Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 5 grudnia 2024 17:17
Reklama

Paczka znajomych wymysliła wyścig kolarski na Żoliborzu i zebrała 5 tys. złotych dla Ukrainy

Tour de Canal – nielegalny, charytatywny rajd rowerowy dokoła kanałku na Kępie Potockiej, zorganizowany przez Żoliborskie Towarzystwo Sportowe, odbył się w sobotę 19 marca. Prawie 5 tysięcy złotych, zebranych z wpisowego i sprzedaży dzieł sztuki, przekazano fundacji Ocalenie, pomagającej Ukraińcom. Wydarzenie przyciągnęło wiele osób i przebiegło w wyjątkowej atmosferze.

W tym artykule przeczytasz m.in.:

  • o tym jak powstał pomysł na zorganizwanie wyścigu rowerowego,
  • urokach i sąsiedzkiej atmosferze jaka panuje na wyścigach organizowanych przez ŻTS,
  • relację z ostatniego wyścigu.

Tour de Canal było wyjątkowym wydarzeniem. Zorganizowany przez grupę znajomych, nazywających siebie Żoliborskim Towarzystwem Sportowym, nielegalny, charytatywny wyścig przebiegł w przyjacielskiej atmosferze. Większość osób przyszła tam ze znajomymi, a całość oprócz charytatywnej jazdy na rowerze miała charakter wieczornego spotkania z przyjaciółmi.

Kiermasz, zbiórka pieniędzy i szybka jazda

Według organizatorów w wydarzeniu wzięło udział około 300 osób, a samych zawodników było ponad 80. Wyścigi odbywały się w dwóch kategoriach – sprint i długi dystans. W sprincie kilka osób na raz miało za zadanie jak najszybciej przejechać trasę 800 metrów, okrążając kanałek, zaczynając od baru „U Araba”, przejeżdżając pod neonem „Światłotrysk” i kończąc na mostku, znów obok „Araba”.

Na mecie stali organizatorzy, którzy za pomocą stopera w telefonie mierzyli czas każdego zawodnika, by ostatecznie 10 najszybszych osób zmierzyło się w finale, który wygrał Filip Czajkowski, z czasem 1,5 minuty. „Była ładna pogoda, to wyszedłem na rower. Jazda w parku jest dość ekstremalną formą ścigania, ale fajnie, że to wypaliło, nie było napiętej atmosfery, każdy mógł się pościgać, jak tylko chciał” – mówił zwycięzca po wręczeniu nagród.

Trzej najszybsi zawodnicy w sprincie. Fot. ŻTS

Druga konkurencja, długi dystans, nie była już podzielona na tury. Wszyscy uczestnicy wydarzenia na raz wystartowali spod baru „U Araba” i okrążyli cały Kanałek, czyli przejechali trasę liczącą ok. 4,5 km. Niektórzy starali się przejechać trasę jak najszybciej, aby wygrać nagrody, lecz zdecydowana większość uczestników zrobiła to na spokojnie, jadąc wolnym tempem i rozmawiając. Zawody były więc raczej symboliczne, ważniejszy był cel charytatywny i miło spędzony czas wśród znajomych.

Zrozumiała była jednak walka o nagrody, ponieważ te były bardzo atrakcyjne. Wydarzenie było sponsorowane przez kilka żoliborskich knajp i kawiarni – Secret Life Cafe, Pawilon Kulturalny, Kufle i Kapsle, Lodziarnia Ulica Baśniowa, Jaskółka i Fawory. Na zwycięzców czekały bony na lody, kawę, ciasto, czy pizzę, ale również wyjątkowa rzecz – trening wspinaczkowy z wicemistrzem Polski Jerzym Laskowskim.

Ostatecznie na metę jako pierwszy dojechał Michał Fedorowicz, który po odebraniu nagród powiedział, co skłoniło go do wzięcia udziału w całym wydarzeniu: - Zobaczyłem na Facebooku ogłoszenie o zbiórce pieniędzy na fundację Ocalenie. Jeżdżę na rowerze, jestem zapalonym rowerzystą, więc przyszedłem. Pierwszy raz biorę udział w takim evencie, zobaczyłem, że jadę pierwszy, więc przyspieszyłem jeszcze na finiszu i udało się wygrać.

