaków. Na aspekt społeczny zwraca uwagę w interpelacji Jolanta Zjawińska: „Bezzasadne wezwania generują również koszty – nie tylko ekonomiczne lecz także społeczne, bowiem pozbawiają pomocy innych potrzebujących w tym czasie pomocy i znieczulają obywateli na sygnały zagrożenia.”

W 2018 r. strażacy z Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej byli wzywani do akcji 16 310 razy z czego 3878 alarmów było fałszywych.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

Reklama
PRZECZYTAJ
pochmurnie

Temperatura: -5°C Miasto: Warszawa

Ciśnienie: 1021 hPa
Wiatr: 15 km/h

Reklama
Reklama
Reklama