Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
piątek, 6 grudnia 2024 18:01
Reklama

Drzewa na ulicy Rydygiera skazane na zniszczenie

Wbrew zapowiedzi Urzędu Dzielnicy Żoliborz, nowe nasadzenia pojawiły się przed zakończeniem remontu. Ich szanse na przetrwanie są małe.

Przebudowa ulicy Rydygiera realizowana przez żoliborski urząd dobiegła końca. Kilkanaście dni temu rozpoczął się drugi etap realizacji całej inwestycji jakim było zazielenianie pasa drogowego. Zasadzono sześć gatunków krzewów takich jak krzewuszka cudowna, dereń kanadyjski, trzcinnik ostrokwiatowy, pęcherznica kalinolistna czy dwie odmiany berberysów. Łącznie na ulicy Rydygiera pojawiło się ponad 3,2 tysiąca krzewów. Wzdłuż jezdni zasadzone również platany, które objęte są trzyletnią pielęgnacją przez wykonawcę nasadzeń. To jakie drzewa będą rzucały latem cień na ulicę Rydygiera jest efektem interwencji mieszkańców w tej sprawie.

Pierwotnie projekt zakładał nasadzenia zastępcze w postaci 36 klonów kulistych i 37 wiśni osiągających ostatecznie wysokość nie wyższą niż trzy metry. Ostateczniej jednak na Rydygiera będą rosły platany objęte przez wykonawcę trzyletnią pielęgnacją.

Nowe drzewa na ulicy Rydygiera zasadzone przed ukończeniem prac

Niewiele ponad tydzień temu na łamach naszego portalu informowaliśmy o porozumieniu do którego doszło pomiędzy dzielnicą a deweloperem w sprawie remontu fragmentu ulicy Rydygiera. Chodzi o północną stronę ulicy Rydygiera na odcinku od ulicy Przasnyskiej do ul. Anny German. Spółka Ruscus na wykonanie swoich prac wedle umowy zawartej 10 lat temu  miała czas do końca 2020 roku.

https://gazetazoliborza.pl/2020/11/przelom-w-sprawie-ulicy-rydygiera/

– Ten kawałek ulicy Rydygiera jest o tyle istotny, że znajduje się przy pasażu sPlace, gdzie uczęszcza dużo ludzi. Dodatkowo na ulicy Rydygiera jest problem z parkowaniem, dlatego nawet ten kawałek ulicy jest ważny, bo po zakończeniu prac uda się uzyskać kilka dodatkowych miejsc parkingowych. Trzecim powodem dlaczego realizacja tego odcinka jest ważna, to kwestia zieleni. W tej chwili jest ona zaniedbana – wyliczała Izabela Rychter, żoliborska radna ze stowarzyszenia Nowy Żoliborz.

W czerwcu tego roku składając interpelację żoliborska radna z ramienia Nowego Żoliborza pytała czy realizacja remontu, za który odpowiedzialny jest deweloper wpłynie na planowane nasadzenia drzew i krzewów na ulicy Rydygiera. W odpowiedzi na interpelacje czytamy: „Brak realizacji robót będących w zakresie Spółki Ruscus spowoduje, że Dzielnica Żoliborz zleci wykonanie robót zieleniarskich w ograniczonym zakresie, tj. z wyłączeniem terenu pasa drogowego, na którym przewidziano realizację robót budowlanych przez dewelopera. Pozostała część zieleni zostanie wykonana po realizacji robót Spółki Ruscus, o odpowiedniej porze roku.”

Nowe drzewa na ulicy Rydygiera. Odcinek gdzie remont nie dobiegł jeszcze końca

Jak się okazało, wbrew zapewnieniom drzewa zostały posadzone na w części odcinka, gdzie remont nie został zakończony. Zaskoczenia nie krył radny Łukasz Porębski (MJN) podczas debaty samorządowej organizowanej przez Gazetę Żoliborza. „Ktoś kto będzie remontował ten fragment będzie musiał bardzo uważać na to, żeby nie zniszczyć ich. To jest bardzo ryzykowne dla tych drzew – mówił przewodniczący dzielnicowej komisji ochrony środowiska.

Zaskoczenia nie kryją również sami mieszkańcy, którzy otrzymywali zapewnienia ze strony urzędu, że na odcinku za remont, którego odpowiada deweloper, do momentu zakończenia prac żadne rośliny nie będą sadzone.

Zwróciliśmy się z pytaniem do żoliborskiego urzędu z prośbą o wyjaśnienie, z czego wynika zmiana. Do chwili opublikowania tego tekstu nie otrzymaliśmy odpowiedzi.  

https://gazetazoliborza.pl/2020/11/ulica-rydygiera-doczekala-sie-zieleni-to-7-metrowe-sadzonki/

128573119_233187031483514_2799175883269679392_n

128573119_233187031483514_2799175883269679392_n


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

Reklama
PRZECZYTAJ
zachmurzenie małe

Temperatura: 2°C Miasto: Warszawa

Ciśnienie: 1012 hPa
Wiatr: 19 km/h

Reklama
Reklama
Reklama