Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
sobota, 9 listopada 2024 11:05

Debata samorządowa z liderką i liderami list do Rady Miasta (okręg Bielany - Żoliborz)

W czwartek (28 marca) odbyła się debata samorządowa z liderką i liderami list do Rady Miasta z okręgu Bielany - Żoliborz. Głównymi tematami debaty była Strefa Czystego Transportu, strefa płatnego parkowania niestrzeżonego, przyszłość komunikacji miejskiej oraz zagospodarowanie przestrzenne na Bielanach.

W debacie samorządowej udział wzięło pięciu kandydatów będącymi liderami list do Rady Miasta w okręgu Bielany - Żoliborz: Kacper Pietrusiński (Koalicja Obywatelska), Marta Szczepańska (Lewica/Miasto jest Nasze), Dariusz Figura (Prawo i Sprawiedliwość), Jan Strzeżek (Trzecia Droga) oraz Bartłomiej Dziubak (Bezpartyjni). 

Strefa Czystego Transportu (SCT)

Temat Strefy Czystego Transportu budzi dużo emocji. Kandydaci w tej sprawie mają różne zdanie. Zdaniem Kacpra Pietrusińskiego forma w jakiej strefa została przyjęta było wynikiem długiej dyskusji i kompromisu. "Wprowadzanie strefy jest wpisane na wiele lat. Uczyńmy pierwsze kroki. Jeśli strefa się sprawdzi, będziemy myśleć o jej poszerzaniu" - wyjaśnił kandydat Koalicji Obywatelskiej. Przeciwko wprowadzeniu tej strefy wypowiedział się Dariusz Figura. "Są lepsze metody, niż wykluczanie kogoś. w poprawie jakości powietrza. Smog to m.in. kopciuchy czy korki. Samochody na niskich biegach mocno zanieczyszczają powietrze" - dodał. Podobne zdanie w tej sprawie miał Bartłomiej Dziubak, który wskazał, że duży SUV spalający trzy razy więcej benzyny, może wjeżdżać do centrum, a cinquecento nie może. Jan Strzeżek stwierdził, że jeśli zostanie wybrany do Rady, będzie głosował przeciwko rozszerzeniu SCT. Z kolei radna Szczepańska jest za rozwojem strefy. 

Strefa płatnego parkowania niestrzeżonego (SPPN)

Obecnie mamy dysonans między Żoliborzem a Bielanami w kwestii strefy płatnego parkowania niestrzeżonego. Odkąd Żoliborz przyjął strefę ewidentnie widać, że na Bielanach stoi znacznie więcej zaparkowanych samochodów niż kiedyś. Często właśnie na Bielanach mieszkańcy przesiadają się m.in. do metra. Zdaniem radnego Figury dalszy rozwój SPPN ma sens, o ile zostanie zachowany bilans miejsc postojowych, zostaną przeprowadzone konsultacje społeczne w transparentny sposób oraz będzie w tej sprawie opinia Rady Dzielnicy. Z kolei Marta Szczepańska zaznaczyła, że obecnie problem parkowania przeniósł się na Bielany, odkąd SPPN została wprowadzona na Żoliborzu. "Mieszkańcy Bielan o tym boleśnie się przekonali" - dodała. Jan Strzeżek nie jest zwolennikiem wprowadzenia strefy na terenie całych Bielan. "Chciałbym skonsultować propozycję wprowadzenia strefy z każdym osiedlem osobno" - zaznaczył. 

Ważną kwestią poruszoną podczas debaty było twierdzenie Lewisa-Mogridge'a, (czyli pogląd, że poszerzanie ulic nie prowadzi do zmniejszenia zatłoczenia, gdyż poszerzenie drogi zachęca kierowców bardziej do korzystania z takiej czy innej trasy). Każdy z uczestników debaty wyraził nieco inny pogląd w kwestii zwężenia ulic w centrum Warszawy. Radna Szczepańska wyraziła pełną aprobatę w kwestii zawężania ulic. Z kolei Dariusz Figura nie jest zwolennikiem zwężania ani poszerzania istniejących dróg. Podobnie w kwestii zmniejszania liczb miejsc postojowych w centrum. Uważa, że miejsca te sukcesywnie powinny zostać przeniesione na parkingi podziemne, aby uwolnić przestrzeń na powierzchni z nadmiaru parkujących tam aut. 

