Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 14 czerwca 2024 15:20

Co za dużo, to niezdrowo - ta zasada dotyczy także treningów.

Dzisiaj zapraszam na wpis o tym, dlaczego tak ważne jest, aby dać ciału czas na regenerację i jakie mogą być skutki jej pomijania.

NIE MA DROGI NA SKRÓTY

Ten błąd często popełniają początkujący, którzy trenują samodzielnie: narzucenie sobie morderczej rutyny treningowej, obejmującej prawie codzienne treningi o wysokiej intensywności. To wydaje się przecież oczywiste: im więcej wysiłku, tym lepsze efekty - tym szybciej spalimy tkankę tłuszczową lub nabierzemy masy mięśniowej… A tymczasem to nieprawda! W przemianie nie ma drogi na skróty, podstawowym warunkiem w osiągnięciu formy nie jest intensywność, tylko systematyczność. Trening przynoszący efekty to trening stymulujący - ani zbyt "lekki" (podprogowy), ani zbyt intensywny, ale dający układowi mięśniowemu i nerwowemu regularne bodźce rozwojowe. A „zajeżdżanie” organizmu bez dania mu szansy na regenerację może doprowadzić do przykrych skutków.

 

MIĘŚNIE ROSNĄ NA FOTELU

Zaskoczę Was: to wcale nie podczas treningu osiągacie wzrost masy mięśniowej, tylko… podczas regeneracji! Trening to zaplanowane doprowadzanie do mikrouszkodzeń włókien mięśniowych. Ich nadbudowa doprowadza do wzrostu tych włókien, ale cała ta magia dzieję się tylko podczas odpoczynku - wtedy, kiedy mięsień nie jest dalej „eksploatowany”. Regeneracja to więc czas niezbędny komórkom, aby zainicjować odbudowę i wzrost włókien mięśniowych, a w konsekwencji - zwiększenie siły i wytrzymałości.

Dalsza część artykuł w linku poniżej 

https://fenikswear.pl/pl/blog/akcja-regeneracja-1710249287.html
 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
PRZECZYTAJ