Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
piątek, 6 grudnia 2024 18:49
Reklama

Toast za wolność w tym roku inny od wszystkich. Dziś 31. rocznica przełomowych wyborów

Tegoroczne obchody będą inne od poprzednich, a to za sprawą pandemii. Nie będzie masowych imprez i zgromadzeń. Również „Toast za wolność Rzeczpospolitej” organizowany co roku na Żoliborzu pod oknem Jacka Kuronia ma w tym roku zupełnie inną formę. Dziś jest 31. rocznica pierwszych częściowo wolnych wyborów parlamentarnych. Zwycięstwo Solidarności zapoczątkowało budowę państwa demokratycznego, suwerennego, wyzwolonego z więzów centralnie planowanej gospodarki.
Toast za wolność na Żoliborzu
Tradycją jest coroczne wydarzenie, które odbywa się na Żoliborzu przed budynkiem zamieszkiwanym przez Jacka Kuronia który 4 czerwca 1989 r. został posłem Komitetu Obywatelskiego "Solidarność" z Żoliborza, gdzie dziś wisi pamiątkowa tablica. W poprzednich latach pod oknem Jacka Kuronia zbierały się setki warszawiaków by uczcić wyjątkową datę w historii Polski.  W tym roku „Toast za wolność Rzeczypospolitej” odbędzie się online. „W tym roku, w trosce o Państwa zdrowie, nie zapraszamy 4 czerwca pod okno Jacka Kuronia tylko na uroczystość on-line, która rozpocznie się o godzinie 18. W oknie Jacka będziemy śpiewać i wznosić toast  za wolność Rzeczpospolitej” – czytamy w zapowiedzi wydarzenia.
Pokaz filmu, prelekcje i koncert
Również stołeczne obchody 4 czerwca przeniosą się do internetu. Co roku w obchody włącza się Stołeczny Dom Spotkań z Historią przywracając pamięć i uczestnikach i światkach wydarzeń z 1989 roku. Program tegorocznych wirtualnych obchodów rocznicy pierwszych wolnych wyborów zbudowano wokół pytań: Czym jest wolność? Czym jest wybór i wolność wyboru? Z okazji rocznicy pokazany zostanie film „Niespodzianka ’89”. Będą wywiady o wolności i działalności opozycyjnej kobiet w PRL, a także improwizowany koncert na żywo w Klubie Komediowym. Obchodom rocznicowym towarzyszyć będzie wystawa plenerowa „Niepokorne 1976-1989”, którą można będzie oglądać od 6 do 28 czerwca na skwerze im. Ks. Jana Twardowskiego, na rogu ul. Karowej i Krakowskiego Przedmieścia. - Bez kobiet nie byłoby opozycji. Były organizatorkami, redaktorkami, kolporterkami, łączniczkami, dbały o bezpieczeństwo ukrywających się, pracowały w podziemnych drukarniach i strajkowały. Gdyby nie one, dawny system by nie upadł – podkreślają Agnieszka Grzybek i Anna Czerwińska z Fundacji STER, kuratorki nowej wystawy plenerowej DSH.
Program stołecznych wydarzeń online 4 czerwca:
godz. 11.00 Kim są dziś niepokorne? Jaki procent wszystkich działaczy opozycji stanowiły kobiety? Kuratorki wystawy „Niepokorne 1976–1989”, opowiedzą o roli kobiet w opozycji oraz o pracy nad wystawą. godz. 15.00 Ewa Kulik, dyrektorka Fundacji Batorego oraz jedna z bohaterek wystawy „Niepokorne 1976–1989” opowie o swojej działalności opozycyjnej. godz. 19.00 Pokaz filmu „Niespodzianka ‘89”. Dokumentalny zapis wydarzeń z przełomowego roku 1989 w Warszawie. Ich świadkowie i uczestnicy opowiadają o obradach Okrągłego Stołu, kampanii wyborczej i wyborach 4 czerwca, ogłoszeniu wyników, niezwykłej atmosferze warszawskiej wiosny 1989 roku oraz o fenomenie i znaczeniu miejsca, jakim dla mieszkańców stolicy była Kawiarnia Niespodzianka – siedziba Warszawskiego Komitetu Obywatelskiego „Solidarność”. godz. 20.00 Ewa Woydyłło-Osiatyńska, terapeutka i psycholożka, odpowie na pytania o znaczenie wolności i o jej granice. Dlaczego uciekamy od wolności? Czym różni się wolność pozytywna od negatywnej? godz. 21.00 Klub Komediowy wybiera wolność, czyli improwizowany koncert na żywo online. Wystąpią: Maciej Chwała, Anna Iwanek, Mateusz Lewandowski i Marta Podobas. Artyści będą towarzyszyć Stevie’emu Wonderowi w trakcie jego wizyty w Warszawie, sprawdzą, który odcinek „Panny dziedziczki” został wyemitowany w telewizji i zdradzą, dlaczego 4 czerwca 1989 r. styl „na Madonnę” był już przebrzmiały. Wszystkie te wydarzenia będą transmitowane na Facebooku. fot.Andrzej Iwański
Dołącz do społeczności Gazety Żoliborza. Rusza zbiórka na Patronite
 

Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

Reklama
PRZECZYTAJ
zachmurzenie małe

Temperatura: 2°C Miasto: Warszawa

Ciśnienie: 1012 hPa
Wiatr: 22 km/h

Reklama
Reklama
Reklama