Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
poniedziałek, 15 kwietnia 2024 08:07

Wiosenna aktywność

Wreszcie nadeszła długo oczekiwana wiosna, a wraz z nią czas, aby odkurzyć buty do biegania. Biegać możemy przez cały rok, jednak coraz ładniejsza pogoda zachęca do większej aktywności na świeżym powietrzu. Ważne jest, żeby osoby, które nie ruszają się na co dzień, a postanowiły poprawić swoją formę przed zbliżającym się okresem wakacyjnym, pamiętały o odpowiednim przygotowaniu. Bez niego łatwo o kontuzje. Dzięki ćwiczeniom przygotowawczym wzmocnimy cały organizm przed wzmożonym wysiłkiem. Ćwiczenia propriocepcji (czucia głębokiego) przygotują nasze stawy skokowe do biegania po różnej, często nierównej nawierzchni. Najlepiej sprawdzają się tu treningi wykonywane na niestabilnym podłożu. W pracy z pacjentem używamy np. tzw. beretów – poduszek sensomotorycznych. Zaczynamy od zwykłego stania z utrzymaniem równowagi, następnie zwiększamy trudność poprzez zamknięcie oczu lub wykonywanie prostych czynności, takich jak przechodzenie po berecie. Propriocepcję możemy również kształtować na takim sprzęcie jak trampolina, równoważnia czy bosu. No to zaczynamy! Każdy trening, biegowy także, należy zacząć od rozgrzewki. Ma ona na celu pobudzenie organizmu, przyspieszenie bicia naszego serca, czyli tak naprawdę przygotowanie do pracy na większych obrotach. Marsz, wymachy naprzemienne ramion, pajacyki, dynamiczne rozciąganie – to to, czego Twój organizm teraz będzie potrzebował. Początki z bieganiem mogą być trudne i łatwo się zniechęcić. Najlepszym rozwiązaniem na rozpoczęcie tej przygody jest marsz przeplatany truchtem i stopniowe zwiększanie wysiłku. Pamiętaj, na początku bardziej liczy się systematyczność, a nie liczba przebiegniętych kilometrów. Ważne jest, aby przerwa między treningami nie trwała dłużej niż dwa dni. Kilometry przyjdą z czasem. Na koniec treningu nie zapomnij o rozciąganiu. Rozciągamy wszystkie partie mięśniowe, ale szczególną uwagę zwracamy na mięśnie nóg – mięsień czworogłowy, dwugłowy, mięśnie łydki. Chodzi o to, aby wyciszyć organizm, dlatego każde ćwiczenie należy wykonywać powoli i dokładnie. Pamiętajmy o wyleczeniu wcześniejszych kontuzji. Zaniedbanie ich może doprowadzić do kolejnych, tym razem poważniejszych urazów. W bieganiu ważne jest również, aby dobrać odpowiedni sprzęt – w tym wypadku buty do biegania. Obuwie biegowe jest zaprojektowane tak, aby podpierać stopę i redukować obciążenia, dzięki temu pomaga zapobiegać kontuzjom. Dlatego warto wybrać się do dobrego sklepu sportowego, żeby dobrać odpowiednie dla siebie buty. Jeżeli macie jakiekolwiek pytania bądź nie wiecie jakie ćwiczenia będą dla was odpowiednie, zapraszamy do gabinetu RehaFit Centrum Sprawności. Na miejscu nasi fizjoterapeuci pomogą Wam odpowiednio przygotować się do sezonu. Serdecznie zapraszamy! RehaFit Centrum Sprawności Ul. Przasnyska 11 lok. U6 01-756 Warszawa (na terenie osiedla Apartamenty przy Krasińskiego) ZAPISY: tel. 22 211 34 88, 882 005 773 [email protected] www.rehafit.waw.pl

logo rehafit_4_b

logo rehafit_4_b


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
PRZECZYTAJ
słabe opady deszczu

Temperatura: 8°CMiasto: Warszawa

Ciśnienie: 1009 hPa
Wiatr: 4 km/h