Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 12 grudnia 2024 11:41
Reklama

Nie dla sprzedaży alkoholu nocą

Stowarzyszenie "Miasto jest Nasze" chce doprowadzić do ogólnomiejskich konsultacji społecznych dotyczących ograniczenia sprzedaży alkoholu w sklepach i na stacjach benzynowych w Warszawie w godzinach 22:00-6:00 oraz ograniczenia liczby punktów sprzedaży alkoholu. Aby to zrobić potrzebne jest poparcie minimum 1000 dorosłych mieszkańców i mieszkanek Warszawy

Autor: Miasto jest Nasze

Źródło: Miasto jest Nasze

W tym artykule przeczytasz o:

  • konsultacjach w sprawie ograniczenia sprzedaży alkoholu w godzinach nocnych
  • korzyściach, jakie przyniosło wprowadzenie takiego ograniczenia w innych polskich miastach
  • jak poprzeć inicjatywę i złożyć swój podpis pod wnioskiem

Stowarzyszenie „Miasto jest Nasze” ma pomysł jak skłonić władze Warszawy do wprowadzenia ograniczeń w handlu alkoholem w godzinach nocnych. Takie ograniczenie obowiązuje już od jakiegoś czasu w Krakowie, Poznaniu, Katowicach, Wrocławiu, Olsztynie i prawie 200 innych gminach w Polsce. Dlaczego zdaniem stowarzyszenia podobne ograniczenia warto wprowadzić także w Warszawie? Bo, jak pokazują dane, zakaz nocnego handlu alkoholem przekłada się na wiele pozytywnych zmian społecznych. Emblematyczny jest zwłaszcza przykład Krakowa, gdzie po godzinie 22.00 alkohol dostępny jest wyłącznie w klubach, barach, restauracjach i innych posiadających koncesje lokalach gastronomicznych. Już w dwa miesiące po wprowadzeniu ograniczeń liczba wykroczeń w ciągu doby spadła o ok. 28% a w ciągu samej nocy ponad 50%. Warto pamiętać, że alkohol w Polsce jest sporym problemem. Jego spożycie wciąż rośnie, rośnie też liczba uzależnionych, co rodzi ogromne problemy zdrowotne i społeczne. W dodatku coraz młodsi sięgają po napoje wyskokowe. Z badań wynika że ponad 30% polskich 12-latków zna już smak alkoholu. Skoro więc przykład innych polskich miast pokazuje, że ograniczenie dostępności alkoholu działa, to może warto się zastanowić nad wprowadzeniem tego pomysłu także w Warszawie?

Tymczasem radni stolicy konsekwentnie odmawiają podjęcia tematu. W lutym tego roku większością głosów odrzucili petycję dotyczącą ograniczeń w sprzedaży alkoholu przygotowaną przez stowarzyszenia „Miasto jest Nasze” i „Porozumienie dla Pragi”, dotyczącą ograniczeń w sprzedaży alkoholu. - Włodarze Warszawy nie poszli drogą innych dużych miast w Polsce, takich jak: Wrocław, Kraków, Katowice, Olsztyn czy gmin wokół Warszawy, uznając, że biznes jest najważniejszy.” - mówi Hubert Matysiak ze stowarzyszenia „Miasto jest nasze”.

Stowarzyszenie nie poddaje się jednak i chce skłonić władze Warszawy do podjęcia dialogu z mieszkańcami . - Możemy to zrobić poprzez ogólnomiejskie konsultacje społeczne dotyczące ograniczenia sprzedaży alkoholu w sklepach i na stacjach benzynowych w Warszawie w godzinach 22:00-6:00 oraz ograniczenia liczby punktów sprzedaży alkoholu. Potrzebujemy poparcia minimum 1000 dorosłych mieszkańców i mieszkanek Warszawy pod wnioskiem o ich przeprowadzenie. - mówi Matysiak.

Wniosek można ściągnąć ze strony: https://miastojestnasze.org/wp-content/uploads/2023/05/wniosek-konsultacje-spoleczne.pdf. Można go też dostarczyć do siedziby stowarzyszenia „Miasto jest Nasze: ul. Boduena 4, Śródmieście (dyżury w każdy wtorek w godz. 19:30-20:30) lub siedziby stowarzyszenia Porozumienie dla Pragi”, ul. Łochowska 1/29 (dyżury w każdą środę 18:00-20:00).

Mieszkańcy Żoliborza mogą też skontaktować się bezpośrednio z Hubertem Matysiakiem za pośrednictwem jego konta na Facebooku (https://www.facebook.com/hubert.matysiak) - Wystarczy że napiszesz do mnie na priv i się umówisz gdzieś na Żoliborzu. Chętnie się przejdę po twój podpis. Możesz też wydrukować wniosek i zebrać podpisy wśród członków rodziny (uwaga: nie jest wymagany PESEL). Każdy podpis ma znaczenie! - deklaruje Matysiak.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

Reklama
PRZECZYTAJ
Reklama
Reklama
Reklama