Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
piątek, 15 listopada 2024 03:38

Młociny: pasażerowie zmuszeni do chodzenia po błocie

Od otwarcia Galerii Młociny minęło prawie 5 lat, a klienci korzystający z komunikacji miejskiej zmuszeni są chodzić po błocie. Powodem tego jest zbyt duże natężenie pieszych na zbyt wąskim chodniku.
Młociny: pasażerowie zmuszeni do chodzenia po błocie

Autor: Wiktor Zając

Węzeł Młociny niedostosowany do obsługi klientów pobliskiej galerii handlowej

Węzeł Młociny powstał 15 lat temu podczas budowy ostatniej stacji pierwszej linii metra. Niestety podczas jego projektowania nikt nie wziął pod uwagę, że tuż obok, na terenie po ogródkach działkowych zostanie wybudowana duża galeria handlowa.

Po otwarciu Galerii Młociny w 2019 r. piesi przechodzili z węzła komunikacyjnego na drugą stronę uliczki na tyłach, gdzie znajduje się wejście na teren Huty. Następnie piesi szli wzdłuż gmachu Huty - ArcelorMittal aż do Skweru 30. Pułku Strzelców Kaniowskich i przechodzili przejściem dla pieszych przez ul. Zgrupowania AK „Kampinos”. Z uwagi na brak sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu obu ulic, jak i na przejściu dla pieszych, latem 2020 r. podjęto działania polegające na przebudowie skrzyżowania. W ramach tych prac Galeria Młociny przeprowadziła inwestycję polegającą na przedłużeniu chodnika i ścieżki rowerowej do Al. Gen. M Wittek. Nowe przejście dla pieszych wraz z sygnalizacją powstało po drugiej stronie skrzyżowania - tj. po stronie węzła Młociny.

Zaraz po lockdownie klientów korzystających z komunikacji publicznej zaczęło przybywać. Wtedy powstał nowy problem.  Coraz większa liczba osób zaczęła skracać drogę przez plac manewrowy parkingu znajdującego się na terenie węzła Młociny. Niestety urzędnicy zamiast problem rozwiązać kompleksowo w taki sposób, aby ułatwić życie mieszkańcom, woleli pójść na skróty, skutkiem czego było postawienie ogrodzenia na samym końcu parkingu. W ten sposób zmuszono pieszych do korzystania z chodnika wzdłuż drogi wewnętrznej dzielącej węzeł od terenu Huty.

Ścisk na wąskim chodmiku w oczekiwaniu na zielone światło przez ul. Zgrupowania AK "Kampinos"
Chodnik jest za wąski

Chodnik wzdłuż drogi wewnętrznej nazywanej nieoficjalnie ul. Pułku Strzelców Kaniowskich znajdujący się po stronie węzła ma 3 metry szerokości, z czego pół metra zajmują grube słupki blokujące. Tłumy poruszające się tym ciągiem są tak duże, że obok chodnika powstał przedept szeroki także na 3 metry. Oprócz tego problem powstał także na nowym przejściu przez ul. Zgrupowania AK „Kampinos”. Klienci zmierzający do galerii handlowej czekają długo na zielone światło. Napierający tłum sprawia, że piesi nie mają jak swobodnie stanąć. Następnie potok ludzi chcący przejść na drugą stronę rozdeptał trawnik na azylu.

Piesi zmuszeni są omijać zagrodzony parking P+R. Trawnik zarządzany przez ZTM zamienił się w klepisko
Galeria chce inwestować, urzędnicy blokują

O sprawę postanowiliśmy zapytać Dyrekcję Galerii Młociny czy występowała do Miasta z wnioskiem o przebudowę chodnika oraz przejścia dla pieszych oraz czy rozważała możliwość partycypacji w kosztach przebudowy.