Przyszłość komunikacji miejskiej

Autobusy

Internauci zwrócili uwagę, że największą uciążliwością jest brak komunikacji autobusowej na Żoliborzu Południowym. Radna Szczepańska podkreśliła, że komunikacja w tej części dzielnicy jest piętą Achillesową. "Poruszyliśmy podczas kampanii ideę szkolnego autobusu. Można byłoby uwzględnić zmianę podziału okręgów szkolnych i dowozić takim autobusem lokalnie, w podobny sposób jak zrobiono to w Wilanowie" - dodała radna.

Metro

Radny Figura zwrócił uwagę na potrzebę rozbudowy linii metra. "Dla Żoliborza istotny wpływ będzie miała budowa linii M4 i M5 ze stacją przesiadkową metra na Marymoncie. Duży wpływ będzie miało połączenie dla osiedli Ruda i Potok" - zaznaczył. "Istotną kwestią jest budowa sieci obwodnic dla całej Warszawy, które odciążą ruch samochodów w centrum, a także rozbudowa sieci tramwajowych" - dodał. 

Kolej

Kacper Pietrusiński stwierdził, że bardzo chciałby się zgodzić z radnym Figurą, lecz rząd Prawa i Sprawiedliwości uruchomił mechanizm, który ograniczył finansowo realizację istotnych inwestycji. "Będzie nam zależało, żeby wybudować czwartą linię metra w miarę szybko" - dodał. 

Przyszłość ul. Powązkowskiej

Podczas debaty wielokrotnie pojawiły się postulaty w kwestii przyszłości ul. Powązkowskiej. Ulica zdecydowanie wymaga remontu i dostosowania jej pod względem dostępności do węzłów przesiadkowych czy rozważenia potrzeby budowy linii tramwajowej. Za budową tramwaju opowiada się radna Szczepańska. Z kolei Kacper Pietrusiński oraz Dariusz Figura są za konsultacjami społecznymi z mieszkańcami. Jednocześnie zwrócili uwagę, że w przypadku tej ulicy, lepszym rozwiązaniem byłby autobus. 

Co dalej z planami zagospodarowania przestrzennego na Bielanach?

Kandydat Prawa i Sprawiedliwości wyjaśnił, że Warszawa w przeciwieństwie do innych miast ma najmniej pokryte tereny planami miejscowymi. "Plan miejscowy dla Żoliborza Południowego był procedowany 11 lat" - dodał. Kacper Pietrusiński wyjaśnił, że przygotowanie planów zagospodarowania przestrzennego wymaga udziału fachowców, których brakuje, jest bardzo drogi i pracochłonny. "Mamy malutkie zamieszanie po rządach Prawa i Sprawiedliwości w związku ze zmianami polegającymi na przygotowaniu planu ogólnego, zamiast nowego studium" - zaznaczył kandydat Koalicji Obywatelskiej. Kwestia Bielan nie posiadającego zagospodarowania przestrzennego w ok. 50% stał się w ostatnim czasie bardzo głośny po tym jak Warszawska Spółdzielnia Mieszkaniowa złożyła wnioski o wydanie 78 wniosków na budowę, w tym nadbudowę istniejących budynków z początku lat 70. 

Całą debatę można obejrzeć klikając poniższy link:

DEBATA SAMORZĄDOWA LIDERKI I LIDERÓW DO RADY MIASTA (okręg Bielany - Żoliborz)

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

PRZECZYTAJ
zachmurzenie duże

Temperatura: 5°C Miasto: Warszawa

Ciśnienie: 1034 hPa
Wiatr: 18 km/h