W tym artykule przeczytasz o:
- nowym projekcie zagospodarowania ul. Brandysa i przedłużenia ul. Hübnera;
- planowanym woonerfie;
- planowanych wycinkach drzew;
- planowanych nasadzeniach drzew i krzewów;
- rozwiązaniach dotyczących organizacji ruchu dla obu ulic.
Założenia projektowe dla ul. Brandysa i ul. Hübnera
W ramach inwestycji drogowej przewiduje się wykonanie ul. Brandysa łączącej istniejący odcinek ul. Hübnera z ul. Przasnyską. Docelowo ul. Brandysa ma być wykonana w formie woonerfu, w ramach którego zostanie wyznaczony ciąg pieszo-jezdny o szerokości 3,5 - 5 metrów. Oznacza to, że na ciągu pieszo-jezdnym zostanie prowadzona w ramach organizacji ruchu strefa zamieszkania, w której pieszy będzie mieć bezwzględne pierszeństwo przed pojazdem. Ponadto po bokach ciągu pieszo-jezdnego przewiduje się wyznaczenie równoległych 6 miejsc parkingowych zgrupowanych po 2 miejsca postojowe, zakończonych strefami rekreacji wyposażonymi w malą architekturę (ławki, stojaki rowerowe, kosze na śmieci). Jak czytamy w projekcie każde z miejsc parkingowych będzie mieć wymiary 6 x 2,5 metra (analogiczne wymiary będą miały strefy rekreacji). Po stronie południowej projektowanej ulicy inwestor zaplanował wyznaczenie dodatkowych dwóch stref rekreacji, o wymirach 6 x 2,5 m każda. Wzdłuż projektowanej ul. Brandysa planowany jest ciąg pieszy o nawierzchni mineralnej po jej południowej stronie o szerokości 1,80 m. Między drogą a ciągiem pieszym planowane jest nasadzenie krzewów soliterowych. Na pozostałych fragmentach pasa drogowego zaplanowano wyznaczenie zieleńców. W przypadku nowego odcinka ul. Hübnera planowana jest strefa ruchu, która będzie obowiązywać na całej długości. W ramach organizacji ruchu przewiduje się wprowadzenie strefy „tempo 30”. W ramach brakującego, niedługiego odcinka wzdłuż budynku przy ul. Hubnera 5 planuje się przedłużenie chodnika o szerokości 2,5 metra po jezdnej stronie jezdni, w nawiązaniu do istniejącego fragmentu. W przypadku odcinka drogi przy WARDOM-ie zostaną wybudowane dwa wyniesione przejścia dla pieszych, a także doprojektowane zostaną również 2,5 metrowe chodniki. Podobne dwa przejścia dla pieszych pojawią siię na ul. Hubnera na skrzyżowaniu z ul. Brandysa.

Planowane wycinki
W ramach inwestycji zakłada się wycięcie 33 drzew na ul. Brandysa na nowym odcinku ul. Hubnera. Głównie są to klony i robinie, a także pojedyncze gatunki, takie jak: świerk, wierzba, grab, topola kanadyjska, grusza. Są to 33 drzewa spośród 125 drzew, które zinwentaryzowano. Głównie są to drzewa rosnące w bezpośredniej kolizji z przyszłym skrzyżowaniem ul. Brandysa i ul. Hubnera, a także przy projektowanym skrzyżowaniu z istniejącą drogą 11.KD-D odchodząca od ul. Krasińskiego 59 i 59A (osiedle WARDOM-u).
Nowe nasadzenia drzew i krzewów
W przypadku ul. Brandysa planowane jest posadzenie 14 sztuk grabów pospolitych, 15 sztuk świtośliwy lamarckiej, a także 556 sztuk irgi błyszczącej, 755 sztuk śnieguliczki Chenaulta „Hancock”. Ponadto przy woonerfie pojawi się także 797 sztuk róży „Red Fairy”, 391 sztuk irgi szwedzkiej „Coral Beauty” oraz 290 sztuk tawuły brzozolistnej „Tor”.

Termin realizacji
Całą inwestycję będzie realizował deweloper - firma Dom Development, który zrealizował najwięcej inwestycji w tym rejonie, w ramach drugiej części tzw. Żoliborza Artystycznego. Budowa zarówno ul. Brandysa, jak i niedługiego odcinka ul. Hubnera, będzie realizowana między marcem a październikiem bieżącego roku. Najprawdopodobniej będzie to inwestycja realizowana w dwóch etapach. W pierwszej kolejności prace rozpoczną się na ul. Brandysa.
Projekt kompromisowy?
Warto przypomnieć, że już blisko 4 lata temu pojawił się pierwszy projekt budowlany zagospodarowania terenu, który był znacznie bardziej inwazyjny. Zakładał on budowę ronda koło osiedla WARDOM-u, czy też zwykłą jezdnię na ul. Brandysa i znacznie więcej betonu. Projekt wtedy wykonała Pracownia Projektowa KD. Z kolei autorami nowego projektu jest jednostka projektowa PALINKA. Nowy projekt jest wyjściem na przeciw oczekiwaniom części mieszkańcom, który twierdzą, że budowa ul. Brandysa jest w ogóle niepotrzebna. Należy niemniej pamiętać, że plan zagospodarowania przestrzennego od początku przewidywał w tym miejscu ulicę, która domknie zaprojektowaną sieć ciągów komunikacyjnych w tym rejonie Nowego Żoliborza. Miejscowe Plany Zagospodarowania Przestrzennego nie mają rygoru wykonalności, oznacza to, że nie trzeba przeprowadzać w tych miejscach żadnych remontów, ale jeśli się już je robi, to musza być zgodne z zapisami planu.

Napisz komentarz
Komentarze