Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 1 maja 2025 17:47
Reklama

Zmiana rozkładu jazdy pociągów

15 grudnia zmienił się rozkład jazdy pociągów wszystkich przewoźników. Nowy rozkład będzie obowiązywał do marca przyszłego roku. Zobaczcie najważniejsze zmiany.
  • Źródło: Radio Kolor
Zmiana rozkładu jazdy pociągów
15 grudnia zmienił się rozkład jazdy pociągów wszystkich przewoźników. Nowy rozkład będzie obowiązywał do marca przyszłego roku. Zobaczcie najważniejsze zmiany.

W tym artykule przeczytasz między innymi o:

  • zmianach w rozkładach jazdy
  • poszczególnych pociągach SKM

Jak podaje Radio Kolor połowa grudnia to okres, w którym zmieniają się rozkłady wszystkich pociągów w całej Polsce. Stabilny i łatwy do zapamiętania rozkład jazdy Szybkiej Kolei Miejskiej już od tej niedzieli, który wynika m.in. z zakończenia prac przy modernizacji stacji Warszawa Zachodnia.

Najważniejsze to stabilny i cykliczny rozkład jazdy, więcej pociągów na linii legionowskiej (3 w przeciągu godziny), więcej kursów na linii obwodowej przez Warszawę Gdańską oraz lepsza obsługa połączeń kolejowych z Lotniskiem Chopina.

Zobaczcie jak to wygląda w praktyce:

S1

Pociągi SKM S1 będą kursowały z częstotliwością co około 30 minut przez cały dzień. W pełnej relacji z Pruszkowa do Otwocka pojedzie 37 pociągów, a w odwrotnej relacji – 38 pociągów. Pierwsze poranne połączenia rozpoczną bieg na stacji Warszawa Zachodnia – w kierunku Otwocka lub Warszawa Wschodnia – w kierunku Pruszkowa. Natomiast ostatnie, wieczorne kursy z Otwocka zakończą się na stacji Warszawa Zachodnia, a te z Pruszkowa na stacji Warszawa Wschodnia.

S2

Pociągi SKM S2 wracają na swoją stałą trasę do Sulejówka Miłosny. Połączenia będą realizowane przez cały dzień z częstotliwością co około 30 minut, a rozkład będzie łatwy do zapamiętania – pociągi będą odjeżdżały ze stacji przy porcie lotniczym 25 i 55 minut po każdej pełnej godzinie.

Wydłużone zostały godziny kursowania. Pierwszy poranny pociąg do Lotniska Chopina dotrze o 4:33, a ostatni wieczorny w stronę Sulejówka odjedzie o 23:55. Do obsługi kursów w najpopularniejszych godzinach rano i po południu zostaną skierowane dłuższe składy.

W dni powszednie w pełnej relacji pomiędzy Lotniskiem Chopina a Sulejówkiem Miłosną pojedzie 38 par pociągów, a w dni wolne od pracy – 37. Pozostałe, wczesno poranne lub późno wieczorne połączenia będą realizowane w skróconej relacji i rozpoczną lub zakończą bieg na stacjach Warszawa Zachodnia lub Warszawa Wschodnia. Połączenie centrum stolicy z lotniskiem jest uzupełniane przez pociągi linii S3 oraz RL Kolei Mazowieckich (Lotnisko Chopina – Modlin przez Warszawę Centralną).

S3

Pociągi SKM S3 od nowego rozkładu jazdy będą kursowały między Lotniskiem Chopina a Legionowem przez dalekobieżną linię średnicową i stację Warszawa Centralna. W pełnej relacji, we wszystkie dni tygodnia co około 60 minut, do Legionowa pojedzie 17 pociągów, a do Lotniska Chopina – 18. Dwa pierwsze poranne połączenia będą realizowane na skróconej trasie, ze stacji Warszawa Zachodnia. Natomiast ostatni pociąg z Lotniska Chopina skończy bieg na stacji Warszawa Wschodnia, a ostatni z Legionowa – na stacji Warszawa Zachodnia.

Do lotniska dojeżdżają także pociągi linii S2 oraz RL Kolei Mazowieckich. Podróżni zmierzający do centrum

 Warszawy mogą, dzięki łatwym przesiadkom na pociągi linii S4 i S40 oraz pociągi KM, sprawnie dostać się na stację Warszawa Gdańska i skorzystać z metra M1 lub na Rondzie S. Starzyńskiego (przystanek Warszawa ZOO) wybrać tramwaj i skierować się w rejon Dworca Wileńskiego.

S4

Pociągi SKM linii S4 będą tak jak dotychczas, łączyły Piaseczno z Legionowem i Zegrzem Południowym przez linię obwodową i stację

 Warszawa Gdańska. W dni powszednie w pełnej relacji, z częstotliwością co 60 minut, do Zegrza Południowego pojedzie 19, a do Piaseczna – 18 pociągów. W dni wolne od pracy na trasie Piaseczno – Zegrze Południowe pojadą 4 pary pociągów. Pozostałe pociągi, poza pierwszymi porannymi oraz ostatnimi wieczornymi, będą kursowały pomiędzy Piasecznem a Wieliszewem.

S40

W dni powszednie linia będzie kursowała na nowej, wydłużonej trasie z Piaseczna do Wieliszewa lub Radzymina (przez Warszawę Gdańską) a nie – jak do tej pory – do Warszawy Głównej. W pełnej relacji, z Piaseczna do Radzymina będzie 10 połączeń, a w odwrotnej – z Radzymina do Piaseczna – 12 połączeń. Ponadto, 8 pociągów skończy, a 7 rozpocznie bieg w Wieliszewie. Natomiast ostatni, wieczorny pociąg z Piaseczna dotrze do stacji Legionowo Piaski.

Koleje Mazowieckie

Według nowego rozkładu będą także kursowały pociągi Kolei Mazowieckich.

Dobrą informacją dla pasażerów linii R1 jest uruchomienie dodatkowych połączeń do lub z Grodziska Mazowieckiego w czasie popołudniowego szczytu przewozowego oraz jednego w godzinach wieczornych.

Podróżni linii R7 będą mieli więcej połączeń w godzinach porannych do Warszawy Zachodniej, a linii R8 – cztery nowe przyspieszone połączenia Warszawa – Radom w porannym i popołudniowym szczytem przewozowym.

Jak powiedziała nam Donata Nowakowska, rzeczniczka przewoźnika, łatwiej będzie też dostać się pociągami regionalnymi z Mazowsza na Warmię i Mazury.

Na linii R62 pojawi się więcej połączeń. Nowością jest wydłużenie relacji dwóch par pociągów Kolei Mazowieckich do Szczytna. Dzięki współpracy z POLREGIO pasażerowie będą mieli więcej możliwości przejazdu z Olsztyna do Ostrołęki.

Ważna informacja

Od 15 grudnia przestaje obowiązywać honorowanie wszystkich rodzajów biletów WTP w pociągach Kolei Mazowieckich wprowadzone na czas przebudowy stacji Warszawa Zachodnia i utrudnień w ruchu pociągów z tym związanych. Z przejazdów pociągami KM można nadal korzystać z ważnymi biletami WTP – dobowymi i dłuższymi.

źródło: Radio Kolor


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

Reklama
PRZECZYTAJ
Reklama
Reklama
Reklama