Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
sobota, 14 grudnia 2024 17:55
Reklama

Plan miejscowy dla Żoliborza Południowego z aferą w tle

19 kwietnia 2018 roku został uchwalony miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego dla Żoliborza Południowego. Zgodnie z procedurą, po uchwaleniu planu radni miejscy mieli 7 dni na przesłanie go do oceny wojewody mazowieckiego, który to miał 30 dni na odniesienie się do niego i zgłoszenie ewentualnych uwag. Wszyscy mieszkańcy, którym leżało na sercu uratowanie resztek zieleni, czekali w napięciu na jego decyzję. Biorąc pod uwagę to, jak dotychczas wyglądała ocena planów miejscowych, były podstawy do obaw. Zdzisław Sipiera (wojewoda mazowiecki z PiS) miał bowiem w zwyczaju dość często uchylać, przynajmniej w części, zapisy planów uchwalanych przez radę miasta (w której większość ma PO). Tym razem jednak wojewoda nie dość, że nie uchylił żadnego zapisu planu i w ogóle nie skorzystał z prawa do zgłaszania uwag, to opublikował uchwałę tuż po jej podjęciu przez radę miasta, co spowodowało, że plan stał się prawomocny i obowiązujący już 27 maja. Uchwalenie planu pozwoliło na uchronienie kilku terenów przed zabudową mieszkaniową, a kilku innych – przed jakąkolwiek zabudową. Symbolem tego planu stała się działka zlokalizowana u zbiegu ulic Przasnyskiej i Krasińskiego, tzw. Zielona Działka. Obszar ten był przeznaczony pod budowę dwóch budynków o łącznej powierzchni mieszkalnej przekraczającej 5000 metrów kwadratowych. Plan miejscowy uregulował zapisy tak, że w tym miejscu nie może powstać zabudowa. To właśnie z tym terenem wiąże się afera. W 2014 roku wspomniana wyżej działka została wystawiona na sprzedaż przez Biuro Gospodarki Nieruchomościami. Do przetargu zgłosiło się kilka firm, ale ostatecznie zwyciężyła firma Kapitał Ziemski Sp. o.o. Przetarg został ogłoszony na podstawie warunków zabudowy wydanych w końcówce pierwszej dekady XXI wieku. Potem przez kilka lat działka przechodziła przez różne firmy: Projekt Słowiańska, Terra. Spółki te miały jednak wspólny mianownik. Prezesem zarządu podczas sprzedaży działki zawsze była Justyna Kaniewska, a kupującym zawsze był Wojciech Stankiewicz. Nie ma w tym oczywiście niczego niezgodnego z prawem. Ostatecznie działka została sprzedana za blisko 18 mln złotych firmie Jezierski Business Park, co nastąpiło w 2016 roku. W podobnym czasie Biuro Architektury i Planowania Przestrzennego (BAiPP), na którego czele stanęła Marlena Happach (z którą rozmawialiśmy w poprzednim numerze Gazety Nowego Żoliborza), wznowiło prace nad planem. Po „narysowaniu” planu, prace trafiły do komisji planowania w mieście, na której dowiedzieliśmy się od prezydenta Michała Olszewskiego, że zleca kontrolę w sprawie możliwych nieprawidłowości dotyczących wydanych przez Urząd Dzielnicy Żoliborz warunków zabudowy, na podstawie których rozstrzygnięto przetarg w 2014 roku. Po śledztwie dziennikarskim dotarliśmy do informacji, że warunki zabudowy (WZ), na podstawie których Kapitał Ziemski wygrał przetarg, zostały wydane dużo wcześniej i obowiązywały nie tylko dla tej działki, ale również dla sąsiedniej nieruchomości (obecnie Wardom), która została zbudowana wcześniej. Spowodowało to, że WZ zostały skonsumowane i nie obowiązują. Oznacza to w uproszczeniu, że nabywca działki, w świetle prawa, kupił działkę bez możliwości ubiegania się o pozwolenie na zabudowę mieszkaniową. Inwestorzy oczywiście bardzo szybko się zorientowali i wystąpili do Urzędu Dzielnicy Żoliborz, do Wydziału Architektury, którym wówczas kierował burmistrz Witold Sielewicz, o wydanie WZ zastępczej. Zastępcze warunki zabudowy zostały wydane w trybie natychmiastowym, co dziwi. Dodatkowo, były korzystniejsze od tych, które inwestor miał otrzymać podczas przetargu, co dziwi jeszcze bardziej. Wydanie w ciągu bardzo krótkiego czasu, (jak na takie postępowanie) WZ-ki, która jest korzystniejsza niż wcześniej skonsumowana, daje do myślenia. Wygląda to bowiem tak, jakby inwestor był przez burmistrza Sielewicza faworyzowany. Ja oczywiście wierzę w ludzi i interpretuję to jako troskę o budżet dzielnicy, która z tego tytułu miałaby otrzymać dodatkowe środki (podatki, itp.). Poprosiliśmy o komentarz w tej sprawie wiceprezydenta Warszawy Michała Olszewskiego. Prezydent Michał Olszewski „Po analizie tej sprawy nabraliśmy wątpliwości w zakresie sprzedaży działki i procesu wydawania decyzji o warunkach zabudowy. Czynności te wykonywała dzielnica Żoliborz. Wyjaśnienia wymaga również kwestia wydanego ostatnio przez zarząd dzielnicy Żoliborz pozwolenia na budowę. Zleciliśmy kontrolę, która ma wyjaśnić nasze wątpliwości. Nie wykluczam zawiadomienia do prokuratury o popełnieniu przestępstwa.” Jeśli wynik kontroli zleconej przez Ratusz będzie wskazywał na nieprawidłowości, również nie wykluczamy złożenia przez Stowarzyszenie Nowy Żoliborz zawiadomienia do prokuratury o podejrzeniu popełnienia przestępstwa przez byłego już wiceburmistrza dzielnicy Żoliborz Witolda Sielewicza. Sprawę komentuje również wiceburmistrz dzielnicy Żoliborz, Grzegorz Hlebowicz: Wiceburmistrz dzielnicy Żoliborz, Grzegorz Chlebowicz „Od 10 maja 2018 roku trwa kontrola, cytuję: „Legalności decyzji o warunkach zabudowy oraz pozwoleniu na budowę wybranych dla nieruchomości przy ul Krasińskiego róg Przasnyskiej”. Trudno jest komentować kontrolę w jej trakcie, ale nie mogę się pozbyć wrażenia, że kontrola, która jest skutkiem doniesienia pana przewodniczącego komisji planowania rady Warszawy pana Michała Czaykowskiego oraz pana prezesa Stowarzyszenia Nowy Żoliborz, Mateusza Durlika, jest realizowana ze starannością równą tej, z którą zredagowano jej tytuł i zakres. Pozwolenie na budowę wydane przeze mnie nie może być poddane kontroli z przyczyn formalnych. Akta tego postępowania zostały przekazane do wojewody mazowieckiego dnia 28 lutego 2018 r. Wojewoda, jako organ II instancji, rozpatruje odwołanie od wydanego przeze mnie pozwolenia, w związku z czym niemożliwe było przeprowadzenie kontroli postępowania dzielnicy jako organu I instancji. Kontrolerzy przeceniają rolę dzielnicy w procesie uchwalania MPZP czy zbywania nieruchomości.” Tymczasem cieszymy się małym zwycięstwem nad deweloperami.
Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

Reklama
PRZECZYTAJ
zachmurzenie umiarkowane

Temperatura: 0°C Miasto: Warszawa

Ciśnienie: 1012 hPa
Wiatr: 13 km/h

Reklama
Reklama
Reklama