Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 5 grudnia 2024 17:59
Reklama

Co ze śmieciami i awanturami w lasku na Rudawce? Jest reakcja urzędu

W ubiegłym tygodniu opisywaliśmy sprawę lasku pomiędzy ulicą Izabeli a aleją Armii Krajowej. Mamy deklarację urzędu. Położony na pograniczu Bielan i Żoliborza lasek jest zaśmiecony różnego rodzaju odpadami. Dominują szklane butelki, ale nie brakuje również takich odpadów jak papa czy wieszaki. Ponadto znajdują się tam dwa pustostany, z czego w jednym koczują osoby bezdomne. – Oni mają tu wieczne garden party. Urządzają awantury, zachowują się głośno, ciągle piją alkohol, a w dodatku bałaganią. Ciągle znoszą w to miejsce mnóstwo śmieci. Zdarzały się sytuację, że palili je, albo wypalali kable. Dym aż kolorowy leciał – relacjonowała mieszkanka Rudawki. Dookoła zamieszkałego pustostanu porozrzucane są różnego rodzaju rzeczy, takie jak np. kołdra czy materace. Całość wygląda jakby miała się zaraz zawalić. – Za bałagan panujący w tym lasku odpowiedzialne są nie tylko osoby bezdomne zamieszkujące znajdujący się tu pustostan, ale też młodzi ludzie, którzy przychodzą spożywać tu alkohol i po prostu nie sprzątają po sobie – mówiła wówczas jedna z napotkanych na miejscu mieszkanek, która do lasku wybiera się na codzienne spacery z psem. https://gazetazoliborza.pl/2020/07/awantury-libacje-i-pelno-smieci-tak-wyglada-zaplecze-rudawki/
Jeden z pustostanów do rozbiórki
Do sprawy odniósł się urząd dzielnicy. W sprawie pustostanu, w którym mieszkają osoby bezdomne, jak przyznaje Donata Wancel wpłynęła interwencja mieszkanki. - Obiekt ten jest przeznaczony do rozbiórki, ale z uwagi na fakt przylegania jedną ścianą do zabudowań sąsiednich, stanowiących własność prywatną, wymaga opracowania dokumentacji technicznej i uzyskania pozwolenia na rozbiórkę. Szukamy obecnie możliwości sfinansowania przygotowania ww. dokumentacji jeszcze w tym roku – tłumaczy Donata Wancel, rzecznik prasowy żoliborskiego urzędu. Drugi z pustostanów jest na gruncie prywatnym. Jeśli chodzi o przebywanie osób bezdomnych w pustostanie, jak nas poinformowano, pracownicy urzędu kilkukrotnie mieli podjąć interwencję, „w wyniku których osoby bezdomne skierowano do ośrodka, a obiekt  zabezpieczono.” Poproszono również straż miejską o częstsze patrolowanie okolicy i przenoszenie osób bezdomnych w przypadku ich obecności. „Burmistrz Dzielnicy Żoliborz wysłał także pismo do Naczelnika V OT Straży Miejskiej z prośbą o zajęcie się sprawą” – czytamy w nadesłanej odpowiedzi.
Czy jest szansa wysprzątanie lasku ze śmieci?
Lasek, który niegdyś był korytem rzeki Rudawki dziś tonie w śmieciach. - Teren ten jest cyklicznie sprzątany. Niestety działalność bezdomnych oraz osób, które odbywają tam regularne spotkania towarzyskie w nieodłączną obecnością alkoholu, szybko niweczy starania służb miejskich w zakresie dbałości o porządek – wyjaśnia Donata Wancel i zapowiada: - W związku z napływającymi sygnałami, zamierzamy zwiększyć częstotliwość sprzątania tego terenu oraz usuwać również rzeczy gromadzone przez bezdomnych, co być może spowoduje ich zniechęcenie do tego miejsca.
Czy lasek będzie laskiem?
Jeden z pustostanów zarządzany jest przez dzielnicę. Jak napisano wyżej przeznaczony jest do rozbiórki. Obecnie zamieszkiwany jest przez osoby bezdomne. - Jesteśmy obecnie na etapie opracowywania  projektu podziału terenu, na którym znajduje się budynek i otrzymaliśmy zgodę Biura Mienia Miasta i Skarbu Państwa na jego dokonanie. Po zakończeniu procedury podziałowej "północna" część terenu przeznaczona zostanie pod inwestycję miejską, natomiast "południowa" zostanie wystawiona na sprzedaż w drodze przetargu z przeznaczeniem pod budownictwo mieszkaniowe. Teren zielony wzdłuż Trasy AK pozostanie z aktualnym przeznaczeniem – na zieleń miejską – informuje rzecznik prasowy Urzędu Dzielnicy Żoliborz.
Dołącz do społeczności Gazety Żoliborza. Rusza zbiórka na Patronite
 

Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

Reklama
PRZECZYTAJ
Reklama
Reklama
Reklama