Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
środa, 24 lipca 2024 01:56

Trwa konkurs na dyrektora Żoliborskiego Domu Kultury

Kandydatury na dyrektora Żoliborskiego Domu Kultury można zgłaszać do końca stycznia. Kandydaci mają przedstawić pomysł na funkcjonowanie i rozwój placówki.

W tym artykule przeczytasz m.in. o:

- kiedy wyłoniony zostanie dyrektor ŻDK?
- co musi zawierać program przygotowany przez kandydata na dyrektora ŻDK?

Żoliborz w teorii przestał być jedyną dzielnicą w Warszawie, która nie ma swojego domu kultury. W październiku 2020 roku Rada Warszawy przyjęła projekt uchwały o powołaniu Żoliborskiego Domu Kultury.

W grudniu ogłoszono konkurs, w którym ma być wyłoniony dyrektor Żoliborskiego Domu Kultury. Kandydaci powinni mieć m.in. doświadczenie zawodowe w kreowaniu wydarzeń kulturalnych, co najmniej 3-letni staż pracy na stanowisku kierowniczym i znać przepisy z funkcjonowania samorządowej instytucji kultury oraz zagadnienia związane z pozyskiwaniem środków na realizacje różnych projektów.

Przeczytaj również: Remont dwóch żoliborskich ulic, inwestycje oświatowe i pieniądze na Dom Kultury. Budżet Żoliborza na 2022 rok

Kandydaci muszą przygotować autorski program

Wśród dokumentów, które muszą przygotować osoby biorące udział w konkursie jest przygotowanie autorskiego programu zawierającego m.in. plan na 3 lata z ofertą cyklicznych przedsięwzięć warsztatowych, zajęć artystycznych i edukacyjnych. Ponadto kandydaci w przygotowanym dokumencie mają zaproponować zakres i formę współpracy ŻDK z Biblioteką Publiczną w Dzielnicy Żoliborz, a także współdziałania Żoliborskiego Domu Kultury z podmiotami zewnętrznymi, w tym innymi instytucjami kultury, placówkami oświatowymi, żoliborskimi spółdzielczymi domami kultury, organizacjami pozarządowymi oraz z artystami i twórcami, ze szczególnym uwzględnieniem osób mieszkających na Żoliborzu.

Kandydaci mogą składać dokumenty do końca stycznia. Następnie dyrektora lub dyrektorkę Żoliborskiego Domu Kultury, w ciągu 60 dni od końcowego terminu składania kandydatur, wyłoni specjalnie powołana przez prezydenta Warszawy komisja konkursowa.

Do zadań dyrektora placówki będzie należało stworzenie instytucji kultury od podstaw. Jednym z głównych zadań będzie budowanie zespołu, stworzenie programu, a także nadzór nad dostosowaniem przyszłej siedziby Domu Kultury przy ulicy Śmiałej do określonych potrzeb.

Przeczytaj również: [Wideo] Debata samorządowa o strefie płatnego parkowania i Żoliborskim Domu Kultury

Tymczasowa siedziba na Mickiewicza, a w skład instytucji ma wchodzić m.in. Fort Sokolnickiego

Przypomnijmy, że w 2020 roku Dzielnicy udało się znaleźć miejsce na siedzibę. To nieruchomość przejęta od firmy Veolia, która znajduje się przy ulicy Śmiałej 21. Budynek wymaga dostosowania do potrzeb Żoliborskiego Domu Kultury. Przeprowadzono już inwentaryzację architektoniczno-budowlaną budynku przy ul. Śmiałej 21, w kolejnych etapach planowane jest przygotowanie koncepcji funkcjonalno-użytkowej, a następnie przebudowa budynku. Całość, zdaniem radnych ze Stowarzyszenia Miasto Jest Nasze, powinna być poprzedzona konsultacjami społecznymi m.in. ze względu na sąsiedztwo budynków mieszkalnych.

Na czas dostosowania głównego budynku tymczasowa siedziba ŻDK ma znajdować się przy ul. Mickiewicza 22 w lokalu na parterze. Ponadto docelowo w skład żoliborskiej instytucji kultury ma wchodzić Fort Sokolnickiego, którego dzierżawa kończy się w tym roku, Centrum Lokalne Żoliborz i Miejsce Aktywności Lokalnej. W oficjalnych komunikatach Dzielnica zapowiada współpracę z Centrum Kultury Filmowej im. Andrzeja Wajdy w dawnym kinie Tęcza, z kinem Elektronik i Warszawską Szkoła Filmową oraz Teatrem Komedia i z żoliborskimi środowiskami edukacyjnymi, artystycznymi i twórczymi

Przeczytaj również: Dom Kultury na Żoliborzu. Najpierw tymczasowa siedziba, a później adaptacja budynku przy Śmiałej


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
PRZECZYTAJ
zachmurzenie umiarkowane

Temperatura: 18°CMiasto: Warszawa

Ciśnienie: 1015 hPa
Wiatr: 24 km/h