Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
piątek, 23 maja 2025 00:18
Reklama

Koniec remontu na wiadukcie przy Arkadii

Remont odcinka torów tramwajowych w al. Jana Pawła II – między przystankami Rondo „Radosława” i Plac Grunwaldzki – dobiega końca. Tramwaje wrócą na trasę od poniedziałku 26 maja.
  • Źródło: Tramwaje Warszawskie
Koniec remontu na wiadukcie przy Arkadii
Remont odcinka torów tramwajowych w al. Jana Pawła II – między przystankami Rondo „Radosława” i Plac Grunwaldzki – dobiega końca. Tramwaje wrócą na trasę od poniedziałku 26 maja.

Źródło: Tramwaje Warszawskie

W tym artykule przeczytasz między innymi o:

  • zakończeniu remontu torowiska
  • trasach tramwajowych

Na wiadukcie w ciągu al. Jana Pawła II znajduje się jeden z najbardziej obciążonych odcinków sieci tramwajowej. Torowisko wymagało remontu nie tylko z uwagi na zużycie elementów infrastruktury, ale także komfort przejazdu. Prace w tym miejscu ruszyły pod koniec marca, otwierając tegoroczny sezon remontowy.

Roboty, które objęły w sumie 1330 metrów toru pojedynczego, były prowadzone przede wszystkim siłami własnymi zakładu torowego Tramwajów Warszawskich. Na przyczółkach wiaduktu wymieniono bądź wykonano zabudowę torowiska z ok. 2300 ton kruszywa. Położono ok. 1200 podkładów i ułożono 1800 m szyny.

Na samym wiadukcie naprawione zostały ubytki konstrukcji nośnej i dylatacje pod torowiskiem, wykonano też nową hydroizolację. W końcowym etapie położono nowe prefabrykowane płyty – o łącznej powierzchni ok. 1200 m2 oraz masie ponad 500 ton – i ok. 900 m nowych szyn.

Ostatnie prace na wiadukcie

W tym tygodniu finał prac – spawanie, zabudowa i zalewanie położonych szyn specjalnymi żywicami, a także prace brukarskie przy torowisku oraz początek odtwarzania zieleni. W weekend przeprowadzone zostaną testy ruchowe nowego torowiska – przy użyciu wozu diagnostycznego i tramwaju liniowego.

Zamknięcie trasy Tramwaje Warszawskie wykorzystały także do przeprowadzenia prac na przyległych odcinkach. Odświeżono zabudowę toru przy przystanku Rondo „Radosława” 10. Wykonano także prace naprawcze w rejonie skrzyżowania Broniewskiego i al. Jana Pawła II, gdzie wymienili najbardziej zużyte fragmentu rozjazdów. Do tego przeprowadzili frezowanie regeneracyjne szyn na ul. Popiełuszki, które objęło ok. 1800 metrów toru pojedynczego (3600 metrów szyny).

Będzie szybciej i wygodniej

Tramwaje wrócą na trasę łączącą Śródmieście z Żoliborzem i Bielanami w pierwotnie zaplanowanym terminie – od poniedziałku 26 maja. Wymierną korzyścią i odczuwalną zmianą będzie zniesienie występujących tutaj ograniczeń prędkości do 10 i 20 km/h – tramwaje pojadą z pełną, dopuszczalną przez zarządcę drogi prędkością.  Efektem tej zmiany będzie skrócenie czasu przejazdu tramwajów. 

Po wznowieniu ruchu tramwajów kontynuowane będą prace brukarskie przy torowisku. Roboty związane z zieloną zabudową torów na przyczółkach i rekultywacją zieleni zakończą się wczesną jesienią – wtedy na dojazdach do wiaduktu (na torowisku wykonanym w konstrukcji klasycznej, podsypkowej) ułożymy rozchodnik.

Jak pojadą tramwaje

W niedzielę 25 maja demontowany będzie tymczasowy rozjazd nakładkowy przy przystanku Pl. Grunwaldzki, dzięki któremu możliwe było utrzymanie ruchu tramwajów na ul. Broniewskiego. Równolegle będą naprawiane tory na ulicy  Nocznickiego przy wjeździe do węzła komunikacyjnego Młociny. Tramwaje nie będą jeździły ulicą Broniewskiego, Wólczyńską i Nocznickiego między pl. Grunwaldzkim a pętlą Piaski oraz al. Reymonta a węzłem Młociny oraz Popiełuszki między rondem Zgrupowania AK „Radosław” a Słowackiego.

W tym dniu (25 maja) nie zmienią się aktualnie obowiązujące trasy tramwajów linii 16, 17, 22, 24, 27, 33 oraz autobusów Z17. Kursowanie tramwajów 73 zostanie zawieszone, a 26 i 78 pojadą skróconą trasą do pętli Piaski. Wydłuży się trasa zastępczej linii autobusowej Z33 – autobusy pojadą z ronda Zgrupowania AK „Radosław” do Młocin ulicami  Reymonta, Wólczyńską i Nocznickiego.  

Poniedziałek 26 maja

Od poniedziałku 26 maja na wiadukt wrócą linie, które kursowały tutaj wcześniej. I tak, na trasę Piaski – Miasteczko Wilanów wrócą tramwaje linii 16; 22 ponownie będą jeździły trasą Rondo Wiatraczna – Piaski; 24 Nowe Bemowo – Gocławek, a 27 Metro Marymont – Cmentarz Wolski. Na swojej stałej trasie, między Osiedlem Górczewska a Dworcem Wschodnim, będą kursowały składy 28. 17 wróci na ulicę ks. Popiełuszki i w al. Jana Pawła II, ale na Mokotowie będzie dojeżdżała do stacji metra Pole Mokotowskie, bo na skrzyżowaniu Alei Niepodległości i Rakowieckiej trwa budowa torowiska tramwajowego. Z tego powodu na trasie zmienionej pozostanie linia 33 – tramwaje będą jeździły z Młocin na plac Narutowicza.

Przestaną kursować tramwaje linii 73 i 78 oraz autobusy zastępcze Z17 i Z33. 

Uruchomiona zostanie tramwajowa linia uzupełniająca 71 na trasie Plac Narutowicza – Filtrowa – Krzywickiego – Nowowiejska – al. Niepodległości –Chałubińskiego – al. Jana Pawła II – ks. Popiełuszki – Metro Marymont. Drugą uzupełniającą linią tramwajową będzie 76 – tramwaje o tym numerze zastąpią w rozkładzie kursy „szesnastki”, które wcześnie jeździły na skróconej trasie Miasteczko Wilanów – Muranowska. Składy 76 będą kursowały trasą: Miasteczko Wilanów – al. Rzeczypospolitej – Jana III Sobieskiego – Belwederska – Spacerowa – Goworka – Puławska – Marszałkowska – Plac Bankowy – al. „Solidarności – Młynarska – Obozowa – Dywizjonu 303 – Radiowa – Powstańców Śląskich – Nowe Bemowo.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

Reklama
PRZECZYTAJ
umiarkowane opady deszczu

Temperatura: 11°C Miasto: Warszawa

Ciśnienie: 1007 hPa
Wiatr: 15 km/h

Reklama
Reklama
Reklama