Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 5 grudnia 2024 17:20
Reklama

Dzieci z przedszkola na Żoliborzu zakażone salmonellą

Sanepid skontrolował przedszkole, szkołę podstawową na Żoliborzu oraz firmę cateringową. Dochodzenie nie wykazało żadnych nieprawidłowości. Później okazało się, że przyczyną zakażenia dzieci były jajka. Jak udało nam się ustalić, Sanepid miał wcześniej wiedzę na temat ryzyka zatrucia salmonellą.

O zakażeniu podopiecznych Przedszkola nr 109 na Żoliborzu zaalarmowali sami rodzice. Pierwsze informacje na ten temat pojawiły się w weekend. Wówczas krążyły niepotwierdzone informacje o 20 dzieciach, które zakaziły się pałeczkami salmonelli. Takie dane przedstawił radny Żoliborza Łukasz Porębski.

Przeczytaj również: Żoliborz oficjalnie z nową szkołą i przedszkolem

Zapytaliśmy Urząd Dzielnicy Żoliborz o faktyczną liczbę dzieci, które mogły mieć objawy zatrucia. Wczoraj było to 6 potwierdzonych przypadków zakażeń.

Co było przyczyną zakażenia? W związku z remontem placówki, dzieci z Przedszkola nr 109 przebywały w Szkole Podstawowej nr 68, gdzie stołują się również dzieci biorące udział w zajęciach prowadzonych w ramach akcji „Lato w mieście”. Jak udało nam się dowiedzieć wyżywienie dla dzieci z Przedszkola 109 dostarczyła firma cateringowa, zaś dla dzieci biorących udział w akcji „Lato w mieście” posiłki przygotowywane są przez personel szkoły.

Dwie kontrole na Żoliborzu, które nic nie wykazały

W wyniku pierwszych informacji o zatruciach dzieci dyrektorka przedszkola „Ludeczkowo” zgłosiła sprawę do sanepidu by ten przeprowadził kontrolę sanitarną w przedszkolu jak i w szkole.

Sanepid 7 lipca zbadał sytuację w obu placówkach. Przeprowadzona kontrola jednak nic nie wykazała.

Jak informuje żoliborski urząd w związku ze zgłoszeniem dyrektorki przedszkola 9 lipca skontrolowano również firmę cateringową, która dostarcza jedzenie wychowankom „Ludeczkowa”. Działania sanepidu nie wykazały jednak żadnych nieprawidłowości.

Przeczytaj również: Dziecko ze szczepieniami z większą szansą na wybrane przedszkole

Po czasie udało się jednak ustalić przyczynę zakażenia dzieci pałeczkami salmonelli. Zrobił to sam właściciel firmy cateringowej powiadamiając sanepid o fakcie, iż do firmy dostarczono 10 tys. jaj z wadliwej partii. Dostarczone 29 czerwca jaja z datą przydatności do spożycia do 20 lipca, zostały zużyte do przygotowania posiłków 1 i 2 lipca.

O zakażonych jajach wiedział sanepid jak i dostawca, ale nikt nie raczył powiadomić firmy cateringowej

Sanepid informację o samych jajkach miał już 8 lipca. Tak wynika z opublikowanego na stronie gov.pl ostrzeżenia. „W trakcie kontroli urzędowej w zakładzie »INVEST MIECHEL« Mariola Michelis, Marek Michelis Sp. J. ustalono odbiorców kwestionowanej partii jaj i potwierdzono, że firma podjęła działania związane z wycofaniem tej partii z obrotu. Zweryfikowano także dokumentację zakładową związaną z tą partią” – czytamy w oświadczeniu Głównego Inspektoratu Sanitarnego.

Jednak, jak wyjaśnia Urząd Dzielnicy Żoliborz, nikt z sanepidu ani od dostawcy nie kontaktował się z firmą cateringową w sprawie zakażonych jaj.

„Dyrektorka Przedszkola nr 109 „Ludeczkowo” podjęła wszystkie możliwe kroki, mające na celu zabezpieczenie zdrowia powierzonych jej pod opiekę dzieci. Natychmiast po otrzymaniu pierwszych sygnałów od rodziców, podjęła decyzję o wystąpieniu do Sanepidu z wnioskiem o kontrolę. Była w stałym kontakcie z firmą cateringową dostarczającą posiłki dla dzieci, a także z rodzicami wszystkich dzieci” – informuje urząd dzielnicy.

Bakterie salmonelli występują przede wszystkim w produktach białkowych i jego przetworach, czyli mięsie, mleku, jajach, wyrobach garmażeryjnych oraz wodzie. Do zakażenia salmonellą może dojść w wyniku nieprawidłowego przechowywania żywności lub z powodu braku higieny. Pierwsze objawy, takie jak silny ból brzucha o charakterze skurczowym, biegunka, wymioty oraz gorączka, zwykle pojawiają się 10 godzin po zakażeniu.

Przeczytaj również: Żłobki i przedszkola – dlaczego warto posłać tam dziecko?


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

Reklama
PRZECZYTAJ
Reklama
Reklama
Reklama