Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 22 maja 2025 06:18
Reklama
TYLKO U NAS

Wykonawca podpalił drzewa i krzewy przy ul. Anny German

W poniedziałek w godzinach wieczornych mieszkaniec zgłosił Urzędowi Dzielnicy uszkodzenie około 20 grabów i dereni rosnących wzdłuż ul. Anny German. Drzewa i krzewy zostały podpalone przez firmę remontującą drogę.
Wykonawca podpalił drzewa i krzewy przy ul. Anny German
Popalone graby posadzone niespełna 5 lat temu przez Urząd Dzielnicy Żoliborz

Autor: Mateusz Durlik

W tym artykule przeczytasz o:

  • trwającym remoncie fragmentu ul. Anny German;
  • podpaleniu blisko 20 grabów i krzewów dereni znajdujących się w pasie drogowym;
  • przeprowadzonych oględzinach przez Urząd Dzielnicy;
  • planowanym spotkaniu z deweloperem ws. zniszczonej roślinności.

Od ponad roku deweloper - firma Matexi realizuje swoją inwestycję przy ul. Anny German. Obecnie kończony jest pierwszy etap inwestycji pod nazwą Sady Żoliborz. Są to dwa budynki mieszkalne Anny German 7 i 9. Ze względu na to, że drugi etap inwestycji jest od strony ul. Krasińskiego, deweloper miał za zadanie wyremontować odcinek ul. Anny German wzdłuż swojej inwestycji na podstawie umowy zawartej w maju 2022 r. z Urzędem Dzielnicy. Zgodnie z zawartymi w niej uzgodnieniami, deweloper ma za zadanie rozebrać istniejącą nawierzchnię jezdni wraz z podbudową i krawężnikami, wykonać nową podbudowę i położyć nawierzchnię asfaltową, wybudować próg zwalniający i wyniesienie przejścia dla pieszych, rozebrać istniejące chodnika i wybudować nowy wraz z podbudową. Ponadto deweloper ma za zadanie rozebrać i wykonać nową zatokę postojową wraz z podbudową, rozebrać i wybudować nowy zjazd, wykonać infrastrukturę techniczną niezbędną do funkcjonowania drogi, a także wykonać renowację trawnika i nasadzenie drzew. Wszystkie prace mają zostać wykonanie nie później niż do końca 2025 r.

Tak wyglądają nadpalone derenie rosnące w pasie drogowym ul. Anny German

Prace ruszyły od 15 maja

Prace remontowe rozpoczęły się w czwartek 15 maja. W tym czasie wykonawca zdążył zerwać starą nawierzchnię. Dojazd np. do pobliskiej szkoły odbywał się od strony ul. Rydygiera. W poniedziałek 19 maja ekipa budowlana prowadząca prace przy frezowaniu ulicy, ponadpalała blisko 20 grabów rosnących od strony Intytutu Chemii Przemysłowej, a także kilka krzewów dereni rosnących bliżej ul. Rydygiera. Tego samego dnia wieczorem Urząd Dzielnicy został zawiadomiony o całym zdarzeniu.

Urząd przeprowadził oględziny

Z informacji uzyskanych od rzeczniczki prasowej Urzędu Dzielnicy Żoliborz Donaty Wancel wynika, że we wtorek 20 maja w godzinach porannych oględziny przeprowadził osobiście Zastępca Burmistrza Tomasz Mielcarz wraz z pracownikiem Wydziału Ochrony Środowiska. „W związku z tą sytuacją zaplanowaliśmy spotkanie z przedstawicielami spółki Matexi, podczas którego poruszymy problem uszkodzenia drzew i przeprowadzenia działań naprawczych oraz przypomnimy o zasadach prawidłowego postępowania z zielenią podczas realizowanych prac” - wyjaśnia Donata Wancel. „Mamy nadzieję, że drzewa nie zostały uszkodzone w sposób uniemożliwiający prawidłową odbudowę ich korony, ale w tym momencie nie możemy tego stwierdzić z całą pewnością” - dodaje rzeczniczka prasowa Urzędu Dzielnicy. Graby były posadzone niespełna 5 lat temu. Warto dodać, że drzewa od strony Instytutu Chemii Przemysłowej nie mają szczęścia. Między 2014 a 2020 r. nie było tu żadnych drzew. Wcześniej były tposadzone klony, które zostały usunięte podczas przebudowy chodnika.

Derenie zostały posadzone 2-3 lata temu

Czekamy na dalszy rozwój sytuacji

Obecny szpaler grabów urywa się jeszcze przed przejściem dla pieszych zanim zaczyna się teren Szkoły Podstawowej nr 396. Dalej rozciągają się krzewy dereni, które ciągną się aż do ul. Rydygiera. Zostały one posadzone ze 2-3 lata temu. Również i one zostały nadpalone przez wykonawcę. Będziemy informować o dalszym losie tej sprawy, jak tylko zapadną dalsze ustalenia. 

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

Reklama
PRZECZYTAJ
Reklama
Reklama
Reklama