Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
wtorek, 1 lipca 2025 13:32
Reklama
REKLAMA

Numer KW nieruchomości - jak go znaleźć i co oznacza?

Numer księgi wieczystej to identyfikator dokumentu, który zawiera najważniejsze informacje o stanie prawnym danej nieruchomości. Księga wieczysta jest jawnym rejestrem publicznym - z naszego artykułu dowiesz się, jak uzyskać do niej wgląd.

​Czym jest księga wieczysta nieruchomości?

Księga wieczysta (KW) to oficjalny dokument prowadzony przez wydział ksiąg wieczystych właściwego sądu rejonowego. Jej głównym celem jest zapewnienie bezpieczeństwa obrotu nieruchomościami – chroni interesy kupujących i właścicieli, gwarantując jawność oraz wiarygodność informacji o prawach do lokalu. KW składa się z czterech działów obejmujących:

  1. oznaczenie i opis nieruchomości,
  2. dane o właścicielach,
  3. wpisy ewentualnych praw, roszczeń i ograniczeń dotyczących nieruchomości,
  4. wpisy ewentualnych hipotek.

Wszystkie te informacje można łatwo przejrzeć online, mając numer KW danej nieruchomości.

​Jak zbudowany jest numer księgi wieczystej?

Numer księgi wieczystej składa się z trzech części. Na przykładzie WA1M/00012345/0 można wyróżnić:

  1. Kod wydziału ksiąg wieczystych – pierwsza część, złożona z trzech liter i jednej cyfry. Oznacza sąd rejonowy, który prowadzi daną księgę, np. WA1M to VI Wydział Ksiąg Wieczystych dla Warszawy-Mokotowa w Warszawie (w tym dla dzielnicy Żoliborz).
  2. Numer właściwy księgi – druga część (tu: 00012345), czyli indywidualny numer nadawany dokumentowi zgodnie z repertorium sądu (zawsze 8 cyfr).
  3. Cyfra kontrolna – trzecia część (tu: 0), pojedyncza cyfra służąca do weryfikacji poprawności numeru.

Znając pełny numer KW nieruchomości, możesz sprawdzić jej księgę wieczystą online. Wystarczy wejść na oficjalną przeglądarkę Ministerstwa Sprawiedliwości i wpisać numer księgi, aby uzyskać darmowy wgląd do dokumentu.

​Jak zdobyć numer KW nieruchomości?

Pierwszym krokiem do poznania numeru księgi wieczystej jest skontaktowanie się z właścicielem nieruchomości. Sprzedający mieszkanie czy działkę zazwyczaj podaje numer KW w ogłoszeniu lub przekazuje go kupującemu przed finalizacją transakcji. Jeśli jednak właściciel odmawia ujawnienia numeru, to pamiętaj, że księgi wieczyste są jawne, więc taka odmowa powinna wzbudzić Twoją czujność.

Jeżeli zdobycie numeru od właściciela okaże się niemożliwe, pozostają inne sposoby. Osoba posiadająca interes prawny (np. spadkobierca lub współwłaściciel) może zwrócić się do sądu rejonowego z wnioskiem o ustalenie numeru księgi wieczystej danej nieruchomości.

W Internecie dostępne są wyszukiwarki numerów KW, które pozwalają znaleźć numer księgi wieczystej po adresie lub numerze działki. Wystarczy wpisać w wyszukiwarce podstawowe dane, tj. miejscowość, ulicę i numer budynku (lub numer działki ewidencyjnej), aby od razu uzyskać właściwy numer KW. To najszybszy i najwygodniejszy sposób, ponieważ umożliwia poznanie numeru księgi bez wychodzenia z domu. Instrukcję znajdziesz na stronie: https://ksiegiwieczyste.pl/czytaj/jak-znalezc-numer-ksiegi-wieczystej-po-adresie-lub-numerze-dzialki/.

​Kiedy potrzebne są informacje z księgi wieczystej?

W wielu sytuacjach konieczne jest sprawdzenie księgi wieczystej. Najczęściej dotyczy to zakupu mieszkania – przed podpisaniem umowy kupna należy zweryfikować w KW, czy sprzedający jest właścicielem oraz czy nieruchomość nie jest obciążona hipoteką lub innymi roszczeniami.

Banki również wymagają podania numeru KW przy udzielaniu kredytu hipotecznego, aby ocenić stan prawny i ustanowić zabezpieczenie na nieruchomości. Także przy dziedziczeniu nieruchomości często potrzebne jest zbadanie zapisów księgi wieczystej.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

Reklama
PRZECZYTAJ
bezchmurnie

Temperatura: 24°C Miasto: Warszawa

Ciśnienie: 1020 hPa
Wiatr: 20 km/h

Reklama
Reklama
Reklama