Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 5 grudnia 2024 17:40
Reklama

Kino Tęcza będzie w pełni cyfrowe. To będzie niezwykłe miejsce dla miłośników sztuki filmowej

W grudniu miną dwa lata od porozumienia w sprawie budynku kina Tęcza. Przez ten czas obiekt stał się miejscem letniego kina plenerowego, jednak sam budynek nadal pozostaje w stanie nienadającym się do użytku. Teraz Centrum Kultury Filmowej im. Andrzeja Wajdy ogłosiło przetarg na dokumentację projektowo-kosztorysową przebudowy kina Tęcza.

W tym artykule przeczytasz m.in. o:

  • planach na adaptację kina Tęcza,
  • o tym na jakim etapie są prace związane z adaptacją kina,
  • jakiego repertuaru będzie można się spodziewać.

O planach adaptacji kina Tęcza na siedzibę Centrum Kultury Filmowej im. Andrzeja Wajdy wiadomo od grudnia 2020 roku. W tej sprawie CKF porozumiał się z Warszawską Spółdzielnią Mieszkaniową – Żoliborz Centralny, do której należy sam budynek.

Kino Tęcza jest kultowym miejscem na mapie Żoliborza. To właśnie tu wielu mieszkańców rozpoczynało jako dzieci i nie tylko, swoją przygodę z filmem. Kino Tęcza jako budynek powstało już w 1929 roku jako kotłownia centralnego ogrzewania dla powstającego wówczas osiedla WSM. W trakcie prac udało się wygospodarować nieco przestrzeni na kino-teatr, którego na tamten moment w okolicy brakowało. Za jego kształt na przestrzeni lat odpowiadali najlepsi architekci m.in.: Bruno Zborowski i Szymon Syrkus. W 1989 roku budynek stał się siedzibą kolektywu artystycznego Akademia Ruchu, z programem filmowym. Od 1997 z krótkimi przerwami stał niewykorzystany. 

Ruszył przetarg na sporządzenie projektu

Teraz w kinie Tęcza w najbliższych latach będą trwały prace budowlane, a swoją siedzibę będzie urządzać tu Centrum Kultury Filmowej im. Andrzeja Wajdy. Najpierw jednak musi zostać rozstrzygnięty przetarg na oferty dla sporządzenia dokumentacji projektowo-kosztorysowej, który właśnie trwa.

Jednostka już dała o sobie znać organizując w 2021 i 2022 roku na dziedzińcu kina plenerowe wydarzenia przybliżające warszawiakom i warszawiankom historię polskiego kina.  Według zapowiedzi CKF, dziedziniec docelowo ma być właśnie przestrzenią dla wydarzeń plenerowych takich jak wystawy, warsztaty i spotkania sąsiedzkie.

 Ten modernistyczny budynek jest wpisany do gminnej ewidencji zabytków, dlatego podczas jego adaptacji zachowana zostanie najwyższa dbałość o detale architektoniczne. Po remoncie będzie to nowoczesne kino oraz przestrzeń służąca wydarzeniom kulturalnym. „Po modernizacji znajdzie się miejsce przede wszystkim – na zieleń, tak by nawiązać do okolicznych podwórek w koloniach WSM przy ul. Suzina” – zapowiada CKF.

Miasto wyremontuje „Kino Tęcza”. “Nazywamy ten projekt smart cinema”

Co zobaczymy w kinie pełnym nowoczesnej technologii?

Po przebudowie przy ul. Suzina 6 powstanie w pełni cyfrowe kino z salą na ok. 200 miejsc, systemem dźwięku Dolby Atmos i ekranem panoramicznym. Będzie też wyposażone w niezbędny sprzęt pozwalający na streaming organizowanych wydarzeń na platformie VOD Warszawa. Ale w Tęczy nadal będzie można też obejrzeć filmy z projektorów na taśmę 35 mm. Budynek będzie przystosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnościami ruchowymi, znajdzie się w nim również pętla indukcyjna wspomagająca osoby m.in. z dysfunkcjami słuchu.

„Sam repertuar będzie wynikał z zapotrzebowania odbiorców, warszawianek i warszawiaków, żoliborzanek i żoliborzan. Wyróżnikiem będzie arthouse’owy repertuar z dużą liczbą filmów polskich, które są bardzo dobre, wartościowe, ciekawe, coraz częściej dostrzegane przez międzynarodową publiczność czy nagradzane na międzynarodowych festiwalach i kinematografia naszego patrona Andrzeja Wajdy. O wyjątkowości kina Tęcza będą stanowiły również dyskusyjne kluby filmowe prowadzone po seansie. Naszym celem jest też angażowanie społeczności w dyskusje o filmach i edukacja” – mówiła w wywiadzie dla Gazety Żoliborza Joanna Rożen-Wojciechowska, dyrektorka Centrum Kultury Filmowej im. Andrzeja Wajdy.

Kino Tęcza miejscem kultury filmowej. W legendarnym miejscu wraca życie


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

Reklama
PRZECZYTAJ
Reklama
Reklama
Reklama