„Na początku 2020 roku Dyrekcja Galerii Młociny podjęła rozmowy z Tramwajami Warszawskimi w celu wspólnego wypracowania planu zagospodarowania terenu przy węźle Młociny. Nasza propozycja stworzenia w tym miejscu ścieżki rowerowej oraz przebudowy chodnika nie uzyskała jednak zgody właściciela terenu. Otrzymaliśmy uzasadnienie, że właściciel planuje w tym miejscu przeprowadzenie innych prac modernizacyjnych. Jeśli będzie taka możliwość chętnie weźmiemy udział w konsultacjach otwartych dotyczących zagospodarowania terenu wokół Galerii Młociny, który pozostaje własnością innych podmiotów” - poinformował Kryspin Fic z Biura Prasowego Galerii Młociny.

O ile istniejący chodnik jest na wspólnej działce na której jest także droga wewnętrzna i administrowane są przez Urząd Dzielnicy Bielany, to sam przedept po którym należałoby poszerzyć istniejący chodnik jest już na osobnej działce administrowanej przez Zarząd Transportu Miejskiego. „Niestety, podczas budowy galerii i przebudowy pobliskiego skrzyżowania, nie przystosowano okolicznej infrastruktury do wzmożonego ruchu pieszych. Zdajemy sobie sprawę, że chodnik w tym rejonie powinien zostać poszerzony. Poszerzenie chodnika wzdłuż ulicy, mimo, że byłoby na terenie użyczonym ZTM, nie jest statutowym zadaniem ZTM. W opinii ZTM sprawa poprawy dojścia do galerii leży w kompetencjach dzielnicy” - poinformował rzecznik prasowy Zarządu Transportu Miejskiego Tomasz Kunert. „Ze względów bezpieczeństwa musieliśmy ograniczyć możliwość przejścia przez parking – piesi przechodzili przez plac z manewrującymi samochodami i dochodziło do niebezpiecznych sytuacji” - dodał rzecznik.

Płot został już sforsowany. Ostatni będą pierwszymi. Parkując najbliżej Galerii Młociny, kierowca musi dodatkowo nadrobić ponad 200 metrów


Jak poinformowała rzecznik prasowy Urzędu Dzielnicy Bielany Magdalena Borek, od początku obecnej kadencji Zarząd Dzielnicy Bielany podkreślał, że w pozwoleniu na budowę galerii handlowej nie były uwzględnione istotne zmiany układ komunikacyjnego wokół tego obiektu. „Jednocześnie Zarząd Dzielnicy Bielany w osobach burmistrza Grzegorza Pietruczuka i zastępcy burmistrza Włodzimierza Piątkowskiego prowadził rozmowy odnośnie m.in. usprawnienia połączeń, budowy chodnika oraz przeniesienia przejścia dla pieszych na ul. Zgrupowania AK „Kampinos”. Warte 3 miliony złotych prace nad przebudową układu pieszo-rowerowego wokół Galerii Młociny w całości sfinansował właściciel galerii, a zostały one przeprowadzone we współpracy z Urzędem Dzielnicy Bielany przy wsparciu władz miasta stołecznego Warszawy pod koniec września 2020 r. W trosce o bezpieczeństwo i komfort mieszkańców Bielan oraz osób odwiedzających centrum handlowe powstały nowe przejścia dla pieszych wyposażone w sygnalizację świetlną. Właściciele centrum handlowego sfinansowali także budowę nowej drogi dla rowerów oraz chodnika” - zaznaczyła Magdalena Borek.

ZTM proponował kładkę

Jak poinformował nas rzecznik prasowy Zarządu Transportu Miejskiego Tomasz Kunert, wiele lat temu analizowano możliwość przebudowy węzła Młociny, ale ze względu na szacowane wysokie koszty sprawa nie była kontynuowana. „Wtedy m.in. prowadziliśmy rozmowy ws. budowy przez galerię bezpośredniej kładki z galerii do budynku węzła” - dodał rzecznik.