Jak mówił Michał, najważniejszym aspektem rajdu była zbiórka pieniędzy na pomoc Ukrainie. Przed rozpoczęciem wyścigów odbywał się kiermasz dzieł sztuki. Można było kupić plakaty i koszulki z grafiką wydarzenia. Także każdy zawodnik podczas rejestracji wpłacał dowolną kwotę wpisowego. Cały zysk, który wyniósł około 5 tysięcy złotych, został przekazany fundacji Ocalenie, która pomaga Ukraińcom.

Mapa z trasami rajdu

„Pomysł powstał w parku, pod wpływem piwa”

Żoliborskie Towarzystwo Sportowe to, jak sami o sobie mówią, grupa znajomych zainteresowana rozmaitymi aktywnościami na świeżym powietrzu i miłym spędzaniem czasu. Tour de Canal nie było pierwszym zorganizowanym przez nich rajdem.

- ŻTS założyliśmy po zorganizowaniu pierwszego nielegalnego rajdu rowerowego po Żoliborzu – „Tour de Żniwiarz”. Pomysł tego przedsięwzięcia powstał podczas jednego ze spotkań na ławce przy skwerze kompanii AK „Żniwiarz”. Wtedy, zainspirowani seansem o przygodach Jamesa Bonda, pod wpływem piwa, zaczęliśmy snuć wyobrażenia o koleżeńskiej rywalizacji rowerowej i niebezpiecznych wyścigach – mówią trzej założyciele ŻTS – Jeremi, Karwan i Pablo.

Planowanie i organizacja drugiego rajdu zajęła około 2 tygodnie. Jak mówią chłopaki, wydarzenie przyciągnęło 2-3 razy więcej osób, niż poprzedni wyścig. Po takim sukcesie chcieliby organizować różne eventy cyklicznie. Nie interesują ich tylko rowery, w planach są wydarzenia związane z grą w bule, zośkę, czy curling.

Od kolarzówek, przez tandem i Veturillo, po składaka – przyjacielska atmosfera rajdu

To, że pomysł powstał w parku przy piwie, było widać w luźnej, kumpelskiej atmosferze całego wydarzenia. Wyścigi opóźniły się o około 45 minut, ponieważ długo zajęła rejestracja zawodników, ale także dlatego, że każdy przed zawodami rozmawiał ze znajomymi, popijając piwo właśnie. Nawet, jak ktoś przyszedł tam sam, od razu był zagadywany przez nieznajomych lub mógł spotkać wielu znajomych z dawnych lat, spędzonych w szkole na Żoliborzu – tak było w moim przypadku.

Oprócz wpłaty pieniędzy na zbiórkę dla Ukrainy, najważniejszą rzeczą przy rejestracji zawodników, było podanie swojego ulubionego filmu, który następnie był wpisywany na kartę z numerem zawodnika. To także skracało dystans między zawodnikami, którzy widząc osobę lubiącą ten sam film, mogli do niej podejść i się zapoznać.

Całe wydarzenie było wielkim sukcesem ze względu na zebraną kwotę. Pokazało również, jak oddolne inicjatywy mogą połączyć lokalną społeczność. Mimo niskiej temperatury, wiele osób wyszło z domu pojeździć na rowerze i spotkać się ze znajomymi, bez względu na to, czy w ogóle mają rower.

Najzabawniejszym, dla mnie, aspektem rajdu był rozstrzał między sprzętem, na którym startowali zawodnicy. Niektórzy posiadali profesjonalne kolarzówki, ale większość osób startowała na rowerach niestworzonych do wyścigów. Kilka osób przyjechało na wypożyczonych rowerach Veturillo, inni startowali na tandemie, a jeszcze inni ścigali się na składaku.


mapa

mapa

tour_de_canal5

tour_de_canal5

tour_de_canal1

tour_de_canal1

tour_de_canal2

tour_de_canal2

tour_de_canal4

tour_de_canal4

winners

winners

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

Reklama
PRZECZYTAJ
Reklama
Reklama
Reklama