Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 7 listopada 2024 08:26

Projekt budżetu Żoliborza na 2025 rok przyjęty

Rada Dzielnicy Żoliborz m.st. Warszawy podczas sesji 9 października pozytywnie zaopiniowała wstępny projekt budżetu na 2025 rok. W przyszłym roku Żoliborz będzie miał do dyspozycji kwotę 366,67 mln zł, z czego ponad 238,3 mln zł przeznaczonych zostanie na oświatę i edukację. Budżet na inwestycje wyniesie natomiast przeszło 23,2 mln zł.
  • Źródło: UD Żoliborz
Projekt budżetu Żoliborza na 2025 rok przyjęty
Sesja budżetowa Rady Dzielnicy Żoliborz

Źródło: UD Żoliborz

W tym artykule przeczytasz o:

  • przyjęciu wstępnego projektu uchwały budżetowej dla Żoliborza
  • planowanych wydatkach na inwestycje
  • wydatkach bieżących
  • dochodach w 2025 roku

Za przyjęciem wstępnego projektu uchwały budżetowej głosowało 13 radnych, 8 wstrzymało się od głosu.

- W przyszłorocznym budżecie zaplanowaliśmy kontynuację i dokończenie ważnych dla mieszkańców inwestycji. Zabezpieczamy w nim środki, aby po etapie projektowania było możliwe rozpoczęcie robót budowlanych m.in. siedziby Żoliborskiego Domu Kultury przy ul. Śmiałej czy przebudowy infrastruktury technicznej Ośrodka Sportu i Rekreacji pod planowaną jego gruntowną modernizacją. Nie zabraknie również inwestycji nowych, jak przebudowa ulicy Mierosławskiego czy modernizacja dachu w Forcie Sokolnickiego – mówi Wiktor Jasionowski, przewodniczący Rady Dzielnicy Żoliborz m.st. Warszawy.

- Niestety, jak to zwykle bywa – nasze potrzeby przewyższają możliwości. Środki finansowe, które mamy w tej chwili do dyspozycji na 2025 rok są niewystarczające względem nich. Różnice między tym co chcemy a „stanem konta” wpisaliśmy w tak zwane „braki”. Dotyczą one wydatków na oświatę, w tym na wynagrodzenia, na utrzymanie Ośrodka Pomocy Społecznej, OSiR-u czy Biblioteki Publicznej. Braki musieliśmy zgłosić także w budżecie ZGN Żoliborz – uzupełnia przewodniczący Jasionowski. – Będziemy zabiegali o zwiększenie środków na te zadania z budżetu m.st. Warszawy – dodaje.

Planowane wydatki na inwestycje

W 2025 roku limit na wydatki majątkowe stanowić będą blisko 6,3 proc. budżetu. Największa kwota na pojedynczą inwestycję – prawie 6,9 mln zł przeznaczona będzie na modernizację Ośrodka Sportu i Rekreacji przy ul. Potockiej 1. W najbliższych latach planowana generalna przebudowa tego kompleksu sportowego wraz ze stworzeniem zupełnie nowych funkcjonalności ośrodka, zgodnie z opracowaną koncepcją architektoniczno-urbanistyczną.

Prace budowlane rozpoczną się także w budynku przy ulicy Śmiałej 21, gdzie ma powstać siedziba Żoliborskiego Domu Kultury. Na ten cel w 2025 roku przeznaczono ponad 6,2 mln zł. W budżecie zarezerwowane zostały również środki na budowę zespołu przedszkolno-żłobkowego przy ul. Ficowskiego – ponad 5,1 mln zł. 1,57 mln zł przeznaczono na kontynuację prac związanych z modernizacją boiska przy Szkole Podstawowej nr 267. W 2025 roku opracowany ma zostać projekt przebudowy boiska i drogi pożarowej, na podstawie którego oszacowane zostaną finalne koszty tej inwestycji.

Z inwestycji drogowych zaplanowana jest przebudowa ulicy Mierosławskiego. Na ten cel w budżecie na 2025 roku zarezerwowano 2 mln. Przebudowa prawdopodobnie zostanie podzielona na etapy, a sama inwestycja kontynuowana będzie w 2026 roku. W planach na 2025 rok są także prace przygotowawcze związane z budową ulicy Ficowskiego.

Wydatki bieżące

Wydatki bieżące wyniosą 343,44 mln zł, z tego ponad 69 proc. (238,37 mln zł) stanowić będą koszty oświatowe. Wśród pozostałych wydatków, znaczący udział będą miały środki finansowe przeznaczone na ochronę zdrowia i pomoc społeczną, które stanowić będą 26 proc budżetu (26,64 mln zł). 24 proc. środków przeznaczonych będzie na ład przestrzenny i gospodarkę nieruchomościami (24,87 mln zł), 9 proc. na kulturę i ochronę dziedzictwa kulturowego (9,36 mln zł), 5 proc. na gospodarkę komunalną i ochronę środowiska (5,24 mln zł) oraz 4 proc. na rekreację, sport i turystykę (4,44 mln zł).

Dochody w 2025 roku

Dochody bieżące zaplanowane zostały na poziomie ponad 35,81 mln zł. 60 proc. z nich uzyskane zostanie z budżetu żoliborskiego Zakładu Gospodarowania Nieruchomościami, m.in. z tytułu czynszu za mieszkania komunalne, zwrot opłatności na media oraz najmu lokali użytkowych. Ponad 11 mln zł (31 proc.) to wpływy urzędu m.in. z opłaty rocznej za użytkowanie wieczyste, a 1,6 mln zł - z dzierżawy gruntów.

Wśród dochodów majątkowych budżet Żoliborza powinien powiększyć się o wpływy z przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności w kwocie blisko 1,54 mln zł oraz sprzedaży nieruchomości gruntowej przy ul. Dembińskiego.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

PRZECZYTAJ
zamglenia

Temperatura: 2°CMiasto: Warszawa

Ciśnienie: 1033 hPa
Wiatr: 10 km/h