Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
piątek, 6 czerwca 2025 04:16
Reklama

Wybory na Żoliborzu

W niedzielę zakończyły się wybory na prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej. Zwyciężył w nich Karol Nawrocki, zdobywając z skali kraju 50,89% głosów, wobec 49,11% głosów oddanych na Rafała Trzaskowskiego.
Wybory na Żoliborzu

Źródło: Adobe Stock

Chociaż największe emocje już opadły, przez najbliższe dni i tygodnie uwaga milionów Polaków będzie skupiona na konsekwencjach tych wyników, a także ich kolejnych analizach. My przyjrzymy się wynikom na podstawie danych z PKW, przebiegowi głosowania na Żoliborzu w obu turach, a także kilku ciekawostkom – nasza dzielnica okazała się bowiem w kilku kategoriach wyjątkowa na tle całego kraju.

II tura

Zacznijmy od tury drugiej. W całej Warszawie zdecydowanie zwyciężył Rafał Trzaskowski, zdobywając 777 353 głosy (68,21%), na Karola Nawrockiego głosowało 362 322 warszawiaków (31,79%). Na samym Żoliborzu prezydent miasta uzyskał zaś 72,84%, a jego konkurent 27,15%. Gdyby dzielnice Warszawy potraktować jak gminy, byłby to 5. najwyższy wynik Trzaskowskiego w całej Polsce.

Frekwencja w stolicy wyniosła 83,16% - o 11,5 punktu procentowego więcej niż średnia dla całego kraju. Żoliborz okazał się dzielnicą z 4. najwyższą frekwencją: 85,21%, za Wilanowem (najwyższa frekwencja w całej Polsce, 88,75%), Ursynowem i Wesołą.

Nic dziwnego, że kandydat Platformy Obywatelskiej wygrał w każdej z 21 komisji wyborczych znajdujących się na Żoliborzu. Najwyższy odsetek głosów – 84,19% – zdobył w obwodowej komisji wyborczej nr 345,  mieszczącej się w szkole podstawowej nr 396 przy ul. Anny German, która obejmowała zasięgiem całą tę ulicę, a także fragmenty ulic Krasińskiego, Przasnyskiej i Rydygiera. Zaś najmniejszą różnicę między kandydatami odnotowała komisja nr 350, znajdująca się w szkole podstawowej nr 392 przy al. Wojska Polskiego. Trzaskowski zdobył tam 1 113 głosów, a Nawrocki 571 – odpowiednio 66, 09% i 33,91%.

W dniu wyborów wydarzenia w komisjach wyborczych na Żoliborzu znalazły się na nagłówkach portali (a przede wszystkim stały się tematem dyskusji w mediach społecznościowych) z dwóch powodów. Po pierwsze, tradycyjnie ze względu na oddanie głosu przez Jarosława Kaczyńskiego (w Szkole Głównej Straży Pożarniczej przy ul. Siemiradzkiego 2). Po drugie ze względu na członków komisji nr 339, mieszczącej się w XVI Liceum Ogólnokształcącym przy ul. Popiełuszki, którzy założyli czerwone korale, w trakcie kampanii symbol Joanny Senyszyn, która przekazała je przed drugą turą żonie Rafała Trzaskowskiego, a jego sztab i wyborcy uczynili z nich symbol końcówki swojej kampanii. Ten gest natychmiast wywołał kontrowersje wśród użytkowników mediów społecznościowych i był żywo komentowany, Państwowa Komisja Wyborcza nakazała ściągnąć tę biżuterię, a po kilku godzinach jeden z wyborców przy okazji głosowania przyniósł członkom komisji worek ziemniaków – symbol wpadki Kingi Gajewskiej, posłanki PO z samego finiszu kampanii – zdjęcie z tej akcji również zamieszczając w mediach społecznościowych i wywołując tym kolejną falę dyskusji nad granicami ciszy i agitacji wyborczej.

I tura

W pierwszej turze w Warszawie również wygrał Rafał Trzaskowski – zdobył 42,27% głosów. Drugi był Karol Nawrocki (18,27%), trzeci Sławomir Mentzen (9,54%), czwarty Adrian Zandberg (8,48%), piąta Magdalena Biejat (7,46%), szósty Szymon Hołownia (5,38%). Frekwencja w całym mieście wynosiła 18 maja 79,29%.

Na samym Żoliborzu Rafał Trzaskowski uzyskał 44,24% głosów, Karol Nawrocki 16,03%, Adrian Zandberg 10,30%, Magdalena Biejat 9,50% (jej najlepszy wynik w całej Polsce), Sławomir Mentzen 7,31% (jego drugi najgorszy wynik w Polsce, podobnie jak w przypadku Grzegorza Brauna – 2,94%), Szymon Hołownia 4,85%. Dodatkowo Joanna Senyszyn uzyskała tu 1,90%, co sprawia, że w I turze łączny wynik trojga lewicowych kandydatów na Żoliborzu był najwyższy w całym kraju. Ponownie w każdej z 21 komisji zwyciężył prezydent Warszawy. Frekwencja w dzielnicy wyniosła 81,91%.

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

Reklama
PRZECZYTAJ
Reklama
Reklama
Reklama