Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
sobota, 14 grudnia 2024 17:29
Reklama

Co się dzieje z tramwajami na wiadukcie Al. Jana Pawła II? [wideo]

Od ostatnich wakacji mieszkańcy Żoliborza i Bielan zwracają uwagę, że przejazd tramwajem między pl. Grunwaldzkim a Rondem Radosława trwa o wiele dłużej niż zwykle. Szczególnie uciążliwe okazały się ostatnie tygodnie, kiedy po wiadukcie Al. Jana Pawła II nad obwodową linią kolejową tramwaje zaczęły jeździć z zawrotną prędkością ok. 5-10 km/h w obie strony.

Autor: Wiktor Zając

Dlaczego na wiadukcie tramwaje tak się ślimaczą?

Mieszkańcy coraz częściej zadają sobie pytania, dlaczego tramwaje wjeżdżając na wiadukt Al. Jana Pawła II nad obwodową linią kolejową toczą się tak strasznie wolno? Przypomnijmy, że owym wiaduktem kursuje sześć linii tramwajowych (17, 22, 28, 33, 35 i 73). Jest to bardzo istotny odcinek wszystkich sześciu tras łączący Śródmieście, Wolę, Ochotę, Mokotów, Pragę z dzielnicami północnymi i zachodnimi: Żoliborz, Bielany, Bemowo, a także Białołękę. Jedni mieszkańcy uważali, że powodem tak wolno jeżdżących tramwajów po wiadukcie jest stan torowiska, drudzy uważali, że to pewnie zły stan samego wiaduktu. W tym drugim przypadku byłoby to dość dziwne, zważywszy na fakt, że obecny wiadukt Al. Jana Pawła II ma tylko nieco ponad 20 lat. Biorąc pod uwagę, że dwa poprzednie wiadukty po sąsiedzku, czyli tzw. „wiadukt żoliborski” nad Dworcem Gdańskim, a także „wiadukt powązkowski” służyły mieszkańcom około 60 lat, zanim zdecydowano się na ich przebudowę.

Jak poinformował w mediach społecznościowych radny dzielnicy Łukasz Porębski (Miasto Jest Nasze), tramwaje jeżdżą tak wolno z powodu sporej usterki technicznej torowiska.

 

Trwają przygotowania do wykonania naprawy

Wczoraj (29 listopada) między wiaduktem a ul. Broniewskiego można było zauważyć ekipy remontowe, a także że zwożone są nowe szyny, a także podkłady. „Zajmiemy się wymianą podbudowy, podkładów i szyn. Także w grudniu będziemy pracowali nad przejazdami na skrzyżowaniu al. Jana Pawła II z al. Wojska Polskiego” - informują Tramwaje Warszawskie na swoim portalu internetowym. Jednocześnie na stronie nie ma żadnej informacji, że prace będą związane z usterkami w obrębie wiaduktu. Jak poinformował w swojej relacji w mediach społecznościowych radny Porębski, w weekend 2-3 grudnia podjęta zostanie próba szybkiej naprawy. „Lepiej trzymajcie kciuki za techników, bo jeśli im się nie uda, torowisko będzie musiało przejść gruntowny remont” - dodał radny dzielnicy.

Brak informacji o utrudnieniach

Zarówno na stronie Zarządu Transportu Miejskiego, Warszawskiego Transportu Publicznego oraz Tramwajów Warszawskich nie ma żadnej informacji na temat ewentualnych utrudnień w kursowaniu tramwajów między pl. Grunwaldzkim a Rondem Radosława. Można w takim razie zakładać, że prace te będą wykonywane w nocy. 

Aktualizacja z dnia 1 grudnia!

O szczegółach w zmianach w ruchu w poniższym artykule: 

Prowizorki a docelowe rozwiązania

Na 2024 r. złożony został projekt do budżetu obywatelskiego pn. „Nowoczesne, bezpieczne i wygodne przystanki przed Arkadią - modernizacja Rondo „Radosława” 09 i 10”, który był promowany przez Stowarzyszenie Zatrasie. Projekt miał polegać na poszerzeniu peronów przystankowych i zastąpieniu mało funkcjonalnych wiat, dużymi zadaszeniami, które obejmowałyby powierzchnię całych peronów.

