Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
czwartek, 26 czerwca 2025 11:57
Reklama
TYLKO U NAS

Walne Zgromadzenie wybrało nową Radę Nadzorczą. Barbara Różewska odwołana z funkcji prezesa WSM

24 czerwca odbyła się ostatnia część Walnego Zgromadzenia, podczas której spółdzielcy z ostatnich sześciu osiedli zdecydowali o dalszych losach WSM. Wybrano nową Radę Nadzorczą i odwołano Barbarę Różewską
Walne Zgromadzenie wybrało nową Radę Nadzorczą. Barbara Różewska odwołana z funkcji prezesa WSM

Autor: Wiktor Zając

W tym artykule przeczytasz o:

  • wyborach do Rady Nadzorczej Warszawskiej Spółdzielni Mieszkaniowej;
  • trzeciej i zarazem ostatniej części Walnego Zgromadzenia WSM;
  • absolutorium i wniosku o odwołanie prezes Spółdzielni;
  • terminie zwołania pierwszego posiedzenia Rady Nadzorczej. 

Na trzeciej części Walnego Zgromadzenia Warszawskiej Spółdzielni Mieszkaniowej o oprócz odczytania sprawozdań i głosowania nad absolutorium dla Zarządu, mieszkańcy z osiedli: Żoliborz II, Żoliborz III, Zatrasie, Nowodwory, Hery i Ceramiczna wybierali swoich przedstawicieli do Rady Nadzorczej. Spółdzielcy wybrali 30 członków Rady Nadzorczej spośród 59 kandydatów.

Przewodniczący zebrania Marcin Sosiński zadaje niewygodne pytania prezes Barbarze Różewskiej

Decydująca część Walnego Zgromadzenia

Zebranie rozpoczęło się z ponad 30 minutowym opóźnieniem. Powodem były długie kolejki w oczekiwaniu na weryfikację numerów członkowskich i pełnomocnictw, a także w oczekiwaniu na wydanie mandatu i pilota do głosowania. Zebranie otworzyła sama prezes WSM Barbara Różewska. Po powitaniu zgromadzonych członków Spółdzielni, odśpiewano hymn państwowy oraz hymn WSM pt. "Szklarniacy". Nie zabrakło też pocztu sztandarowego. Następnie prezes Różewska poprosiła o zgłaszanie kandydatur do poszczególnych funkcji w prezydium Walnego. Na przewodniczącego Walnego Zgromadzenia wybrano Marcina Sosińskiego z Osiedla WSM Żoliborz II. Następnie wybierano sekretarza, a także dwóch asesorów. Sekretarzem został Marek Kałyńczak, który niedawno został wybranym na przewodniczącego Rady Osiedla Zatrasie. Z tego samego osiedla na asesorów zgłosili się Monika Wielbut oraz Adam Zieniuk-Gąsiorowski, także niedawno wybrani do nowej Rady Osiedla. Do komisji mandatowo-skutacyjnej zgłoszono i poparto: Agnieszkę Alberską, Paulinę Łubnicką i Grażynę Szydłowską.

Nowa Rada Nadzorcza wybrana

Po prezentacjach poszczególnych kandydatów i po przeprowadzeniu wszystkich głosowań, najwyższy wynik otrzymała Małgorzata Sokół z Osiedla Piaski - 609 głosów. Drugi otrzymał Paweł Szymanek z Osiedla Młociny - 590, zaś trzeci Grzegorz Pietruczuk z Osiedla Bielany - 575.

Oto jak prezentują się wyniki z poszczególnych osiedli:

Żoliborz II (3 mandaty)

Mandaty uzyskali:

Maciej Siwiec - 565
Wiktor Piber - 524
Marcin Sosiński - 488

Mandatu nie uzyskał:

Tomasz Zieliński - 343

Żoliborz III (4 mandaty)

Mandaty uzyskali wszyscy kandydaci:

Mirosława Biesaga - 504
Dominika Czyż - 307
Klara Łukasiuk - 266
Robert Rogala - 221

Rudawka (2 mandaty)

Mandaty uzyskali:

Waldemar Krawczyński - 434
Katarzyna Kaszyca - 402

Mandatu nie uzyskali:

Joanna Grzybowska - 243
Bożena Witkowska - 143
Beata Krasucka-Zwierzchowska - 115
Michał Suski - 59
Aleksander Szydłowski - 19

Zatrasie (3 mandaty)

Mandaty uzyskali:

Monika Wielbut - 532
Marek Kałyńczak - 488
Adam Zieniuk-Gąsiorowski - 469

Mandatu nie uzyskali:

Mirosław Żuraw - 234
Alina Zawadzka - 158

Piaski (4 mandaty)

Mandaty uzyskali:

Małgorzata Sokół - 609
Tomasz Ciupka - 508
Piotr Jałbrzykowski - 483
Monika Szadkowska - 433

Mandatu nie uzyskali:

Jacek Wojton - 225
Irena Bukowska - 120

Bielany (3 mandaty)

Mandaty uzyskali:

Grzegorz Pietruczuk - 575
Michał Michałowski - 549
Irena Peszko - 491

Mandatu nie uzyskał:

Andrzej Włodarczyk - 258

Młociny (3 mandaty)

Mandaty uzyskali:

Paweł Szymanek - 590
Mirosława Wiewiór - 502
Zenon Kopacz - 315

Mandatu nie uzyskali:

Felicja Melon - 232
Jerzy Szmajda - 154
Marzena Czyżewska - 59
Tomasz Witkowski - 57

Wawrzyszew (5 mandatów)

Mandaty uzyskali:

Aleksandra Bojarska-Guzy - 476
Agnieszka Głowicka-Miszczak - 436
Anna Wodzicka - 422
Rafał Zych - 414
Robert Orlik - 408

Mandatu nie uzyskali:

Karol Wojtkowski - 252
Zofia Paderewska - 216
Zygmunt Morawski - 152
Tomasz Małek - 139
Bogusław Czaplarski - 128
Janina Frycz - 127

Wawrzyszew Nowy (1 mandat)

Mandat uzyskał:

Radosław Sroczyński - 469

Mandatu nie uzyskali:

Barbara Gietek - 180
Bożena Lipko-Horoś - 80

Osiedla satelickie:

1 mandat z osiedli: Nowodwory, Hery i Ceramiczna

Mandat uzyskał:

Piotr Niedbała (Osiedle Ceramiczna) - 378

Mandatu nie uzyskali:

Dorota Kułaga (Osiedle Hery) - 228
Witold Jaworski (Osiedle Nowodwory) - 134

1 mandat z osiedli: Latyczowska i Niedzielskiego

Mandat uzyskał:

Krzysztof Pierściński (Osiedle Niedzielskiego) - 266

Mandatu nie uzyskali: 

Andrzej Zalewski (Osiedle Latyczowska) - 254
Marcin Sokalski (Osiedle Latyczowska) - 145

Gra na emocjach

W dalszej części obrad wysłuchano sprawozdań, które to następnie zostały przegłosowane. Podczas wystąpienia prezes Różewskiej, ta próbowała emocjonalnie wpłynąć na obecnych członków WSM. Zaczęła mówić łamiącym głosem, roniąc łzy. Nagle do sali kolumnowej wszedł sam dyrektor SDK-u Paweł Świętorecki, który przyniósł ogromny wazon wypełniony wielkimi czerwonymi różami. Następnie Barbara Różewska zaczęła je rozdawać wybranym przez siebie osobom, składając im podziękowania. Spora część zgromadzonych nie ukrywała zdziwienia tym faktem.

Wynik z absolutorium na III części WZ WSM

Zawiłe okoliczności nabycia prawa do miejsca postojowego przez Różewską

Przewodniczący zebrania zadał pytania dotyczące miejsca postojowego, które Różewska nabyła bez uchwały poprzedniej Rady Nadzorczej. W lutym b.r. prezes WSM podpisała akt notarialny przeniesienia własności udziału w hali garażowej w obecności notariusza wraz z byłymi członkami RN - Jarosławem Cetensem oraz Robertem Rogalą. W ten sposób, Barbara Różewska stała się członkiem Spółdzielni. Miało to ogromne znaczenie w tym, że prezeska chciała wstecznie legimityzować się do tego, żeby wystartować do Zgromadzenia Ogólnego Krajowej Rady Spółdzielczej. 

Absolutorium i wniosek o odwołanie Barbary Różewskiej


Na poprzednich częściach Walnego prezes Różewska nie otrzymała absolutorium w przeciwieństwie do swoich zastępców. Podobnie było i na tej części. Za udzieleniem absolutorium prezesce Spółdzielni głosowały 92 osoby, z kolei przeciwko udzieleniu zagłosowało 180 osób, zaś 7 osób wstrzymało się od głosu. Po podliczeniu wszystkich głosów za udzieleniem Różewskiej absolutorium były 202 osoby, przeciwko jego udzieleniu było 435 osób, zaś 17 osób wstrzymało się od głosu. W związku z powyższym przewodniczący zebrania i zarazem nowowybrany członek Rady Nadzorczej Marcin Sosiński złożył wniosek o odwołanie Różewskiej z funkcji prezesa Warszawskiej Spółdzielni Mieszkaniowej. Za odwołaniem zagłosowało 428 osób, przeciwko jej odwołaniu było 171 osób, natomiast 19 osób wstrzymało się od głosu.

Podczas zebrania padł trzeci wniosek o odwołanie Barbary Różewskiej z funkcji prezesa Zarządu WSM

Po ogłoszeniu wyników, Barbara Różewska zabrała głos. „No cóż, takie jest życie. Czas na zmianę. Dużo zdrowia życzę” - to były ostatnie słowa wypowiedziane przez byłą prezes. Po tych słowach Różewska szybko zniknęła. Przewodniczący zebrania Marcin Sosiński poinformował zgromadzonych. „Szanowni Państwo! W związku z odwołaniem pani Barbary Różewskiej ze składu Zarządu, bardzo bym prosił, żeby po zakończeniu naszego zebrania osoby z prezydium udały się po zebraniu do siedziby Biura Zarządu przy ul. Elbląskiej, w celu zabezpieczenia i zaplombowania gabinetu prezesa do czasu podjęcia dalszych decyzji przez Radę Nadzorczą” - zakomunikował przewodniczący Marcin Sosiński.

Nowa Rada Nadzorcza ukonstytuuje się w przeciągu 2 tygodni od dnia zakończenia Walnego Zgromadzenia. Dopiero wtedy poznamy dalsze decyzje co do przyszłości WSM. Przede wszystkim kto przejmie obowiązki pełniącego obowiązki prezesa do czasu, zanim zostanie wybrany nowy prezes w konkursie. 

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

Reklama
PRZECZYTAJ
Reklama
Reklama
Reklama