Azyl na przejściu dla pieszych przez ul. Zgrupowania AK "Kampinos" jest zbyt wąski. Piesi skracają drogę, rozdeptując trawnik
Biurokratyczny absurd

Zadziwiające jest, że mimo deklaracji po stronie Galerii Młociny, aby wyłożyć pieniądze na niezbędną przebudowę, urzędnicy odbijają piłeczkę między sobą w kwestii podjęcia z Dyrekcją Galerii uzgodnień. Przytoczona przez Biuro prasowe Galerii Młociny sprawa podjęcia się przez Tramwaje Warszawskie „innych prac modernizacyjnych”, pomimo upływu 4 lat nie została w dalszym ciągu podjęta. O te „inne prace modernizacyjne” próbowaliśmy się zapytać rzecznika Tramwajów Warszawskich. Niestety nie udało nam się uzyskać żadnej odpowiedzi, gdyż znaleziony przez nas adres e-mail nie działa, a jedyną oficjalną drogą nawiązania kontaktu z rzecznikiem jest możliwość wypełniania formularzu na stronie, na którego nikt ostatecznie nie odpowiada.

Natomiast jak poinformował Urząd Dzielnicy Bielany, wszelkie zmiany na ulicach w Warszawie wprowadzane są na podstawie projektów stałej organizacji ruchu. „Ale aby zmiany zostały wdrożone w terenie, projekty te muszą zostać uzyskać zatwierdzenie Biura Zarządzania Ruchem Drogowym m.st. Warszawy (BZRD) jako jednostki nadrzędnej i zatwierdzającej wszystkie projekty organizacji ruchu na terenie m.st. Warszawy. Oznacza to, że nawet jeśli zarządca drogi (Dzielnica lub Zarząd Dróg Miejskich) opowie się za pewnymi modyfikacjami na danej ulicy, to niekoniecznie uzyskają proponowane rozwiązania zatwierdzenie w BZRD, co uniemożliwi ich wprowadzenie w terenie. Jednocześnie BZRD jako jednostka nadrzędna może wnieść swoje uwagi i na etapie zatwierdzania zaproponować zmodyfikowane lub inne rozwiązania niż proponowane. BZRD zatwierdzając projekty stałej organizacji ruchu może wziąć pod uwagę istniejący na danym obszarze układ drogowy, którego zmiana, nawet drobna, mogłaby pogorszyć warunki ruchu na okolicznych ulicach, a także obsługę komunikacyjną dla rejonu lub osiedla” - wyliczała rzecznik prasowy Urzędu Dzielnicy Bielany Magdalena Borek.

Każdy idzie w swoim tempie. Tak duży potok pieszych nie łatwo jest wyprzedzić lub wyminąć
ZTM nie wychodzi na przeciw oczekiwaniom pasażerów

Działka 7 z obrębu 7-11-08 na której znajduje się cały węzeł komunikacyjny ma użytek „Ti” inne tereny komunikacyjne i jest własnością Skarbu Państwa w użytkowaniu Zarządu Transportu Miejskiego w Warszawie. Z informacji otrzymanych od  Biura Mienia Miasta i Skarbu Państwa wynika, że grunt został użyczony Zarządowi Transportu Miejskiego na okres 3 lat. „Obecnie na wniosek ZTM-u Biuro Mienia Miasta i Skarbu Państwa proceduje użyczenie gruntu pod dotychczasowe przeznaczenie, czyli pod obsługę i eksploatację węzła komunikacyjnego Młociny na kolejny okres” - dodała rzecznik prasowy Urzędu Dzielnicy Bielany.

Mimo, że terenem gdzie jest klepisko administruje Zarząd Transportu Miejskiego, ten nie czuje się kompetentny aby zająć jakiekolwiek stanowisko w kwestii przebudowy chodnika. I tak biurokratyczny absurd staje się sporem między kilkoma jednostkami organizacyjnymi podlegającymi jednemu Urzędowi i Prezydentowi Miasta.

 

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

PW 15.03.2024 10:24
Galeria powstała na terenie po Technikum Mechaniczn i szpitalu Huty Warszawa.

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

zachmurzenie małe

Temperatura: 5°C Miasto: Warszawa

Ciśnienie: 1019 hPa
Wiatr: 23 km/h