Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
piątek, 6 grudnia 2024 18:03
Reklama

Na mrozy nie ma jak sauna

Parowa, sucha, na podczerwień, ziołowa? W miejskich saunach, które znajdują się w ofercie dzielnicowych ośrodków sportu można się zregenerować i odprężyć.
Na mrozy nie ma jak sauna

Źródło: UM Warszawa

Zimą w Warszawie może być naprawdę gorąco. Niemal w każdej dzielnicy Warszawy można skorzystać z miejskiej sauny, a często ośrodki sportowe oferują dodatkowe usługi odnowy biologicznej. Seanse w saunie mają wiele zalet - odprężają i dobroczynnie wpływają na nasz układ odpornościowy, ale warto pamiętać, że m.in. ze względów zdrowotnych nie są polecane dla każdego - przypomina Renata Kaznowska, zastępczyni prezydenta m.st. Warszawy odpowiedzialna m.in. za miejski obszar sportu i rekreacji.

Na Żoliborzu działa znakomicie wyposażone saunarium w OSiR Żoliborz przy ulicy Potockiej 1. W obiekcie dostępne są: sauna sucha, fińska, parowa i infrared. Ośrodek oferuje również nocne pływanie i saunowanie.

Sauna sucha
Panuje w niej temperatura od 90°C do 100°C i wilgotność powietrza na poziomie 10% – 20%. Sauna sucha hartuje i pielęgnuje ciało, łagodzi bóle mięśni, oczyszcza z toksyn, usuwa zmęczenie, przyspiesza przemianę materii. Maksymalnie korzystać z żoliborskiej sauny może jednocześnie 12 osób.
 

Sauna fińska
Temperatura od 75°C do 80°C, wilgotność powietrza 5% – 15%. Sauna fińska poprawia samopoczucie, wzmacnia układ oddechowy oraz układ odpornościowy, łagodzi bóle reumatyczne, oczyszcza z toksyn, zwiększa siły witalne, poprawia nastrój, relaksuje. Maksymalna liczba osób – 15.

Sauna parowa
Temperatura od 45°C do 60°C, wilgotność powietrza 40% – 100%. Wskazana dla osób rozpoczynających przygodę z saunowaniem. Poprawia samopoczucie, krążenie krwi, wygląd skóry, wzmacnia i oczyszcza organizm z toksyn, zwiększa wydolność i hartuje organizm.
Maksymalna liczba osób – 5.
 

Sauna infrared
Temperatura od 50°C do 60°C, wilgotność powietrza ok. 10%. Wskazana dla dzieci, seniorów oraz osób, które źle znoszą wysokie temperatury w innych saunach. Łagodzi bóle kręgosłupa, mięśni i stawów, zapobiega infekcjom górnych dróg oddechowych, poprawia wygląd skóry, oczyszcza z toksyn.
Maksymalna liczba osób – 2 (bez reżimu sanitarnego).
 

Jedno wejście do sauny powinno trwać ok. 5-15 minut, a całkowity czas nie powinien przekraczać 30 minut dziennie np. 2×15 min. lub 3×10 min. Sensowne jest korzystanie z sauny 2-3 razy w tygodniu. Po każdym wyjściu z sauny należy wziąć prysznic naprzemienny zimną-gorącą wodą i odpocząć 10-15 minut. Zaleca się, by dzieci do 12 lat korzystały z sauny tylko raz dziennie. Warto pamiętać, że przebywając w saunie nie należy pić napojów, zwłaszcza alkoholowych i zbyt wiele jeść. Do sauny najlepiej wchodzić ok. 2 godz. po posiłku, a przed skorzystaniem warto skorzystać z toalety, by nie przerywać seansu. Nie wolno też smarować ciała lub twarzy żadnymi kremami, gdyż powoduje to zmniejszenie powierzchni ciała, która wydala pot.
Lepiej nie wchodzić do sauny bezpośrednio po przebywaniu na mrozie. Lepiej ogrzać się nieco przed wejściem. Przed wejściem do sauny suchej dobrze jest wytrzeć ciało, bo kropelki na skórze mogą poparzyć.

Żoliborskie saunarium czynne jest od poniedziałku do czwartku w godz. 06:00 – 10:00 oraz 16:30 – 22:30 (ostatnie wejście o godz. 21:30), w piątek  – godz. 06:00 – 10:00 oraz 16:30 – 00:45 (ostatnie wejście 23:45), w sobotę – godz. 07:30 – 00:45 (ostatnie wejście 23:45) i niedzielę – godz. 07:30 – 22:30 (ostatnie wejście o godz. 21:30).
Odbywają się też seanse saunowe w poniedziałki z saunamistrzynią Agatą – godz. 19:30, 20:15, 21:00, wtorki i czwartki z saunamistrzem Mateuszem – godz. 19:15, 19:45, 20:20 oraz w środy i piątki z saunamistrzem Witkiem – godz. 20:15, 21:00, 21:45. W piątki i soboty, godz. 23:00 – 00:45 odbywa się nocne pływanie i saunowanie.

Po sąsiedzku, na Bielanach dwie sauny typu fińskiego: damska i męska dostępne są w ofercie Centrum Rekreacyjno-Sportowego przy ulicy Conrada 6.. Każda z nich składa się z trzech pomieszczeń: szatni, toalet oraz sauny właściwej, w której znajdują się dwie ławki i piec.
Sauna fińska, znana także jako sauna sucha, albo fińska łaźnia, wyróżnia się najwyższą temperaturą ze wszystkich saun – od 60 do 110 stopni Celsjusza, przy równoczesnej niskiej wilgotności rzędu 5-15%. Sercem sauny fińskiej jest piec, który ogrzewa kamienie, siedziska i oparcia. Z każdej sauny w CRS Bielany może jednocześnie korzystać do 5 osób. Sauny czynne są od poniedziałku do piątku w godzinach 6.00 – 22.00, a w soboty i niedziele 8.00 – 22.00.

Z Żoliborza niedaleko jest też do sauny ośrodka „Inflancka” przy ulicy Inflanckiej 8. obiekt oferuje kompleks saun (fińska, infrared, biosauna, łaźnia turecka). Od stycznia ośrodek organizuje seanse saunowe: i tak - wtorki to dzień saunowy wyłącznie dla kobiet, środy to dzień z seansami saunowymi zarówno dla kobiet jak i mężczyzn, a czwartki to dzień saunowy wyłącznie dla mężczyzn.

Pełna lista miejskich saun, które znajdują się w ofercie dzielnicowych ośrodków sportu i obiektów „Aktywnej Warszawy” dostępna jest na stronie stołecznego ratusza. Warto skorzystać, bo sauna w mroźne dni odświeża, poprawia samopoczucie, wzmacnia i hartuje.
 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

Reklama
PRZECZYTAJ
zachmurzenie małe

Temperatura: 2°C Miasto: Warszawa

Ciśnienie: 1012 hPa
Wiatr: 19 km/h

Reklama
Reklama
Reklama