Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 12 grudnia 2024 11:51
Reklama

Odżywa pomysł sprzed 5 lat. Na Bielanach powstanie nowy skwer?

Okolice stacji metra Stare Bielany czeka gruntowna przebudowa.

Do budżetu obywatelskiego dwukrotnie trafiał projekt stworzenia miejskiego skweru w okolicy skrzyżowania ulicy Kasprowicza i alei Zjednoczenia. Autorzy zgłaszali go jako pomysł do budżetu partycypacyjnego na 2016 i 2017 roku, raz jako projekt dzielnicowy, raz jako ogólnomiejski, jednak w obu przypadkach bez powodzenia.

Autorem pomysłu jest jedna z mieszkanek. Zgodnie z założeniami przedmiot projektu miał sprzyjać stworzeniu przyjaznej atmosfery w przestrzeni publicznej, która skłaniałaby bielanian do integracji.  – Zielony skwer ulokowany w samym sercu Bielan byłby naturalnym miejscem spotkań, otwartym dla wszystkich. Podstawą projektu ma być niestandardowa, wysokiej jakości mała architektura (wygodne, drewniane ławy do wypoczynku, kolorowe siedziska) oraz kaskada wodna do swobodnego korzystania w letnie dni – czytaliśmy w opisie projektu do budżetu obywatelskiego na 2017 rok.

Zobacz też: W Warszawie powstanie sieć systemu monitoringu powietrza. Nowe czujniki na Żoliborzu u Bielanach

Do dwóch razy sztuka

Niestety ani w 2016 roku, ani rok wcześniej projekt nie zdobył wystarczającej liczby głosów, choć, według autorki projektu, istniało w owym czasie silne zapotrzebowanie na budowę takiego skweru. – Na Bielanach brakuje obecnie jakościowej przestrzeni publicznej, która miałaby jednocześnie integrujący charakter dla wszystkich mieszkańców – twierdziła w 2016 roku pomysłodawczyni i wyjaśniała: – Brakuje również ławek położonych po prostu w miłych miejscach. Bielany się rozwijają, jest gdzie spacerować, powstają kawiarnie, ale nie ma tu centralnego parku czy placu, na którym koncentrowałoby się życie społeczne i kulturalne mieszkańców. Taka kameralna, estetyczna i wyjątkowo zaprojektowana przestrzeń wspólna podniosłaby jakość życia w dzielnicy, wnosząc również element luzu. W założeniu skwer, atrakcyjny wizualnie punkt Bielan, mógłby stać się w przyszłości wizytówką dzielnicy.

Wiosenne okno transferowe

Burmistrz Bielan Grzegorz Pietruczuk ogłosił niedawno, że projekt jednak powstanie, a Bielany przekażą Zarządowi Zieleni Warszawskiej 750 tys. złotych, czyli tyle ile zakładał projekt z budżetu obywatelskiego, na realizację tego celu. – W 2015 roku Anna Drozd zgłosiła projekt na Skwer Integrator - Bielany – pisze na Facebooku burmistrz i wyjaśnia: – Sam projekt nie wygrał, ale wzbudził duże zainteresowanie, dlatego jako dzielnica przekazaliśmy 750 tys. do Zarządu Zieleni na realizację pomysłu mieszkanki.

Zobacz też: Z wiejskiej osady do wielkiego blokowiska – jak powstawała Chomiczówka?

Powstanie chodnik pochłaniający smog

Skwer ma składać się z trzech fragmentów: obszaru przed Bielańskim Integratorem Przedsiębiorczych, okolic wejścia do stacji metra Stare Bielany i terenu przed budynkiem poczty na alei Zjednoczenia. Według planów skwer zostanie zazieleniony, doświetlony, a chodniki będą wykonane w technologii umożliwiającej pochłanianie smogu. Do tej pory takie rozwiązanie funkcjonowało w kilku miejscach w Warszawie, m.in. przy al. Wojska Polskiego na Żoliborzu. – Na 5 000 m2 powstanie mała architektura, latarnie, drzewa oraz krzewy i byliny. Nie zabraknie również zamgławiaczy, a do utwardzenia nawierzchni zostaną użyte płyty „antysmogowe” – opisuje  burmistrz Grzegorz Pietruczuk.

Zobacz też: Imprezowa wiosna dla małych i dużych w Bielańskim Ośrodku Kultury

Zieleń ma być nie do ruszenia.

Wykonawca, zgodnie z programem funkcjonalno-użytkowym, będzie również zobowiązany do zachowania najwyższej ostrożności podczas prowadzenia prac, w szczególności jeżeli chodzi o usuwanie zanieczyszczeń i zabezpieczenie zieleni. W dokumencie zwrócono uwagę na szczególną dbałość o zabezpieczeni już istniejącej zieleni, a także gwarancje dotyczące roślin, które dopiero zostaną posadzone na skwerze. – Wykonawca […] obejmie wszystkie zaprojektowane i posadzone rośliny trzyletnią pielęgnacją gwarancyjną oraz udzieli gwarancji na wykonane przez siebie nawierzchnie, ustawione meble miejskie, przyłącza oraz inne elementy i urządzenia wchodzące w skład budowanego Skweru.  W czasie 3 lat od podpisania protokołu odbioru prac będzie dokonywał ich przeglądu, napraw, zabezpieczania na zimę itp. – czytamy w programie funkcjonalno-użytkowym dotyczącym zaaranżowania przestrzeni wypoczynkowych w zieleni u zbiegu Al. Zjednoczenia i ul. J. Kasprowicza w Dzielnicy Bielany m.st. Warszawy.

Znamy ogólne założenia

Wizualizacji ani oficjalnego komunikatu ze strony ZZW jeszcze nie ma. Na pytanie dotyczące gatunków roślin mających znaleźć się na skwerze, konkretnych terminów, czy innych szczegółów Zarząd Zieleni nie jest w stanie na razie odpowiedzieć, ale jego przedstawiciele zapowiadają, że niedługo zostanie opublikowany oficjalny komunikat w tej sprawie wraz z wizualizacjami.

Znany jest za to program funkcjonalno-użytkowy. Według dokumentu zwycięzca przetargu będzie miał 4 miesiące od chwili zawarcia umowy na dostarczenie dokumentacji projektowej w przypadku obszaru przy metrze i przed pocztą oraz 13 miesięcy dla terenu przy Bielańskim Integratorze Przedsiębiorczych. Termin realizacji całego przedsięwzięcia to odpowiednio 6 miesięcy dla fragmentu obok metra i poczty oraz 18 miesięcy dla elementu skweru mającego znaleźć się przy BIP.


IMG_20210507_102203

IMG_20210507_102203

IMG_20210507_102415

IMG_20210507_102415

IMG_20210507_102506

IMG_20210507_102506

IMG_20210507_102625

IMG_20210507_102625

IMG_20210507_102653

IMG_20210507_102653

IMG_20210507_102726

IMG_20210507_102726

IMG_20210507_102922

IMG_20210507_102922


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

Reklama
PRZECZYTAJ
Reklama
Reklama
Reklama