W trakcie weryfikacji projektu, został on skierowany do opinii Biura Architektury i Planowania Przestrzennego, które wskazało, że  w celu wyłonienia projektu architektonicznego zadaszeń będzie konieczne przeprowadzenie konkursu architektonicznego. Oznacza to, że projekt nie będzie możliwy do zrealizowania w ciągu jednego roku kalendarzowego, ze względu na czas trwania procedury konkursowej, prac projektowych, niezbędnych uzgodnień, a na końcu realizacji w terenie. Jednocześnie Tramwaje Warszawskie wskazały, że przystanki te są w planach do przebudowy w ramach modernizacji trasy tramwajowej w al. Jana Pawła II wraz z rondem Zgrupowania AK "Radosław". W ramach tego projektu przystanki zlokalizowane na północnym wlocie ronda ulegną przebudowie - na dojeździe do ronda zostanie wydzielony osobny tor do skrętu w ul. Okopową. Realizacja inwestycji jest planowana do zakończenia w 2029 roku, natomiast prace projektowe dla tego zadania się już toczą. Kwestię umiejscowienia tam wielkiego zadaszenia, Miasto rozważy podczas projektowania rozwiązań przy docelowej modernizacji. Ostatecznie w ramach kompromisu projekt z budżetu obywatelskiego ograniczono do poszerzenia samej nawierzchni peronów. Projekt ostatecznie nie został wybrany, otrzymał 3076 głosów.

Problemy nie tylko na Al. Jana Pawła. Co z ul. Broniewskiego?

Zły stan techniczny torów jest nie tylko w Al. Jana Pawła II, ale także na ul. Broniewskiego. Także i tu tramwaje zwalniają - do 20 km/h - w stronę centrum, na odcinku między przystankiem Włościańska a Sady Żoliborskie. Zwalniające tramwaje widzą w szczególności mieszkańcy Zatrasia. Tramwaje zbliżające się do przystanku Sady Żoliborskie, zwalniają na wysokośći przyjścia dla pieszych znajdującego się między ul. Braci Załuskich a dawnym BGŻ (ul. Broniewskiego 9E). Słynne przejście dla pieszych bez sygnalizacji świetlnej to codzienność mieszkańców tego osiedla, ponieważ mieszkańcy muszą bardzo uważać na nadjeżdżające tramwaje. Teraz odkąd jest tam ograniczenie prędkości, nie dość, że trzeba zaczekać aż tramwaj przejedzie, to trzeba uzbroić się w cierpliwość i zaczekać jeszcze z kilkanaście sekund, aż tramwaj zjedzie z przejścia dla pieszych.

Stowarzyszenie Zatrasie wystąpiło kilka lat temu (jeszcze przed pandemią) do Tramwajów Warszawskich zarówno w kwestii utworzenia dodatkowego przejścia dla pieszych, jak i modernizacji całego odcinka, w ramach którego zmieniona miała być lokalizacja przystanków tramwajowych, jak i  wykonane miało zostać zielone torowisko, co miało mieć szczególne znaczenie przy realizacji projektu „Zazieleniamy ulice” za który odpowiadał Zarząd Zieleni. Tramwaje Warszawskie zapowiadały, że w 2023 r. torowisko wzdłuż ul. Broniewskiego przejdzie całkowitą modernizację, która będzie poprzedzona konsultacjami społecznymi. Rok 2023 mija i nie słychać nic, ani o remoncie, czy nawet o konsultacjach z mieszkańcami.

Do sprawy modernizacji linii wzdłuż Al. Jana Pawła II oraz ul. Broniewskiego wrócimy wkrótce. 


Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

Reklama
PRZECZYTAJ
zachmurzenie umiarkowane

Temperatura: 0°C Miasto: Warszawa

Ciśnienie: 1012 hPa
Wiatr: 13 km/h

Reklama
Reklama
Reklama